Sydämen tykytys-oireilu
Onko sulla ollut sydämen tykyttelyjä? Olen 34v ja mulla ne alkoi viime vuoden lopulla. Liittyi silloin positiiviseen stressiin (kiinnostavia työjuttuja), mutta sittemmin niitä on ollut aina välillä niin että ei ole ollut edes mitään tunne-yhteyttä mihinkään (ainakaan tietoista). Tykyttelyjä on kahdenlaista: normaalisykkeillä mutta niin kovaa että tunnen sydämeni sykkeet rinnassa, tai sitten sama mutta syke on satasen luokkaa, kun normaali leposyke on n,. 56.
Vinkkejä otetaan kyllä vastaan, en pysty edes nukkumaan kunnolla näiltä.
Kommentit (6)
Voi olla täysin psykosomaattista mutta lääkärissä käynti voi rauhoittaa mieltä ja auttaa sitäkautta.
Käypä terveyskeskuksessa. Itselläni oli väärä astmalääkitys joka aiheutti nopeaa sykettä. Myös unettomuus aiheuttaa minulla tykyttelyä, menee beetasalpaajalla ohi. Taustalla voi olla melkein mitä vaan, mutta itse sitä ei saa selville. Paras olisi kun sydänfilmi saataisiin otettua tykyttelyn tai nopean sykkeen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Käypä terveyskeskuksessa. Itselläni oli väärä astmalääkitys joka aiheutti nopeaa sykettä. Myös unettomuus aiheuttaa minulla tykyttelyä, menee beetasalpaajalla ohi. Taustalla voi olla melkein mitä vaan, mutta itse sitä ei saa selville. Paras olisi kun sydänfilmi saataisiin otettua tykyttelyn tai nopean sykkeen aikana.
Täytynee käydä. Kyllähän se aina huolestuttaa kun on sydämestä kysymys. Sen toiminta on aikas tärkeää elämän jatkuvuudulle :). Pitänee varata aika.
ap
Mulle sanoi tympääntyneen oloinen lääkäri, että iän myötä tulee kaikenlaisia tykytyksiä ja epäsuorasti kehoitti minua häipymään haaskaamasta hänen aikaansa. Joten ilmeisesti nää ei ole mitenkään vakavia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Mulle sanoi tympääntyneen oloinen lääkäri, että iän myötä tulee kaikenlaisia tykytyksiä ja epäsuorasti kehoitti minua häipymään haaskaamasta hänen aikaansa. Joten ilmeisesti nää ei ole mitenkään vakavia juttuja.
Näissä asioissa kannattaa kuunnella myös ns intuitiota, lääkärit kun voi sanoa mitä vaan jos ei vaikka just silloin kiinnostanut duuni niin heitti sulle tällaisen lauseen. Loppupeleissä ollaan itse itsemme parhaita lääkäreitä siinä mielessä.
Hyvin jännää. Mene sydänlääkärille jos on vaivaa.