Miksi ihmiset hakevat arvostusta materialla ja ulkonäöllä?
Ostetaan kalliita ja arvostettuja vaatteita, laukkuja, huonekaluja, astioita, elektoriniikkaa jne. Ulkonäöstä pakkomielteisiä (enimmäkseen alle 30, mutta eivät kaikki), kaunista ulkonäköä pidetään tienä onneen. Miksei nykyään arvosteta hyviä luonteenpiirteitä(riittää ettei ole täysin perseestä) ja elämänkokemuksia(eletään suomen kautta)?
Kommentit (56)
Miksi mitään arvostusta ylipäänsä haetaan?
Eikö ihmiselle riitä oma itsensä, se että on elämäänsä tyytyväinen? Miksi siihen pitää kuulua vielä sekin, että muut arvostavat?
Sitähän noilla kaikilla bemareilla ja isoilla rahamasseillaan halutaan tavoitella, eihän se miltään tunnu, jos kukaan ei tiedä eikä näe. Tittelitkin ovat niin tärkeitä, vaikkei niillä mitään edes tee. Ne on kaikki toisia ihmisiä varten, että he arvostaisivat ja kadehtisivat.
Pinnallisuutta on tietysti ollut aina, mutta nykyajassa se vain korostuu. Ei ihmisillä oikein sisäistä elämää enää olekaan. Kaikki on kuin näytelmää ja kaikki elävät näyttämöllä.
Minä ostan vaan ja ainoastaan sen takia kun minulla on siihen varaa ja tykkään hyvistä materiaaleista, jotka kestää, myöskin se mikä miellyttää silmääni tottakai silloin ostan sen. Nykyään pyrkinyt vähentämään kulutusta, ihan tuon ilmastonmuutoksenkin takia.
Koska arvostuksen jakajat arvostavat vain materiaa. Jos arvostusta aletaan jakamaan sisäisistä ominaisuuksista niin sitten arvostuksen janoajat haluavat näyttää sitä sisäistä materiaalia.
Onko siinä nyt väärää näyttää hyvältä, miksi pitäisi pukea itsensä spurguksi ja jättää tukkansa harjaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen visuaalinen ihminen joten nuo asiat luonnollisesti ovat itselleni tärkeitä. Tyylini ja sisustuksen muuttuu jatkuvasti. Kun en enää tarvitse joitain tavaroita, vien ne varastoon, myyn kirpparilla tai lahjoitan huonompiosaisille ☺️
Koetko olevasi parempi kuin muut?
Jokainen kokee joskus olevansa parempi kuin muut ja jokainen myös tykkää siitä tunteesta kun voi kokea olevansa toista parempi. Jopa sinä teet niin, vaikka ajattelet, ettet tee. Nytkin koit olevasi parempi, koska et koe olevasi parempi kuin joku, jonka uskot kokevan olevansa parempi kuin muut. Nyt minä myös koen olevani parempi kuin sinä, koska tiedostan tämän.
Paremmuudentunteen myöntämisessä ei ole mitään pahaa, se on täysin inhimillistä.
Koska kauneus ja materia ovat asioita, joita ihaillaan ja kadehditaan eniten. Jokainen ihminen haluaa mieluummin olla kateuden kohde kuin itse kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan vaan ja ainoastaan sen takia kun minulla on siihen varaa ja tykkään hyvistä materiaaleista, jotka kestää, myöskin se mikä miellyttää silmääni tottakai silloin ostan sen. Nykyään pyrkinyt vähentämään kulutusta, ihan tuon ilmastonmuutoksenkin takia.
Materialisti vai materiaalisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Materialisti vai materiaalisti?
Visualisti pikemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että ostat tavaraa siksi että sinulla on rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varattomana olisi vaikea ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen visuaalinen ihminen joten nuo asiat luonnollisesti ovat itselleni tärkeitä. Tyylini ja sisustuksen muuttuu jatkuvasti. Kun en enää tarvitse joitain tavaroita, vien ne varastoon, myyn kirpparilla tai lahjoitan huonompiosaisille ☺️
Minä olen tempperamenttinen, mutta pyydän raivokohtauksiani anteeksi ☺
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti, tarkoitin että ostatko tavaroita joita et edes tarvitse, vain siksi että sinulla on rahaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi mitään arvostusta ylipäänsä haetaan?
Eikö ihmiselle riitä oma itsensä, se että on elämäänsä tyytyväinen? Miksi siihen pitää kuulua vielä sekin, että muut arvostavat?
Sitähän noilla kaikilla bemareilla ja isoilla rahamasseillaan halutaan tavoitella, eihän se miltään tunnu, jos kukaan ei tiedä eikä näe. Tittelitkin ovat niin tärkeitä, vaikkei niillä mitään edes tee. Ne on kaikki toisia ihmisiä varten, että he arvostaisivat ja kadehtisivat.
Pinnallisuutta on tietysti ollut aina, mutta nykyajassa se vain korostuu. Ei ihmisillä oikein sisäistä elämää enää olekaan. Kaikki on kuin näytelmää ja kaikki elävät näyttämöllä.
Ei se kaikille riitä. Riippuu ihmisestä. Ihmisillä on erilainen luonne ja arvomaailma. Toisille on tärkeää voida olla muiden silmissä kauniita, ihailtuja ja sitä kautta kadehdittuja. Heille se kateuden kohteena oleminen antaa elämälle merkityksen.
Sitten taas ihmiset jotka haluavat elää ihan toisenlaista elämää kokevat saavansa elämälle tarkoituksen juuri sillä elämäntyylillä joka heilläkin on. Eli kaikessa on kyse siitä, minkä tarkoituksen ihminen on antanut omalle elämälleen.
Se, että joku haluaa kuluttaa elämänsä halveksuen ja ihmetellen muiden (heidän mielestään) väärää tapaa elää kertoo sen, ettei tällainen ihminen ehkä ole itse tyytyväinen siihen millaista elämää hän elää eikä välttämättä edes tiedä, minkälainen se elämä olisi, joka tekisi hänestä tyytyväisen tai jopa onnellisen (tätä kutsutaan masennukseksi).
Eli se, miten sinä aikasi vietät (katsellen ja seuraten muiden "väärää" tapaa elää) kertoo sinusta itsestäsi enemmän kuin ehkä itse osaat kuvitellakaan.
Osta sinäkin vaan se Louis Vuitton niin sillä se ongelma ratkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti, tarkoitin että ostatko tavaroita joita et edes tarvitse, vain siksi että sinulla on rahaa?
Kaikkihan nyt joskus ostaa heräteostoksia, paitsi luontoradikaalit. Itse olen 50/50. En kannata ääripäitä koskaan.
Miten joillekin voi olla ongelmana se materialismi? Kateusko vai joku muu syy, mikä? Parasta nyt vaan pitää huoli omista asioista.
Tuskin te sellaisten kanssa edes kavereita olette, eli poissa teidän piireistänne. Mikä on ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Osta sinäkin vaan se Louis Vuitton niin sillä se ongelma ratkeaa.
Miksi postaat tätä samaa kommenttia jokaiseen ketjuun, jossa keskustellaan ihmisten syistä hankkia materiaa? Olisikin niin helppoa, että onni tulisi kun hankkii itselleen laukun. Jotenkin tuo sinun tyylisi kielii syvästä katkeruudesta. Vähän niin kuin yläkoululainen kutosen oppilas sanoisi ysin oppilaalle, että luuleksä että toi sun todistus tekee susta onnellisen.
Vikoja on aina helpompi etsiä muista kuin itsestään. Sinun tapasi elää ei ole ainoa oikea.
Vaikka väittäisit, ettet ole kateellinen, sinusta saa kateellisen kuvan. Jos ihminen on tyytyväinen omaan elämäänsä ei hän koe tarvetta arvostella muiden ihmisten valintoja.
Eihän tämä ole mikään nykyajan ilmiö ollenkaan! Ihmiset ovat ennenkin halunneet saada arvostusta ulkonäön ja materian avulla.