Kaveri seonnut uskonnosta???
Kaverini tuli hiljattain uskoon ja en oikein tiedä mitä siitä pitäisi ajatella, hänen jutut kuulostaa aika ahdistavilta... Esim. että kauhuelokuvia ei saisi katsoa koska niiden kautta ihmiseen voi tulla demoneja, myöskin fantasiaelokuvat ja kirjat ovat pahasta koska niissä käsitellään noituutta ym. Jooga on myös hänen mukaansa eksytystä ja meditaation kautta voi tulla pahoja henkivoimia ihmiseen. Maailmanlopusta myös saarnaa että tulee kuulemma seuraavan 10 vuoden aikana. Mitä muut uskovaiset mieltä kyseisistä väittämistä jos luette tätä? Kiinnostaisi tietää ovatko kyseiset uskomukset yleisiä kristittyjen keskuudessa vai onko kaverini vain mennyt jotenkin sekaisin...
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joogasta ja meditaatiosta oon samaa mieltä kuin ystäväsi, niissä todella otetaan yhteyttä pahan henkivaltoihin näiden itämaisista uskonnoista peräisin olevien harjoitteiden kautta ja tämä on Raamatussa kielletty.
Tiedätkö edes mistä joogassa ja etenkin meditaatiossa on kyse ja mitä niissä tehdään?
Tiedätkö todella itse, mitä ne jutut on. Voisin sanoa että lähes kaikki muka-cool henkiin liittyvä, älkää. Jumala on olemassa, se on suunta johon kääntyä.
Eli islamiin? Niitä jumalia on niin paljon, että tuo sinun neuvosi on aika turha.
Jeesus on ainoa tie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joogasta ja meditaatiosta oon samaa mieltä kuin ystäväsi, niissä todella otetaan yhteyttä pahan henkivaltoihin näiden itämaisista uskonnoista peräisin olevien harjoitteiden kautta ja tämä on Raamatussa kielletty.
Tiedätkö edes mistä joogassa ja etenkin meditaatiossa on kyse ja mitä niissä tehdään?
Tiedätkö todella itse, mitä ne jutut on. Voisin sanoa että lähes kaikki muka-cool henkiin liittyvä, älkää. Jumala on olemassa, se on suunta johon kääntyä.
Eli islamiin? Niitä jumalia on niin paljon, että tuo sinun neuvosi on aika turha.
Jeesus on ainoa tie.
Ja islamin mukaan Allah on ainoa tie. Ja tuo yksi sanoi, että täällä me uudelleensynnytään, kunnes opitaan läksymme. Todisteita yhdenkään uskonnon oikeudesta ei ole.
En kerta kaikkiaan käsitä miten yleisin mielisairaus, eli kova uskovaisuus, ohitetaan maailmassa näin heppoisesti. "Juu demoneita tulee telkkarista ja fantasiakirja on saatanasta". Ihan oikeasti. Aivan sekopäistä.
Vierailija kirjoitti:
Hän on avannut silmänsä. Nuo kaikki on todellisuutta ja tulevaa. Lopunaika, eli ahdistuksen aika on alkanut, tai alkamassa. Ihan selvät merkit ilmassa. Valitettavasti
Katsoin juuri britti maagikon videoita ja hän käveli veden päällä, taikoi tyhjästä ämpäristä kalaa ihmisille jne
Tämän taikurin tuttu kertoi videolla hänen olleen keskinkertainen taikuri enne kuin häne meni yöksi metsään ja sen jälkeen alkoi tehdä aivan eri luokan temppuja.
Hauska provo jolla yrität leimata uskovia älykääpiöiksi. 😅 Pidetään nyt kuitenkin Tv-viihde viihteenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on ainoa tie.
Ja islamin mukaan Allah on ainoa tie. Ja tuo yksi sanoi, että täällä me uudelleensynnytään, kunnes opitaan läksymme. Todisteita yhdenkään uskonnon oikeudesta ei ole.
Totuus kestää kyllä, ala ottaa itse selvää asioista. Voit vaikka alkaa vertailemaan itse ja niin varmaan kannattaakin.
Kun nämä asiat ei ole meidän tekoamme tai kuvitelmia, vaan totta. Voit vaikka kysyä ääneen Jumalalta että Hän toisi itsensä ilmi sinulle. Kysy itse, onko totta Jeesus vai Allah, jos oikeasti tahdot tietää.
Lisäksi sen voisin sanoa, että raamatussa on kirjattuna oikeille ihmisille oikeasti tapahtuneita tapahtumia. Esimerkiksi apostolien teot, eivät he kerro joistain keksityistä tai perättömistä uskomuksista, vaan tapahtumista, jotka he ovat omilla silmillään nähneet.
47
Uskovainen = äälíö. Tämä lienee kaikille selvää.
Monet tasoittuu ajan kuluessa, just uskoon poksahtaneina ovat täynnä aivan järjettömiä ideoita ja tarvetta julistaa kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on ainoa tie.
Totuus kestää kyllä, ala ottaa itse selvää asioista. Voit vaikka alkaa vertailemaan itse ja niin varmaan kannattaakin.
Kun nämä asiat ei ole meidän tekoamme tai kuvitelmia, vaan totta. Voit vaikka kysyä ääneen Jumalalta että Hän toisi itsensä ilmi sinulle. Kysy itse, onko totta Jeesus vai Allah, jos oikeasti tahdot tietää.
Olen pyytänyt, anellut ja rukoillut. Olen pyytänyt jumalaa paljastamaan itsensä minulle, mutta en ole tullut pysyvään uskoon.
Sitä paitsi argumenttisi on huono. Maailmassa on miljoonia ihmisiä, joille juuri heidän jumalansa on paljastanut itsensä. Kristityille Jeesus on vastannut ja musli meille Allah. Minulle ei kukaan.
Voisit vaikka kysyä kuinka tosissaan se kaveri on tuon uskonnon kanssa, ystävyys voi olla mennyttä, joissakin piireissä kun tuo ajattelu on tuollaista erittäin äärimmäisyyksiin menevää, eikä sillä kyllä hyvällä edes katsota jos kaveripiirissä on niitä ketkä eivät ole uskovia.
Onko seonnut jehovantodistajiin? Siskoni myös niihin sekosi ja oli aluksi ihan pöhlö.Ilmeisesti aivopesu vasta tulleille on rajumpaa kuin jo monia vuosia niihin kuuluneille.Nyt siskoni sairastaa alzhaimeria ja luulen että osasyy siihen on ruokavalio jota siellä vouhtaavat ei saanut kaikkia vitamiineja mitä normaali ruuasta saa en tarkoita veriruokia mitä eivät saa syödä.
Minä haluan uskoa armolliseen Jumalaan, ystäväni ei. Sääli että hän halusi uhrata hyvän ihmissuhteen.
Tämä vain vahvistaa käsitystäni siitä, että useat uskovaiset ovat vajakkeja. Täälläkin jotkut oikeasti toteavat uskovansa siihen, että jooga ja meditaatio tuovat "pahoja henkiä". Voi vittu. Jooga on venyttelyä eli liikuntaa, ei siis sen kummempaa. Lisäksi meditaation tarkoituksena on rentoutuminen ja rauhoittuminen. Se niistä pahoista hengistä. Eikä TV:n tai kirjojen läpi tule yhtikäs mitään. Tosin Raamatustanne en ole niin varma :D Ap:n ystävä kuulostaa parilta sukulaiseltani. Suosittelen ottamaan etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on ainoa tie.
Olen pyytänyt, anellut ja rukoillut. Olen pyytänyt jumalaa paljastamaan itsensä minulle, mutta en ole tullut pysyvään uskoon.
Sitä paitsi argumenttisi on huono. Maailmassa on miljoonia ihmisiä, joille juuri heidän jumalansa on paljastanut itsensä. Kristityille Jeesus on vastannut ja musli meille Allah. Minulle ei kukaan.
Koita olla kärsivällinen, sinulla on vilpitön halu enkä usko sen mitenkään olevan mahdollista jäädä Jumalalta huomaamatta. Ala etsiytyä lähemmäksi Jumalaa , on siihen paljon eri tapoja , kaikesta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on ainoa tie.
Ja Jumala välittää ja rakastaa myös sinua yhtälailla kuin muitakin, muuta ei saa väittää koska se ei ole totta. Jumalan _olemus_ on rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini tuli hiljattain uskoon ja en oikein tiedä mitä siitä pitäisi ajatella, hänen jutut kuulostaa aika ahdistavilta... Esim. että kauhuelokuvia ei saisi katsoa koska niiden kautta ihmiseen voi tulla demoneja, myöskin fantasiaelokuvat ja kirjat ovat pahasta koska niissä käsitellään noituutta ym. Jooga on myös hänen mukaansa eksytystä ja meditaation kautta voi tulla pahoja henkivoimia ihmiseen. Maailmanlopusta myös saarnaa että tulee kuulemma seuraavan 10 vuoden aikana. Mitä muut uskovaiset mieltä kyseisistä väittämistä jos luette tätä? Kiinnostaisi tietää ovatko kyseiset uskomukset yleisiä kristittyjen keskuudessa vai onko kaverini vain mennyt jotenkin sekaisin...
No mitäs luulet: aikuinen ihminen pitää satua totena.
Hullu mikä hullu... eikun siis "uskovainen". Joo, SE se oli.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset uskomukset eivät liity kristinuskoon.
Ystäväsi on näemmä kääntynyt Jehovan todistajaksi. Puheet ja uskomukset viittaavat siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskis täällä. Mun mielestä tuollaiset ajatukset ovat, joskaan eivät ennenkuulumattomia, kuitenkin aika harvinainen ajattelutapa noin monia asioita koskevana. Enkä pidä sitä kovin terveenä hengellisyytenä, että pelätään demoneita ja nähdään niitä joka nurkan takana. Siinä on fokus ihan väärässä paikassa, Jumala on kuitenkin suurempi kuin mitkään pahat henget. Jos on hiljattain tullut uskoon eikä ole aiemmin ollut hengellisten asioiden kanssa tekemisissä, ei välttämättä ole kovin hyvää arvostelukykyä niissä ja kaikki uppoaa. Voi olla, että ajautuu pysyvämmin tuonhenkisiin piireihin, tai sitten jossain vaiheessa asioihin enemmän perehdyttyään löytää rauhallisemman hengellisyyden muodon.
Yhdyn tähän.
Toivottavasti löytää terveytensä ja hyvinvoinnin muuten alkaa olla jo aika Turkulaista puuhastelua muuten.
Onhan se selvää jos altistut liikaa paskalle niin aivotkin peseytyy jossain vaiheessa eli mieli.
Paranoidisuudessa saattaa olla vähän totuuttakin joskus.
Minulla oli sama tilanne ja suojellakseni omaa mielenrauhaa ja -terveyttä pistin välit poikki tuollaiseen ystävään. Sen verran korkealentoista juttua alkoi olemaan ja sain niin paljon arvostelua osakseni naurettavista asioista. Sääli sinänsä, olimme läheisiä. Ehkä hän joskus paranee, sillä minusta tuo on kyllä kuin sairaus.