Kaveri seonnut uskonnosta???
Kaverini tuli hiljattain uskoon ja en oikein tiedä mitä siitä pitäisi ajatella, hänen jutut kuulostaa aika ahdistavilta... Esim. että kauhuelokuvia ei saisi katsoa koska niiden kautta ihmiseen voi tulla demoneja, myöskin fantasiaelokuvat ja kirjat ovat pahasta koska niissä käsitellään noituutta ym. Jooga on myös hänen mukaansa eksytystä ja meditaation kautta voi tulla pahoja henkivoimia ihmiseen. Maailmanlopusta myös saarnaa että tulee kuulemma seuraavan 10 vuoden aikana. Mitä muut uskovaiset mieltä kyseisistä väittämistä jos luette tätä? Kiinnostaisi tietää ovatko kyseiset uskomukset yleisiä kristittyjen keskuudessa vai onko kaverini vain mennyt jotenkin sekaisin...
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää mulle toi jooga-juttu..oon aina ajatellut sitä enemmänkin rauhoittumisena ja liikuntamuotona, mutta siis mitä, häh!?
Käytännössä se on epäjumalan palvontaa. Tuosta löytyy paljon esimerkkejä. Tässä erä kristian jyoti joka asuu intiassa ja tekee temppuja
Mitä asioita tämä ystävä pitää hyvinä? Sellaista uskontoa tai lahkoa ei olekaan joka pitäisi kaikkea pahana,
noituutena, eksytyksenä, demonisena ja maailmanlopun uhkana. Oliskohan niin että ystävä kärsii
henkilökohtaisesta syvästä masennuksesta, jos kaikki on noin synkkää ja toivotonta. Kaikkiin uskontoihin kuin myös niiden ala-osastoihin kuuluu toivo. Oli se sitten iänkaikkinen elämä, paratiisi, jälleensyntymä, tai mikä lie onnellistuttava tekijä. Ihmisluontoon kuuluu toivo, sen puutteessa puuttuu kaikki muukin, joten
jos mikään ei ole positiivista, ohjaa ystävä ammattilaisten puheille.
Jos katsoo muun uskon kannalta asiaa, henkiä on joka tapauksessa (monien näkemysten mukaan), mutta meditaatio vain avaa tietoisuutta. Henki kuten ihmiset, voi olla hyvä tai paha, joku sekäettä. Meditaatiossa on joskus samalla kyse symbolien, viestien ja aistimusten tulkinnasta. Siksi meediot esim. puhdistavat tiloja ja chakroja ja kohottavat positiivista tunnelmaa "energiaa". Kauhuelokuva tuskin tuo hyviä mielikuvia ja asiayhteyksiä (matala energia), jokaisen oma asia katsooko niitä. Kundaliinijooga avaa ehkä alachakroja voimakkaammin, eikä välttämättä puhdista ja tasapainota kaikkia - jolloin kokematon voi olla pulassa jonkin aikaa, kunnes asiat selviävät tarkemmin aiheesta. Kristinuskossa ym. uskoissa on varmasti peloteltu ihmiset, että kaikki on pahasta ja noituutta, vaikka asia ei niin ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jossain tietyissä joogajutuissa yritetään jtn energioita herättää. Ei sellainen ole tervettä.
Venyttely riittää.
Eikös se rajaudu vain kundalinijoogaan? Omakohtaisesti voin sanoa, että kaihdan hieman nykyään Halloweenin juhlimista ja se käy yksiin sen kanssa, kun aloin lukea enemmän Raamattua. Myös monetkin pakanalliset tavat alkoivat sen myötä tuntua epämiellyttävämmiltä, kun joulussa ne pakanalliset perinteet (tontut, joulupukki, kinkun syöminen, jopa joulukuusi).
Koko juhla on läpeensä pakanallinen nimeään ja ajankohtaansa myöten, kirkko vain liitti siihen omia symbolejaan jotta ihmiset alkaisivat yhdistämään rakkaan juhlansa kristinuskoon.
