Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruoka-aineita, jotka sopivat tosi moneen erilaiseen ruokaan

Vierailija
27.10.2018 |

Mun luottoherkku on raejuusto. Paitsi että se on hyvää sellaisenaan, se sopii myös esim.:
- salaatteihin ja pastasalaatteihin sekä myös hedelmäsalaattiin tuomaan ruokaisuutta ja proteiinia
- suolaisiin piiraisiin (esim. lohi- tai kasvis-) tuomaan mehevyyttä
- sellaisenaan ruisleivän päälle
- pastaruokien joukkoon joko jo kypsennysvaiheessa tai lautaselle valmiin ruoan joukkoon
- sosekeittojen pinnalle tuomaan ruokaisuutta ja proteiinia
- lämpimiin voileipiin, pizzoihin yms. muiden täytteiden oheen

Oikeastaan raejuusto on yks mun lempparijuttuja koko ruokamaailmassa :) Eihän se nyt niin erikoiselta maistu, mutta juuri monikäyttöisyytensä vuoksi sitä on mulla oikeastaan aina jääkaapissa. Ja onhan se ihan suht terveellistäkin, kun on reippaasti proteiinia ja niukasti rasvaa.

Mitä luottotuotteita tai raaka-aineita teillä on kotona lähes aina?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porkkana. Se käy todella monen erilaisen makuyhdistelmän kanssa, ja sitä voi laittaa myös makeisiin leivoksiin. Meillä syödään porkkanaa melkein päivittäin.

Hei hyvä muistutus! Mustakin porkkana-perunamuusi on maukkaampaa kuin pelkkä perunamuusi. Lisäksi porkkana sopii mm. keittoihin ja bolognesekastikkeeseen sekä tietenkin sellaisenaan ja raasteeksi. Onko teillä jotain erityisherkkuja porkkanasta, ois kiva saada uusia ideoita? -Ap

Vierailija
22/23 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikherneet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tutustumaan myös muihin proteiininlähteisiin. En itse laittaisi raejuustoa hedelmäsalaattiin tai leivän päälle. Enkä pastaruokaan, en edes tajua miksi siihen pitäisi laittaa raejuustoa kun pasta on muutenkin ruokaisaa. Toki makunsa kullakin.

Kyllä mä tunnen ja käytän muutakin proteiinia, mutta harva on yhtä monipuolista kuin raejuusto. Hedelmäsalaattiin raejuusto sopii yllättävän hyvin, kannattaa kokeilla - ei tarkoita, että itsekään aina laittaisin, mutta jos esim. haluan hedelmäsalaatista hieman ruokaisamman välipalan, saatan lisätä. Leivän päälläkin käytän vain toisinaan, vaihtenun vuoksi, mutta sopii tosiaan yllättävän hyvin! :)

Pasta tosiaan on ruokaisaa muutenkin, mutta ei raejuusto silti hullumpaa siellä joukossa ole. Uunissa tehtäviin pastaruokiin se tuo ikäänkuin "jatketta". Muuten en sitä niinkään käytä kaikista tuhdeimpiin pastaruokiin, mutta esimerkiksi simppeleihin "pestoa,-tomaattia-ja-ääntä-kohti" -tyyppisiin pikapastoihin kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi