Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ja naisen välinen ystävyys

Vierailija
26.10.2018 |

Mitä ajattelette siitä? Voiko toimia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ainakin toiminut jo useamman vuosikymmenen. (Kääk, tässähän kokee itsensä vanhaksi). Mutta miksei voisi toimia? - Jos oletus on, että mies näkisi ja kokisi naisen esimerkiks aina vain enempi -vähempi potenttiaalisena seksikumppanina,  ellei  näin tekisi, niin sitten olisi takuuvarmasti homo, niin mahtaa olla bi-seksuaaleilla iso haaste saada kenestäkään ystävää...    

Vierailija
2/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta kai voi toimia. Mielestäni kaikilla miehillä ja naisilla olisi hyvä olla ystävinä myös vastakkaisen sukupuolen edustajia. Saa vähän erilaista perspektiiviä ja oppii näkemään maailmaa myös muiden näkökulmasta kun on erilaisia ystäviä.

Ja kyllä, myös miehet tykkäävät kun heillä on naispuolisia ystäviä, eikä valtaosa miehistä ole aikeissa harrastaa seksiä jokaisen ystävänsä kanssa. Toki miehet kuvataan monesti saalistajina, jotka ajattelevat ainoastaan alapäällään, mutta se mielikuva ei vastaa kovinkaan hyvin totuutta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi, tarkoitatko siis että kummatkin ovat osaltaan parisuhteessa/naimisissa tai vain toinen? Se on sellainen hiljainen sopimus, että ei sillä silmällä toista katota vaan kunnioitetaan toista ainoastaan kaverina.

Vierailija
4/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50-vuotias, ja mulla on koko ikäni ollut sekä nais- että miesystäviä. Mielestäni koko kysymys on naurettava. Ei kai kukaan halua seksiä jokaisen vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa.

Vierailija
5/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mies näkee naisen aina seksi objektina.

Vierailija
6/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on siinä tapauksessa joku ongelma, jos näkee kaikki naiset seksiobjekteina.

Vierailija
7/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi toimia. Jos ei voisi, niin silloinhan biseksuaaleilla ei voisi olla lainkaan ystäviä.

Vierailija
8/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on siinä tapauksessa joku ongelma, jos näkee kaikki naiset seksiobjekteina.

Kyllä.

Mielestäni myös naisella, joka luulee olevansa seksiobjekti jokaisen miehen silmissä, on ongelma.

Vierailija
9/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi janne

Vierailija
10/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinivuosina omassa kaveriporukassa pyöri yleensä 10 - 15 tyyppiä, poikia ja tyttöjä. Kaikki enimmäkseen saman lähiön kasvatteja, suurinpiirtein samanikäisiä. Joskus tuli sen porukan muutaman tytön kanssa nuorisotalon nurkalla vähän pussailtua ja ehkäpä jonkun kanssa heilui peittokin joskus.

Nyt aikuisina kaikilla on oma elämä perheineen, töineen ja uusine paikkakuntineen, mutta kavereita/ystäviä ollaan silti.

M43

Vierailija
11/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinä sitten jaksat jankata tästä.

Mulla ystävyyttä ei määritä se, onko saanut kromosomiparikseen XY vai XX (tai mitä tahansa muunnoksia, itselläni ei ole ole tuttuja jotka olisivat harvinaisempia, yhdellä tutulla on säröinen XY eli kehitysvamma), tai mitä siellä jalkojen välissä on tai miten itsensä kokee.

Minulla se on toiminut yhden luottoystävän kanssa jo 30 vuotta ja aiomme jatkaa samalla tavalla kuin tähänki asti. Tuttavina on muitakin miehiä. Parisuhteessa olen vaan yhden kanssa ja olemme toinen toisillemme ne ainoat "seksiobjektit" jos sen niin haluaa ilmaista.

Vierailija
12/21 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai voi toimia. Mun paras ystävä on mies, ollut jo 11 vuotta, vaikka itse olen siis nainen. Me ollaan aktiivisesti tekemisissä ja ollaan oikeasti todella läheisiä, voidaan jakaa toisillemme oikeastaan kaikki ilot ja surut ja rakastetaan toisiamme paljon - ihan niinkuin naisten välisessä ystävyydessäkin. 

