Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tokaluokkalainen näprää kielloista huolimatta älypuhelinta pyöräillessään, onko ainoa vaihtoehto takavarikoida puhelin?

Vierailija
26.10.2018 |

On jankutettu ja jankutettu mutta ei mene perille. "En mä kaadu, kyllä mä osaan, kaveritkin käyttää" Pari vaaratilannettakin jo ollut.

Onko mitään toimivaa keinoa millä menisi perille?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdat älypuhelimen näppäinpuhelimeen

Halvin perusmallin doro mitä markkinoilla on 👍

Vierailija
22/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta puhelimen pois ottaminen yksinään ei opeta varsinaisesti mitään. Oletteko te perustellut lapselle rauhallisesti ja perusteellisesti, miksi puhelimen käyttö pyöräillessä ei oo ok? Muutenkaan lapsen ei pitäisi olla noin kiinni puhelimessa. Puhuisin lapselle myös tärkeydestä olla tässä hetkessä.

Entä kun ne kunnon perustelutkaan ei auta? Korkeintaan kerran jättää pois ja sitten taas jatkaa, tai lähtevät kotoa puhelin taskussa, mutta heti kun kääntyvät kadunkulmasta niin kaivavat esille.

Onko ne ”kunnon perustelut” lähinnä käskemistä? Tarkoitan oikeasti kunnon keskustelua aiheesta. Ottaisin yhteyttä opettajaan joka voisi myös ottaa asian esille koulussa.

Ei puhelimen poisottokaan ole kestävä ratkaisu. Pyöräilee sitten teininä puhelinta tuijottaen, kun ei muuta osaa eikä puhelinta enää oteta poiskaan.

Meinaatko oikeasti että jokainen 8 v tottelee kun sanotaan ja perustellaan? 8v ei oikeasti hahmota ja ymmärrä asioita niin kauan ennen kuin sattuu jotain vaikka kuinka jankkaisi.

Sulla on sitten melko typeriä jälkeläisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytä videoita missä pyöräilijää sattuu kun näplää puhelinta. Vois luulla että auttaa?

Ei se mitään auttaisi. Ihan sama kuin että autokoulussa voi niille 18-vuotiaille näyttää videoita, miten on sattunut kun on ylinopeutta kaahailtaessa ajettu tieltä ulos. Ei se toimi niihin, jotka uskovat olevansa keskimääräistä parempia kuskeja, varsinaisia oman elämänsä kimiräikkösiä. Niinhän aloittajakin kertoi kullannuppunsa itsestään uskovan: "kyllä mä osaan".

Vierailija
24/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näytä videoita missä pyöräilijää sattuu kun näplää puhelinta. Vois luulla että auttaa?

Ei se mitään auttaisi. Ihan sama kuin että autokoulussa voi niille 18-vuotiaille näyttää videoita, miten on sattunut kun on ylinopeutta kaahailtaessa ajettu tieltä ulos. Ei se toimi niihin, jotka uskovat olevansa keskimääräistä parempia kuskeja, varsinaisia oman elämänsä kimiräikkösiä. Niinhän aloittajakin kertoi kullannuppunsa itsestään uskovan: "kyllä mä osaan".

Tokaluokkalaiset ja 18 vuotiaat ovat valovuosien päässä toisistaan, joten heitä ei voi oikein verrata keskenään. Pelottelu toimii vielä ainakin parin vuoden ajan.

Puhelin olisi pitänyt ottaa viimeistään kolmannesta virheestä pois. Ensin sanotaan, sitten varoitetaan ja sitten varoitus toteutetaan.

Vierailija
25/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta puhelimen pois ottaminen yksinään ei opeta varsinaisesti mitään. Oletteko te perustellut lapselle rauhallisesti ja perusteellisesti, miksi puhelimen käyttö pyöräillessä ei oo ok? Muutenkaan lapsen ei pitäisi olla noin kiinni puhelimessa. Puhuisin lapselle myös tärkeydestä olla tässä hetkessä.

Entä kun ne kunnon perustelutkaan ei auta? Korkeintaan kerran jättää pois ja sitten taas jatkaa, tai lähtevät kotoa puhelin taskussa, mutta heti kun kääntyvät kadunkulmasta niin kaivavat esille.

Onko ne ”kunnon perustelut” lähinnä käskemistä? Tarkoitan oikeasti kunnon keskustelua aiheesta. Ottaisin yhteyttä opettajaan joka voisi myös ottaa asian esille koulussa.

Ei puhelimen poisottokaan ole kestävä ratkaisu. Pyöräilee sitten teininä puhelinta tuijottaen, kun ei muuta osaa eikä puhelinta enää oteta poiskaan.

Meinaatko oikeasti että jokainen 8 v tottelee kun sanotaan ja perustellaan? 8v ei oikeasti hahmota ja ymmärrä asioita niin kauan ennen kuin sattuu jotain vaikka kuinka jankkaisi.

Sulla on sitten melko typeriä jälkeläisiä.

Sori ei ole yhtäkään jälkeläistä toistaiseksi. Satun vain tietämään että 8v ei ajattele samalla tavalla kuin teini-ikäinen puhumattakaan että omaisi aikuisen kykyä hahmottaa ja ymmärtää asioita ja niiden seurauksia. Työskentelen lasten kanssa ja päivittäin ja olen opiskellut psykologiaa niin kyllä, tiedän asioista ja olen perehtynyt. Tekisi hyvää sinullekin.

Vierailija
26/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takavarikoi puhelin joksikin aikaa. Lapsi vaarantaa sekä itsensä että muut kaduilla liikkuvat! Jos lapsi esim. törmää toiseen pyöräilijään tai jalankulkijaan niin siinä voi käydä tosi huonosti toisellekin osapuolelle. Ja pahimmillaan lapsi heittää henkensä pyöräillessään auton alle.

Ei. Takavarikoi pyörä

Vierailija
27/27 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehokkain keino on se että annat elämän opettaa. Toisin sanoen anna jatkaa kunnes sattuu jotain ja sitten kun lapsi valittaa seurauksista niin sano että mitäs minä sanoin.