Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei Suomessa ole Halloweenia, meillä on vain pyhäinpäivä

Vierailija
27.10.2018 |

Että turhaan ne kurpitsat on kaupoissa

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kekri oli paljon ennen pyhäinpäivää, joten miksi itse ängette juhlianne toisten juhlien päälle. Samahan koskee niin joulua, pääsiäistä kuin juhannustakin. Tarkoituksella kristityt änkesivät omat juhlansa jo olemassa olevien juhlien päälle.

Opitko tuon wiccoilta? 😀

Juu, en pitäisi tietolähteenä sen suhteen, miten juhlat ovat vakiintuneet. Uuspakanat eivät vakiinnuttaneet yhtään mitään. Niitä on muutenkin joku kourallinen. Omaa uskontoaan kuitenkin näyttävät juurettomille kauppaavan.

On virallisia tietolähteitä siitä miten krirstinuskonjuhlat on ängetty suomalaisten omien juhlien päälle. Kas kun elämää Suomessa oli jo ennen kristinuskon saapumista.

Vierailija
22/26 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin juhlin Halloweenia. Ja 20 mun kaveria kun kutsun ne aina meille. Ihan supisuomalaisia ollaan. Ärsyttääkö nyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kekri oli paljon ennen pyhäinpäivää, joten miksi itse ängette juhlianne toisten juhlien päälle. Samahan koskee niin joulua, pääsiäistä kuin juhannustakin. Tarkoituksella kristityt änkesivät omat juhlansa jo olemassa olevien juhlien päälle.

Kekri ei ollut yksi tietty päivä vaan ajoittui töiden mukaan 2 kuukauden sisälle. Pyhäinpäivä ei siis vastaa kekriä , eikä myöskään sen ideaa.

Kiitos tästä.

Vierailija
24/26 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opitko tuon wiccoilta? 😀

Juu, en pitäisi tietolähteenä sen suhteen, miten juhlat ovat vakiintuneet. Uuspakanat eivät vakiinnuttaneet yhtään mitään. Niitä on muutenkin joku kourallinen. Omaa uskontoaan kuitenkin näyttävät juurettomille kauppaavan.

On virallisia tietolähteitä siitä miten krirstinuskonjuhlat on ängetty suomalaisten omien juhlien päälle. Kas kun elämää Suomessa oli jo ennen kristinuskon saapumista.

Eli olet kuin oletkin uuspakana. Melkoisen määrän sivistystä ja aikaansaannoksia heität yli laidan, mutta tämähän sataa tietenkin esim. islamin laariin. He eivät heitä yhtä huolettomasti juuriaan tai perinteitään, vaikka ovat vielä nuorempia kuin esim. kristinusko.

Huumaavaa tietämättömyyttä..

Vierailija
25/26 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa tulla yllätyksenä, mutta jokaisella on oikeus juhlistaa ihan mitä huvittaa, ihan milloin huvittaa.

Kyllä ihmiset yrittävät sovitella bileensä niin, etteivät häät ja hautajaiset ole yhtä aikaa. Pyhäinpäivänä ihmiset muistelevat kuolleita sukulaisiaan ja tuttaviaan ja silloin on kohteliasta ottaa huomioon, ettei mene zombiena sekaan riekkumaan. Pyhäinpäivä on vanhoille ihmisille tärkeä päivä ja halloween voi aiheuttaa sydänkohtauksen nuoremmillekin. Kauhubileet ja sukulaisten muistelu eivät sovi samalle päivälle. Jokainen valitkoon oman päivänsä, ei tarvitse ängetä omia kauhujuhliaan surupäivän päälle.

kannattaisi ottaa selvää ennen kuin alkaa avautumaan. halloweenia ja pyhäinpäivää ei vietetä samana päivänä. jos et usko niin katso itse wikipediasta.

No eihän niitä PITÄISI viettää mutta ikävän moni tuntuu niin tekevän. Taisi olla vielä viime vuonna kun k-ryhmälläkin oli jättimainoskampanjat "hauskaa pyhäinpäivää, meiltä kauhistuttavat herkut pyhäinpäivään" ja kuvituksena kaikkia halloween-örkkejä.

Vierailija
26/26 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa tulla yllätyksenä, mutta jokaisella on oikeus juhlistaa ihan mitä huvittaa, ihan milloin huvittaa.

Kyllä ihmiset yrittävät sovitella bileensä niin, etteivät häät ja hautajaiset ole yhtä aikaa. Pyhäinpäivänä ihmiset muistelevat kuolleita sukulaisiaan ja tuttaviaan ja silloin on kohteliasta ottaa huomioon, ettei mene zombiena sekaan riekkumaan. Pyhäinpäivä on vanhoille ihmisille tärkeä päivä ja halloween voi aiheuttaa sydänkohtauksen nuoremmillekin. Kauhubileet ja sukulaisten muistelu eivät sovi samalle päivälle. Jokainen valitkoon oman päivänsä, ei tarvitse ängetä omia kauhujuhliaan surupäivän päälle.

kannattaisi ottaa selvää ennen kuin alkaa avautumaan. halloweenia ja pyhäinpäivää ei vietetä samana päivänä. jos et usko niin katso itse wikipediasta.

No eihän niitä PITÄISI viettää mutta ikävän moni tuntuu niin tekevän. Taisi olla vielä viime vuonna kun k-ryhmälläkin oli jättimainoskampanjat "hauskaa pyhäinpäivää, meiltä kauhistuttavat herkut pyhäinpäivään" ja kuvituksena kaikkia halloween-örkkejä.

Oiskin mahtavaa jos kerrankin joku kristittyjen päälleliimattu-päivä syrjäytettäisiin jollain paremmalla (ja vanhemmalla) jutulla!