Aiotko hamstrata muovivartisia topsy-puikkoja varastoon juuri ennen kuin niiden myynti kielletään?
Kommentit (19)
En todellakaan. Nyt jo käytän pahvivartisia pumpulipuikkoja, niin ei ole tarvetta muovisille.
Ei ole tarvetta. En osta muovisia vaan paperisia reilun kaupan puikkoja. Pyrin vähentämään muovijätettä niin paljon kuin pystyn.
En. En tiedä mihin niitä käyttäisin. Tähän asti olen pärjännyt ilman koko puikkoa.
Kyllä. Samoin Rounduppia kaapit täyteen.
Vierailija kirjoitti:
En. En tiedä mihin niitä käyttäisin. Tähän asti olen pärjännyt ilman koko puikkoa.
Sama juttu. Ikinä en ole ostanut ainuttakaan vanupuikkopakettia. Käytän vain vanulappuja.
Tänä vuonna ostamissani kahdessa vanupuikkopakkauksissa molemmissa on ollut se varsi jotain paperimatskua. Nykyinen vielä on tuota mainittua Topzia merkiltään.
Aion. Samoin pillejä ja kertakäyttöaterimia. Kaapit täyteen! Sitten on, mistä ottaa, kun pula-ajan meininki koittaa. Oikein lesoilen niillä retromuovipilleilläni. Mitä en käytä itse myyn kovaan hintaan nettihuutokaupassa.
En. En ole typerä. Käytän paperivartisia.
Niiden hallussapidostahan tulee rikos tuon päivän jälkeen. Miksi ihmeessä riskeeraisiin ja hamstraisin niitä???
Tulen kyllä satavarmasti ilmiantamaan ihmisiä joiden kodeissa niitä näen, koska rikolliset pitää saada linnaan vastuuseen teioistaan :)
Miksi kukaan niin tekisi? Paperi/pahvivartiset ovat ihan samanlaisia, ekologisempia vain.
En. Pyrin käyttämään muovi niin vähän kuin mahdollista. Mahtavaa, että saadaan tuo parempi vaihtoehto pysyväksi!
Upeaa, että nyt ollaan oikeasti herätty ja käyty tositoimiin tämän muoviongelman kanssa! Pienin askelin, mutta kuitenkin. Vielä ei ole liian myöhäistä.
Eiköhän niissä kohta ole puutikut vartena
No en, oon jo vuosia "vahingossa" käyttänyt paperisia puikkoja.
Tietenkin. Samoin kuin mehupillejä. Heitän niitä sitten tuonne mereen.
En tietenkään. Ei niitä mihinkään tarvitse. Ei mulla ole koskaan ollutkaan.
En. Esikoinen syntyi vuonna 2011, jolloin ostin vanupuikkopakkauksen navan puhdistusta varten. Vieläkin on siitä jäljellä.
V¡ttu että rasauttaa toi aloitusviestin "Niin?"
En v¡tussa hamstraa. En oo tarvinnu niitä tähänkään asti ja hyvä vaan että moiset muovintuhlausturhakkeet kielletään.
Miksi? Kai ne korvataan paperivartisilla?