Kontrolloiva vanhempi narsistinen
https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000005878351.html
Itse koitan nimenomaan välttää kontrolloimaata lapsiani, koska minua kontrolloitiin paljon ja aina tuli väite, että se on siksi, koska vnhemmalla on enemmän elämänkokemusta ja hän tietää paremmin. Valetta, vanhempni ei ole minä, joten hän ei siis tiennyt yhtikäs minään, vaan itse tiesin ja tunsin itseni paremmin, mutta siitä tuli aina haukut. Sitä uli syyllistämistä. Siitä tuli täysi mitätöinti, van se, miten vanhempi aisan teki, oli oikein. Siitäs sai, narsisti, olen kiusannut häntä koko aikuiselämäni ajan takaisin ja aina vain aion jatkaa.
Kommentit (8)
Sehän johtaa sellaisiin epätyydyttäviin ihmissuhteisiin sitten ja ihan turhaan pahaan mieleen molemmin puolin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Viihdyitkö narkkariporukoissa?
En, en minä sanonut, että viihdyin. Vaan missä vietin aikaani. Usein sellaisten itsekeskeisten ja itseeän täynnä olevien henkilöiden kanssa. Joiden piti saada päsmäröidä. Äiti ni mielestä sellaiset ovat huippukohteliaita ja hyvinkäyttäytyviä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viihdyitkö narkkariporukoissa?
En, en minä sanonut, että viihdyin. Vaan missä vietin aikaani. Usein sellaisten itsekeskeisten ja itseeän täynnä olevien henkilöiden kanssa. Joiden piti saada päsmäröidä. Äiti ni mielestä sellaiset ovat huippukohteliaita ja hyvinkäyttäytyviä.
Ap
Päsmäröitkö sinä stten? Koska se oli äitisi mielestä hyvää käytöstä
Tuo narsisti sana on niin kulunut että en edes jaksa lukea mitä taas, pitää tajuta että narsisteja on hyvin pieni osa ihmisistä. Pöpi voi olla niin monella tapaa muutenkin, että kannataa jättää lääkärin vastuulle kaikki diagnoosit.
Vierailija kirjoitti:
Tuo narsisti sana on niin kulunut että en edes jaksa lukea mitä taas, pitää tajuta että narsisteja on hyvin pieni osa ihmisistä. Pöpi voi olla niin monella tapaa muutenkin, että kannataa jättää lääkärin vastuulle kaikki diagnoosit.
Narsisti-sanan käyttöä pitäisikin vähentää, mutta narsistisesta, kusipäisestä käytöksestä pitää voida puhua.
Ap, vanhempia ei voi valita, joten anna olla. Surullisempaa on, että täysi-ikäiset itse valitsee puolisokseen kamalan tyypin.
Pahoittelut typoista aloituksessa!
Mutta sitä alkaa vasta aikuisena esimerkiksi havaitsemaan, millaisten ihmisten seurasta pitää, kun kasvattaja on kontrolloinut ihan kaikkea! Siis ihmissuhteitakin. Se on ihan järkyttävää. Ikinä ei saanut "ei pitää" seurasta, jossa ei oikeasti vain viihtynyt. Siinä muka menetti jotakin.
Ap