Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja etsi uutta työntekijää, ennen kuin purki sopimuksen kanssani

Vierailija
26.10.2018 |

Huomasin, että edellisenä päivänä laittanut ilmoituksen minun työhöni ja seuraavana päivänä purettiin sopimus. Onko siinä menetelty oikein?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olit koeajalla niin mitään väärää ei tapahtunut.

Vierailija
2/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla liittoa tai töissä luottamusmiestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko koeajalla vielä?

Vierailija
4/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko koeajalla?

Vierailija
5/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeajallakin purkuun pitää olla asiallinen syy ja työntekijälle tulee antaa tilaisuus tulla kuulluksi ja vaikuttaa tilanteeseen esim muuttamalla toimintaansa. Kuulutko liittoon?

Vierailija
6/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koeajalla juu, siksi sana purkaminen - ei irtisanominen. Mutta kysymys oli että onko OK hakea uutta tekijää, ennen kuin on päättänyt työsuhteen toisen kanssa? AP

Vierailija
7/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ollut ahkera

Vierailija
8/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkityösopmuksen kanssasi? - Miksi ihmessä? Koeajan kuluessa työsopimus voidaan molemmin puolin purkaa. Työsopimusta ei saa kuitenkaan purkaa syrjivillä tai muutoinkaan koeajan tarkoitukseen nähden epäasiallisilla perusteilla.

- Työnantaja voi purkaa työsopimuksen noudatettavasta irtisanomisajasta tai työsopimuksen kestosta riippumatta päättyväksi heti vain erittäin painavasta syystä. Tällaisena syynä voidaan pitää työsopimuksesta tai laista johtuvien, työsuhteeseen olennaisesti vaikuttavien velvoitteiden niin vakavaa rikkomista tai laiminlyöntiä, että työnantajalta ei voida kohtuudella edellyttää sopimussuhteen jatkamista edes irtisanomisajan pituista aikaa.

Vai menikö jollakulla nyt sekaiain työsopimuksen irtisanomien ja purkaminen? 

Vierailija
9/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On salittua, miksei olisi?

Vierailija
10/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää. Aivan sama mistä syystä KOEAIKA purettiin, ei nyt puututa näihin asioihin. Ei ole väliä onko työsuhteen irtisanominen vai koeajan purku, kysyn vain ONKO OK hakea uutta tekijää ENNEN KUIN kertoo vanhalle tekijälle että heippa? AP

Vierailija
11/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit koeajalla eikä sopimusta vahvistettu.

Oikein tapahtui.

Nythän juuri takutaan oikeudesta irtisanoa huono työntekijä, sua ei huolittu.

Jos saat vielä mahdollisuuden niin tiedät .

Vierailija
12/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ollut hänen mielestään sopiva tehtävään, niin väkisinkö olisi pitänyt jatkaa työsuhdetta sinun kanssasi? Parempi näin. Hän voi yrittää etsiä hommaan paremman ja sinä voit etsiä sinulle paremman työpaikan, johon sovit paremmin ja omainaisuuksiasi arvostetaan enemmän. Win-Win.

Vierailija
13/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää. Aivan sama mistä syystä KOEAIKA purettiin, ei nyt puututa näihin asioihin. Ei ole väliä onko työsuhteen irtisanominen vai koeajan purku, kysyn vain ONKO OK hakea uutta tekijää ENNEN KUIN kertoo vanhalle tekijälle että heippa? AP

Ei väärin, mutta ehkä tökeröä kylläkin. 

Vierailija
14/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että käytännössä sillä ei ole merkitystä, ellet pysty jotenkin aukottomasti osoittamaan, että työnantaja haki uutta työntekijää juuri niille työtehtäville, joita sinä teit. Voinee vedota tarvittaessa siihen, että kyse oli ihan muista tehtävistä.

Ehkä on parempi vain nuolla haavat ja miettiä, mitä voi tehdä seuraavassa paikassa paremmin. 

