Mikä psykologinen ilmiö tämä on?
Aina kun mieheni kanssa olemme esimerkiksi viikonlopun poikkeuksellisen läheisiä ja hyvissä tunnelmissa, seuraavana viikkona ajatukseni heittävät toiseen äärilaitaan. Ajattelen, että suhteemme ei tule kestämään, että hän ei varmaan tarkoittanut mitään ja että varmasti mua jotenkin huijataan. "Kukaan ei rakasta mua, buhuu."
Tiedostan, että nämä ajatukseni eivät ole totuusperäisiä, todellisuus kertoo ihan jotain muuta. Siksipä on mystinen reaktio. En ymmärrä mistä tämä johtuu. Kuulostaako kenellekään tutulta?
Kommentit (7)
Jotain kiintymyssuhdeongelmaa. Mulla ja miesystävällä on samaa...jos on ollut erityisen läheistä otetaan molemmat sen jälkeen toisiimme etäisyyttä. Kai siinä joku hylätyksitulemisenpelko aktivoituu.
Kiitos vastauksista! Niinhän se varmaankin on, että alitajunnan peloista tämä kumpuaa. Outoa, koska jos joku kysyisi minulta epäilenkö että mies jättää minut, tai minä hänet niin sanoisin että en pelkää sellaista. Järjellä en pelkääkään.
Ap
Liittyy varmaan sun omaan taustaan ja persoonaan. Vaikea sanoa, kun et avannut enempää. Jotenkin tuntuu siltä, että sulla olisi itsetunto-ongelmia, epäilet ettei mies voisi aidosti pitää sinusta ja haluta olla kanssasi. Mistä nämä ajatukset voivat tulla?
Olisiko välttelevä kiintymystyyli?
http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/tietoa_parisu…
Vierailija kirjoitti:
Liittyy varmaan sun omaan taustaan ja persoonaan. Vaikea sanoa, kun et avannut enempää. Jotenkin tuntuu siltä, että sulla olisi itsetunto-ongelmia, epäilet ettei mies voisi aidosti pitää sinusta ja haluta olla kanssasi. Mistä nämä ajatukset voivat tulla?
Hyviä veikkauksia. Mun itsetunto on mielestäni hyvä. Odotin tätä kyseistä miestä, koska en halunnut tyytyä vähempään. Ajattelen, että ollaan molemmat huipputyyppejä ja "ansaitsemme" toisemme. Mies on todella rehellinen, luotettava ja huomioonottava ja selkeästi ylpeänä esittelee mua, vihjailee tulevaisuudesta. Tämä tulee jostain ihan järjettömistä alitajunnan tuotoksista, joihin mulla ei ole kosketuspintaa.
Mulla ei ole mitään kaunoja jäänyt aiemmasta yhdestä suhteestani. Lapsuus ei ollut mikään onnellisin.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko välttelevä kiintymystyyli?
http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/tietoa_parisu…
No tämä kyllä kuulostaa minulta.
Alitajuisesti pelkää ettei se tule kestämään ja valmistautuu pahimman varalta siihen tuollaisilla henkisillä "peleillä", että mikäli pahin kuitenkin toteutuu niin sitten laskeutuu vähän paremmin jaloilleen?