Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauvan syöttövälit yöllä

Vierailija
08.05.2006 |

Meillä on vajaa 8 viikkoinen poika. Nyt ihan viikon sisään vauvan syöttövälit etenkin yöllä on lyhentyneet. Ennen tätä härdelliä heräili syömään muutaman kerran yössä, nyt 2 tunnin välein. viimeyönäkin 12, 2, 4, 6, 8... suunnilleen. Minä kun salaa odottelin jo yösyöttöjen harvenevan, mutta menikin ihan härdelliksi. meillä nukkuu 2 vuotias isosisko samassa huoneessa ja 3-vuorotyötä tekevä mies ja nyt tuntuu että koko perhe on vähän väliä hereillä yöllä. Oma jaksaminenkin välillä vähän rakoilee, kun näiden kahden kullanmurun kanssa ei päivällä pääse lepäämään.

Siispä, mitä tämä on? (maitoa tulee hyvin!)

ja miten ja milloin teillä yösyötöt ovat loppuneet? (tai edes harventuneet yhteen kertaan?)

Esikoinen meillä lopetti yösyötöt vähän liiankin varhain, kuukauden ikäisenä.

ZZZZZZ....... torkkuva äiti

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko syömisaika lyhentynyt huomattavasti, tyylin söi ennen 20min ja nyt vain 5min? ja onko teillä käytössä tuttia?

Minä tekisin näin: Jos vauva syö vain pienen hetken, ei sillä oikeasti välttämättä ole nälkä, ja kokeilisin vain lykätä tutin suuhun. Voi hyvin olla että nukahtaa ihan vain tutin kanssa, että kyse onkin vain havahtumisesta kevyempään uneen. Ja illalla kannattaa tankata vauvaa vaikka ihan tunnin, puolen tunnin välein!

Vierailija
2/9 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuossa iässä kahden tunnin välein. Ihmettelin itsekin mistä mahtaa johtua, mutta neuvolassa sanoivat että noille paikkeille sattuu yleensä yksi tiheän imun kausi ja se saattaa kestää hetken aikaa. Vauva siis tilailee itselleen lisää maitoa tulevaisuuden kovempaa tarvetta varten ja yöllä tissittelyhän nostaa parhaiten maitomääriä.

Koita jaksaa, kyllä se pian helpottaa. Neljäkuisena meidän neitikin sitten jo nukkui koko yön eikä tuo kaikista tihein tissittelykausi kestänyt kun varmaan viikon-puoltoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tutti käytössä (ihan senkin takia, että olen koittanut itkua hiljentää esikoisen takia tutilla..) Toisinaan vekslailee syöttöjen välillä vielätutillakin, eli suuhun, tippuu-suuhun ja taas tippuu... ;)

En ole huomannut mitään eroa imuttelujen kestossa, samanlailla mielestäni syö kuin ennenkin. Olen ajatellut tiheän imun kauden kestävän vain muutamia päiviä, mutta toivottavasti olisi siis sitten sitä ja loppuisi pian..

Tämä meidän herra on muutenkin kova nukkuja... eli päivän nukkumisissa ja yön nukkumisisissa ei ole vielä juurikaan eroa. Olen vähän koittanut pitää hereillä päivisin enemmän, että yöhön riittäisi unta enemmän, mutta vauva nukkuu varmaan vaikka pää alaspäin, ihan missä vaan.

ap

Vierailija
4/9 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/9 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirtyi yhteen yösyöttöön vähän vajaa 2 kk iässä. On täysimetyksellä.

Vierailija
6/9 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö 2-3 kertaa yöllä. On ollut myös 4 tiheänimun kautta jolloin 3 päivää syönyt tunnin välein öin ja päivin. Jokainen vauva tavallaan, jotkut vaan haluavat varmaan tankata useammin.

Vierailija
7/9 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yösyötöt loppui esikoisen kanssa kun tämä oli 1-vuotias, keskimmäisen kanssa 9-kuisena ja kuopuksen kanssa 10-kuisena. Kukaan ei lopettanut " itsekseen" vaan unikoulun tuloksena. Esikoinen söi kolme kertaa yössä, keskimmäinen ja kuopus 1-2 tunnin välein.

Vierailija
8/9 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen söi vaikka kuinka kauan, varmaan puolivuotiaaksi noin 2 tunnin välein, mutta eipä se rasittanut, kun nukuttiin perhepedissä. Itse asiassa en aina edes herännyt siihen, kun poika söi. Hänellä oli seisova pöytä edessään koko ajan. ;)

Vierailija
9/9 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInäkin aikoinani lueskelin sitä kuinka harvoin jotkut vauvat syövät öisin ja toivoin tietysti sellaista vauvaa. Kahdesta lapsesta kumpikaan ei ole ollut sellainen. Eka koliikin jälkeen olin tyytyväinen, kun kakkonen söi, vaikkakin tiheästi, mutta jatkoi sitten kiltisti uniaan seuraavaan syöttöön asti heräämättä 15 min päästä huutamaan.

Tarkista muuten oma ruokavalio, ettei vauvan massua polttele joku ei niin kiva ruoka-aine. Niin, en osaa sanoa yösyötöistä mitään sen auttavampaa, sillä omani ovat syöneet öisin n. 1-vuotiaaksi asti ja 2-6 kertaa yössä.