Vierailija
15/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei minua haittaa lähteä tuolta, kyse ei ole siitä. Mietin vain että onko laillisesti oikein hakea uutta tekijää, ennen kuin on sanonut sitä vanhalle. Minun mielestä oli todella törkeää ja epäasiallista. Ei tarvitse heti takertua ihme yksityiskohtiin, vaan lukea se kysymys: onko OK. Tiedän kyllä irtisanomislait ja miten koeaika puretaan. Ei vaan ollut kivaa lukea työpaikkailmoitus omaan työhön, ennen kuin itse sai tietää päätöstä. 

Ja en tehnyt mitään virheitä itse töissä. Siitä en koskaan kuulllut mitään valituksia. AP

Vierailija
16/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa, että käytännössä sillä ei ole merkitystä, ellet pysty jotenkin aukottomasti osoittamaan, että työnantaja haki uutta työntekijää juuri niille työtehtäville, joita sinä teit. Voinee vedota tarvittaessa siihen, että kyse oli ihan muista tehtävistä.

Ehkä on parempi vain nuolla haavat ja miettiä, mitä voi tehdä seuraavassa paikassa paremmin. 

Työpaikkailmoitus minun työhöni. Siellä oli vain yksi tekijä siihen hommaan, joten kyllä voin aukottomasti todistaa sen. AP

Vierailija
17/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt sama. Haku oli jo päällä ennen kuin minut irtisanottiin. Haku oli tehty anonyymina toisin kuin silloin kun minut palkattiin, mutta arvasin, koska ilmoitus oli tismalleen sama. Olin jo saanut työtarjouksia, joten ei jäänyt harmittamaan muu kuin etten itse ehtinyt irtisanoutua.

Vierailija
18/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei minua haittaa lähteä tuolta, kyse ei ole siitä. Mietin vain että onko laillisesti oikein hakea uutta tekijää, ennen kuin on sanonut sitä vanhalle. Minun mielestä oli todella törkeää ja epäasiallista. Ei tarvitse heti takertua ihme yksityiskohtiin, vaan lukea se kysymys: onko OK. Tiedän kyllä irtisanomislait ja miten koeaika puretaan. Ei vaan ollut kivaa lukea työpaikkailmoitus omaan työhön, ennen kuin itse sai tietää päätöstä. 

Ja en tehnyt mitään virheitä itse töissä. Siitä en koskaan kuulllut mitään valituksia. AP

No miksi olet surullinen kerta olit muutenkin etsimässä toista työpaikkaa?

Vierailija
19/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt sama. Haku oli jo päällä ennen kuin minut irtisanottiin. Haku oli tehty anonyymina toisin kuin silloin kun minut palkattiin, mutta arvasin, koska ilmoitus oli tismalleen sama. Olin jo saanut työtarjouksia, joten ei jäänyt harmittamaan muu kuin etten itse ehtinyt irtisanoutua.

Tässä on sama. Anonyymi ilmoitus, mutta tismalleen sama teksti, kun itse hain ja paikka sekä ala täsmää. Todella huijattu olo ja ottaa niin paljon päähän tällä hetkellä. 

Minulla ei ole vielä uusia työtarjouksia ja mietin miten selviän. 3kk karenssi ja.. Elämäni ensimmäistä kertaa työttömänä. Olen ollut työelämässä 16 -vuotiaasta. Järkyttävä tunne tippua tyhjään. Vielä kun vaihdoin VAKITUISEN paikan, jossa hyvät edut tähän, josta jouduin lähteä. Minulla olisi ollut talvilomakin ja kaikkea.. Mutta ei, nyt sitten nautitaan lomista vähän eritavalla :)

Ap

Vierailija
20/20 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi olet surullinen kerta olit muutenkin etsimässä toista työpaikkaa?

Saan sähköpostiin edelleen ilmoituksia minun alallani olevista töistä, kun kesällä hain uusia hommia. Eli en etsinyt tarkoituksella. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi