Siitepölyallergiassa kuumetta
Voinko siitepölyallergian takia tulla kuumetta? Poika ollut räkätaudissa kolme viikkoa ja kuumetta ollu noin neljän päivän välein eli joka viikonloppu:(.
Kommentit (5)
Ei ole mitään allergiaa vielä ainakaan todettu, mutta olen alkanut ihmettelemään kun räkätauti kestää kuukausi tolkulla ja noin viikon välein ollaan pienessä kuumeessa (noin 38 astetta).
Tällä sairastelijalla ikää 1 v 8 kk
@nnu
Millaisia oireita teillä on ollut alle yksivuotiaalla siitepölyallergiasta?Meillä on 10 kk pojalla vuotanut nenä solkenaan jo yli kaksi viikkoa (siis ihan kirkasta limaa, ei yhtään keltaista) ja jonkin verran on hieronut silmiään, mutta ne eivät punota yhtään. Nyt parina päivänä poika on lisäksi aivastellut ja yskinyt, mutta kuumetta ei ole, eikä muutenkaan ole kipeän oloinen. Sen takia vaan kyselen kun oireet alkoivat jota kuinkin samana päivänä kuin tällä alueella koivun kukinta. Onko tämän ikäisille allergialääkkeitä? Eli kannattaako tämän takia mennä lääkäriin, vai meneekö rahat hukkaan, jos lääkäri ei asialle tee mitään?
Onko teillä allergiat todettu?
Eli onko käytössä jotain antihistamiinia tms?
Meillä pojalla kotimaisten viljojen allergia ja kesällä reagoi heinien kukintaan, ja nyt ilmeisesti siitepölyihin, kun on niiskuttanut jo useamman viikon.
@nnu:
Voinko siitepölyallergian takia tulla kuumetta? Poika ollut räkätaudissa kolme viikkoa ja kuumetta ollu noin neljän päivän välein eli joka viikonloppu:(.
Itselläni viime keväänä oli vähän väliä kuumetta, ja lääkäri totesi sen luultavasti johtuvan siitepölyallergiasta. Olen muutenkin herkästi kuumeileva. Silloin otettiin tulehduskokeet, kaikki arvot olivat normaaleja.
Itse reagoin allergeeneihin joskus kuumeella. Olen kissalle ja koiralle allerginen ja olin viime jouluna aaton vanhemmillani joilla on koira ja joulupäivän avomieheni vanhemmilla joilla on kissa. Tapaninpäivänä vierailtiin vielä avomieheni kaverilla jolla oli kissa ja tulos tästä kamalasta ja allergisesta joulusta oli että olin päivän sairaslomalla. Minulle nousi kuume ja nenä vuoti ihan kamalasti, luulin että olin saanut jonkun viiruksen. Lääkäri antoi Duoact nimistä allergialääkettä ja oireet hävisivät.
Kannattaa varmaan kyllä käydä näyttämässä lääkärille jos olet tosi epävarma, mutta vastaus kysymykseesi on että kyllä, allergia voi pahimmillaan nostaa myös kuumeen!
Kivaa päivän jatkoa! ja pikaista paranemista pikkuselle... :)