Mua hämmentää joka kerta, kun jotakuta hämmentää tämä asia ja sitä tapahtuu yllättävän usein. Aina ne samat typerät kysymykset tyyliin "Ootteko oikeesti vaan ystäviä?", "Ai ootte, no otteko te aina ollu vaan ystäviä?", "Jos se kerta on niin ihana tyyppi niin mikset muka oo ihastunu siihen/seurustele sen kanssa?", "Harrastatteko silti seksiä?", "Ai ette? No eikö sua häiritse ajatus, että se varmaan silti haluais seksiä sun kanssa? Sehän on kuitenkin mies!", "Hyväksyykö sun kumppani muka teidän ystävyyten olematta yhtään mustasukkainen?" yms yms yms. Rasittavaa :D Eikö nyt sanomattakin ole selvää, että kaikki miehet ei kiinnosta seksuaalisessa/romanttisessa mielessä kaikkia naisia ja sama toisin päin? Me todellakin ollaan "vaan" ystäviä ja on aina oltu, mitään muuta ei kumpikaan voisi kuvitellakaan. Ollaan niin veli ja sisko-fiiliksellä oltu alusta alkaen. Ja kumpikin tosiaan seurustelee onnellisesti tahoillaan, vaikka on tässä vuosien varrella ollut toki sinkkuaikojakin, mutta ne ei vaikuttaneet asiaan millään tavalla.

Ja on mulla muutamia muitakin hyviä miespuolisia kavereita elämässäni ja aina on ollut, ala-asteelta alkaen.

N29

Vierailija
13/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin toimii niin kauan kun mies saa seksiä naiselta.

Vierailija
15/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii, jos kumpikaan ei tunne mitään seksuaalista halua toista kohtaan. Ollaan tunnetasolla kuin sisko ja veli.

Vierailija
16/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylä se taitaa vähän näin olla. Ainakin siis alfamiesten osalta. Heille (meille) jokainen nainen on potentiaalinen pano, toki ulkonäkö ensin ja luonne sen jälkeen joko lisää haluja siihen suuntaan tai vähentää niitä.

Tämä arviointi tapahtuu siis tutustumisen ensisekunneilla. Jos tilanne sallii ja nainen on tarpeeksi viehettävä, niin tavoitehan on päästä naimahommiin. Jos tilanne ei salli, tai mies ei viehety tarpeeksi, niin voidaan kyllä pysyä kavereina. Hyvännäköistä kaveria kyllä katsoo aina myös panosilmällä ja toivoo että tilaisuus vielä joskus tulee.

Vierailija
17/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No totta kai voi toimia. Mielestäni kaikilla miehillä ja naisilla olisi hyvä olla ystävinä myös vastakkaisen sukupuolen edustajia. Saa vähän erilaista perspektiiviä ja oppii näkemään maailmaa myös muiden näkökulmasta kun on erilaisia ystäviä.

Ja kyllä, myös miehet tykkäävät kun heillä on naispuolisia ystäviä, eikä valtaosa miehistä ole aikeissa harrastaa seksiä jokaisen ystävänsä kanssa. Toki miehet kuvataan monesti saalistajina, jotka ajattelevat ainoastaan alapäällään, mutta se mielikuva ei vastaa kovinkaan hyvin totuutta. 

Kyllä terveet viriilit miehet tuppaa poikaporukoissa puhumaan muodollisesti pätevistä kaverinaisistaan "vois sitä tyrkätä", naamatusten toki esitetään kilttiä poikaa. Jos mies näkee naisen oikeasti ystävänä, nainen on silloin fyysisesti epäviehättävä tai miehellä libido-ongelmia.

Vierailija
18/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi toimia ja on toiminutkin, vuosikymmeniä jo. Ajatukset on kunkin yksityisomaisuutta, eli jos joku mies miettii minua runkatessaan niin ei se mua kiinnosta eikä meidän mahdolliseen ystävyyteen vaikuta. Välit on ne, mistä on sovittu.

Vierailija
19/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä terveet viriilit miehet tuppaa poikaporukoissa puhumaan muodollisesti pätevistä kaverinaisistaan "vois sitä tyrkätä", naamatusten toki esitetään kilttiä poikaa. Jos mies näkee naisen oikeasti ystävänä, nainen on silloin fyysisesti epäviehättävä tai miehellä libido-ongelmia.

Siinähän puhuu, mitä sitten? Kyllä naisetkin puhuu, se vähä mitä nyt muista ihmisistä tulee puhuttua. Ei se ystävyyttä millään lailla mittaa, sehän on sopimus ihmisten välillä.

Vierailija
20/21 |
04.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippeli sopii pinppiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän