Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään ihan kamalasti kuolemaa ja joutuvani Helvettiin. Muita?

Vierailija
25.10.2018 |

Olen uskovainen, mutten jostain syystä saa itseäni niskasta kiinni harjoittaakseni sitä tavalla jota toivoisin. Teen ihan kamalasti syntiä, mm. väärinkäytän alkoholia ja lääkkeitä ahdistusta lievittääkseni. Tulevaisuus, aikuistuminen ja kuolema pelottaa minua ihan kauheasti. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia? Tuntuu ettei muut ikäiseni tunne kantavan huolta kuolemasta ollenkaan.

N25

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen usein miettinyt helvettiin liittyvää teologista ristiriitaa. Jumala varoitti Aadamia ja Eevaa kuolemasta eikä ikuisesta kidutuksesta. Juutalaisuudessakaan ei tunneta oppia ikuisesta kidutuksesta vaan oppi helvetistä tuli vasta myöhemmin mukaan. Helvetti oli Jeesuksen käyttämä vertaus kadotuksesta eikä kirjaimellinen helvetin valtakunta.

Helvetissä ihmiset palavat tulessa ikuisesti. Helvetin liekit ovat vielä kuumempia kuin tämän maailman tuli.

Missä tuo kerrotaan että olisi kuumempaa kuin tämän maailman tuli?  Palaminen on prosessi joka tekee kohteesta selvää. 

Vierailija
42/49 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyydän apua jumalalta , kun on ollut oikein vaikeaa ja olen tullut siihen tulokseen , että elämäni on tullut aina paremmaksi ja olen saanut rauhan ja tunteen etten ole yksin täällä. Minä uskon jälleennäkemiseen, en halua edes ajatella että kuolemaan loppuu kaikki. Ajattelen niin jos lapsi tai nuori menehtyy, hänelle on varattuna paikka taivaassa ja jossain tärkeässä tehtävässä. Tämä minun ajatusmaailma tuottaa vaikeuksia avioliitossani, mieheni on eronnut kirkosta ja pitää kuolemaa lopullisena. Mieheni ei suostu puhumaan kuolemasta vaikka itse pohdin sitä usein. Laita illalla kädät ristiin ja puhu jumalalle vaikka vain mielessäsi.Älä pelkää, kaikki menee hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, älä harjoita uskontoa vaan usko Jeesuksen rakkauteen sinua kohtaan <3 Lue Raamattua, sieltä saat lohtua ja apua, ja käy hyvässä luotettavassa seurakunnassa saamassa vahvistusta ja pyhää ehtoollista! Huomenna messut monissa paikoissa, guuglaa mm. LHPK, hyvä luterilainen vaihtoehto.

Voit tarvita myös lääkärin apua, ei ole synti hakea sitä. Tsemppiä <3

Vierailija
44/49 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen usein miettinyt helvettiin liittyvää teologista ristiriitaa. Jumala varoitti Aadamia ja Eevaa kuolemasta eikä ikuisesta kidutuksesta. Juutalaisuudessakaan ei tunneta oppia ikuisesta kidutuksesta vaan oppi helvetistä tuli vasta myöhemmin mukaan. Helvetti oli Jeesuksen käyttämä vertaus kadotuksesta eikä kirjaimellinen helvetin valtakunta.

Helvetti on lopullinen ero Jumalasta. Jumala on rakkaus, mietipä eloa ja oloa ilman rakkauden pisaraakaan

:(

Vierailija
45/49 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös William Boothin profetia vuosisadan takaa puhuu ajasta juuri ennen Jeesuksen paluuta, jolloin taivasta saarnataan ilman helvettiä.

Vierailija
46/49 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen uskovainen, mutten jostain syystä saa itseäni niskasta kiinni harjoittaakseni sitä tavalla jota toivoisin. Teen ihan kamalasti syntiä, mm. väärinkäytän alkoholia ja lääkkeitä ahdistusta lievittääkseni. Tulevaisuus, aikuistuminen ja kuolema pelottaa minua ihan kauheasti. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia? Tuntuu ettei muut ikäiseni tunne kantavan huolta kuolemasta ollenkaan.

N25

Kaikkien pitäisi ajatella iäisyyttä. Se on tehokkaasti häivytetty tämän kaiken materian alle. Ikään kuin kuolemaa ei olekkaan . Kuitenkin jokainen kuolee eikä kukaan tiedä, miten itselle käy.

Vierailija
47/49 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolema tarkoittaa eroa Jumalasta eli kadotusta. Jokainen ihminen viettää ikuisuuden joko erossa Jumalasta tai Jumalan kanssa. Kun viimeinen tuomio on annettu niin ne jotka ovat erossa Jumalasta (kadotus) joutuvat tuliseen järveen (helvetti), siihen asti ovat tuonelassa (kuolleet) tai maan päällä.

Vierailija
48/49 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helvetti on lopullinen ero Jumalasta. Jumala on rakkaus, mietipä eloa ja oloa ilman rakkauden pisaraakaan

:(

Voisiko Rakkaus hylätä ikuisesti luotujaan? Voisko Rakkaus luoda olosuhteet ikuiselle kärsimykselle suurimmalle osalle ihmiskuntaa? Voisiko opetus ikuisesti kidutustuomiosta olla harhaoppia koska juutalaisuuskaan ei tunnusta oppia ikuisesta kidutustuomiosta. Kadotus on sana, joka jonka käännös tarkoittaa tuhoa. On siis vain ikuinen elämä jonka vastakohta on ikuinen kadotus eli tuho/hävittäminen.

Vierailija
49/49 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap koitapa lopettaa alkoholin ja lääkkeiden käyttö. Mene terapiaan, koska sitä näyt tarvitsevan. Kun pääset selvemmille vesille käy keskustelemassa jonkun uskontosi edustajan kanssa peloistasi.

Jokaisessa uskonnossa jossa on helvetti on myös mahdollisuus katua ja saada anteeksi. Etkö lue uskontosi kirjallisuutta? Lue mitä siellä sanotaan asiasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi