Postin lähetystunnus? En ymmärrä
Osaisiko joku vastata tähän? Postissa eivät tienneet mitään.
Jos lähetystunnuksen ensimmäinen kirjain on R ja sen perään 7 numeroa niin mikä lähetys se oikein on? Postin lähetysseurannasta ei näy ja otin postin chattiin yhteyttä ja sielläkään ei oltu koskaan kuultu kyseisen tyyppisestä lähetystunnuksesta. Paketin lähettäjä on tunnettu ja luotettava verkkokauppa, jonka kanssa olen asioinut kymmeniä kertoja. En ole saanut sinne yhteyttä (ainoastaan automaattiviestin, että e-mailini on mennyt perille).
Goolella en löytänyt mitään.
Onko kukaan muu törmännyt R-alkuisiin pakettilähetyksiin ja osaisiko kukaan sanoa mistä sellaisen lähetyksen kulkua voi seurata.
Kommentit (47)
Tarkistin juuri ja minullakin oli edellisessä tilauksessa vastaava lähetystunnus. Kirja tuli ihan normaalisti postiluukusta parissa päivässä.
Siis R-alkuisella tunnuksella? Parissa päivässä.
Minulla on mennyt reippaasti yli viikon, kohta kaksi viikkoa matkalla.
ap
Ai niin, nämä minun tilaamani kirjat eivät mahdu postilaatikkoon.
ap
Vierailija kirjoitti:
Siis R-alkuisella tunnuksella? Parissa päivässä.
Minulla on mennyt reippaasti yli viikon, kohta kaksi viikkoa matkalla.
ap
Niin juuri. Olen kyseisen kirjan jo ehtinyt lukeakkin ja tuolla se on hyllyssä. Ei tarvinnut sitä erikseen mistään hakea, kun tuli muun postin mukana postiluukusta. Ja tilaus oli ihan tämän kuukaudena aikana tehty. Kannattaa varmaan ottaa uudelleen yhteyttä asiakaspalveluun jos ei ala vastausta kuulumaan.
Kyllä ne sieltä tulevat, älä hätäile ap.
Adlibriksen varasto on Porvoossa.
Toimituksen ei pitäisi kestää viikkoja.
hei! jospa niillä ei ole varstossa kirjojasi vaan pitänyt tilata muualta päin maailmaa ja siksi kestää
Jos tilauksesi on lähtenyt, niin olis sulle pitänyt tulla linkki sähköpostiin Adlibriksen sivuilta:
Kun tilauksesi lähetetään meiltä, saat lähetysilmoituksen sähköpostiisi. Jos tilauksesi on lähetetty pakettina, lähetysilmoituksessa on linkki Postin lähetysseurantaan, josta näet lähetyksen tilanteen. Huomio, että paketin lähettämisestä menee noin kaksi päivää ennen kuin sen liikkeet näkyvät seurannassa.
R alkuiset merkit tarkoittavat, ettei niillä ole lähetystunnusta vaan ne kannetaan postilaatikkoon, jos mahtuvat, Jos ei mahdu niin sitten postista lähetetään viesti, jotta voi tulla hakemaan.
Tämä on varma tieto!
Oletko varma että olet saanut lähetystunnuksen ja paketti on edes lähtenyt vielä?
Ettei toi ole sun tilauksen numero?
Vierailija kirjoitti:
Kannatatko trumppia vai oletko häntä vastaan?
Totta kai kannatan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä todella merkillistä, kun olen ollut postiin yhteydessä kaksi kertaa ja kumpikaan virkailija (postin chat) ei ollut kuullutkaan antamistani lähetystunnuksista. Huijauksen maku tässä nyt on, mutta käsittämätöntä, koska on luotettava firma ollut tähän asti ja muut ovat ilmeisesti saaneet tilauksensa. Kunpa vain saisi Adlibrikseen yhteyden. E-maileihin eivät vastaa, puhelinta ei heillä ole eikä enää chattiakaan. Aika avuttomaksi tässä itsensä tuntee.
ap
Minulla oli juuri ongelmaa Adlibrisin kanssa. Halusin palauttaa yhden tilaamani koulukirjan, jota ei kurssilla tarvittukaan. Kirja ehdittiin kuitenkin laittaa jo matkaan ennen kuin yritin sitä perua. Kun paketti tuli kotiin, yritin palauttaa sen Adlibrisin nettisivujen palautusosoitteeseen Porvooseen. R-kioskilla kuitenkin olisivat vaatineet jonkin "sopimusnumeron". Sitä sitten yritin selvittää, mutta Adlibris ei ole vastannut yhteenkään sähköpostiini. Puhelinnumeroa sinne ei ole. Chat-ruutua ei tullut sivuille, vaikka piti olla chat-palveluaika. Kun chat-ruutu näkyi, ei siihenkään kukaan aluksi vastannut.
Myöhemmin onnistuin saamaan chat-palvelua, mutta eivät osanneet antaa sopimusnumeroa. Se kuitenkin luvattiin lisätä sivuille piakkoin. Odottelin taas, kunnes kysyin uudelleen chat-palvelusta (sähköpostiin ei taaskaan vastattu). Sopimusnumeroita ei kuulemma enää ole. Lähettivät minulle sähköpostilla palautustarran viivakoodeineen.
Luokattoman huonoksi on mennyt Adlibrisin palvelu. Harmi, sillä olen ostanut sieltä paljon oppikirjoja vuosien varrella.
Mulle tuli, se oli pieni paketti (kirja, Adlibrikseltä) ihan kirjepostin joukossa.
Onko osoitteesi varmasti oikea? Minulle on muutaman viikon sisällä tuotu pari kpl noita Adlibriksen paketteja kun osoite on ollut vajaa. Työskentelen siis respassa, ja jos postinjakaja tuo minulle jotain kirjeitä niin niistä silloin puuttuu osoitetietoja tai epäilevät, asuuko hlö vielä meillä. Yleensä meillä on ulkomaalaisia asukkaita ja molemmat Adlibriksen paketit ovat suomalaisella nimellä, tuntemattomia hlöitä, joten olen laittanut takaisin Postille, ettei asu tässä osoitteessa johon tuotu.
Kyseessä on todennäköisesti Schenkerin paketti, eli toimitetaan R-kioskille tai esim. Siwaan. :) Näin ainakin minulle tulee Adlibriksen paketit aina. Näitä lähetyksiä ei käsittääkseni pysty yleensä seuraamaan.
Onko kellään tietoa mitä "MT"-alkuinen lähetystunnus meinaisi?
Huijaussähköposti, taitavasti tehty. Tarkoitettu keräämään henkilötietoja.
voi olla huijausviestikin. joulun alla miehelleni ja parille tutulleni tuli viesti jossa lähetyksenseurantatunnus, kukaan heistä ei ollut tilannut mitään. eikä ko tunnuksella löytynyt mitään tietoa postista.
Ei tuollakaan tunnistettu.
ap