Toivossa on hyvä elää kirjoitti:
Mitä asioita tämä ystävä pitää hyvinä? Sellaista uskontoa tai lahkoa ei olekaan joka pitäisi kaikkea pahana,
noituutena, eksytyksenä, demonisena ja maailmanlopun uhkana. Oliskohan niin että ystävä kärsii
henkilökohtaisesta syvästä masennuksesta, jos kaikki on noin synkkää ja toivotonta. Kaikkiin uskontoihin kuin myös niiden ala-osastoihin kuuluu toivo. Oli se sitten iänkaikkinen elämä, paratiisi, jälleensyntymä, tai mikä lie onnellistuttava tekijä. Ihmisluontoon kuuluu toivo, sen puutteessa puuttuu kaikki muukin, joten
jos mikään ei ole positiivista, ohjaa ystävä ammattilaisten puheille.
No oli se itsellekin kieltämättä shokki mutta toivo tulee sitten. Vaikka eihän se varmaan kenellään yllätys ole millaisessa maaimassa eletään. Jumala on silti suurempi kuin mikään. Rakkaus ja toivo on, Vapahtajassa.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää mulle toi jooga-juttu..oon aina ajatellut sitä enemmänkin rauhoittumisena ja liikuntamuotona, mutta siis mitä, häh!?
Joogaa on monenlaista. Osa on puhtaasti liikuntaa, osassa on enemmän henkisyysjuttuja mukana, eivätkä ne kaikkien maailmankatsomukseen sovi.
Joogassa ja meditaatiossa tyhjennetään oma mieli ja silloin pahat henget täyttävät ihmisen.
Jooga ja mindfullnesshan kuuluvat kiinteästi hindulaisuuteen ja buddhalaisuuteen, joten homma on äärimmäisen vaarallista riivaajien takia.
Ihme höpötystä. Joogassa otetaan yhteys omaan mieleen, keho ja mieli tekevät yhteistyötä. Ehkä oma pää on täynnä demoneita, jos sitä tarvitsee niin hirveästi pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Ihme höpötystä. Joogassa otetaan yhteys omaan mieleen, keho ja mieli tekevät yhteistyötä. Ehkä oma pää on täynnä demoneita, jos sitä tarvitsee niin hirveästi pelätä.
Tätä minäkin epäilen. Taitaa olla kiihkouskovaisten pää demoneja täynnä...
Vierailija kirjoitti:
Joogassa ja meditaatiossa tyhjennetään oma mieli ja silloin pahat henget täyttävät ihmisen.
Jooga ja mindfullnesshan kuuluvat kiinteästi hindulaisuuteen ja buddhalaisuuteen, joten homma on äärimmäisen vaarallista riivaajien takia.
Jos uskoo, että tyyni mieli on altis yliluonnolliselle, eikö kristitylle todennäköisempi mielenvaltaaja olisi pyhä henki? Ateistina tällaiset meditaatio-, zen- tai flow-kokemukset ovat lähimpänä pyhyyden kokemusta johon pystyn
Mt tapaus.
Hyvä vaan ettei kattele kauhu leffoja. Tai muuta.
Sekoomassa lopullisesti?
Murtomaahiihto on yhtä henkistä kuin jooga, jopa henkisempää.
Olen uskovainen, ihan luterilaiseen kirkkoon kuuluva.
Olen myös kuullut, että jooga, energiahoidot/ reiki-hoito yms. voivat viedä väärille teille.
Joskus olen itsekin kyllä käynyt joogassa, mutta lopetin sen, kun ei ollut ihan mun juttu noin liikunnallisestikaan. Ja vaikka oli aika "tavallista" joogaa/voimistelua, pisti vähän mietityttään kun jossain liikesarjassa piti sormilla hypistellä pään päällä, jotain "energioita" siinä kai haettiin/kutsuttiin, en muista... ei tuntunut sopivalta.
En pelkää pahoja henkiä, Jeesus ja Pyhä Henki on suurempia ja olen turvassa, mutta ehdoin tahdoin en itseäni pahan tai epäilyttävän vallalle altista.
Jumalaa pitää olla koko ajan mielessä pään täydeltä, muuten paha henki tulee heti :D
Helluntailaiset ainakin pitävät joogaa pahana, mutta itse yrittävät manata kuolleita henkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joogasta ja meditaatiosta oon samaa mieltä kuin ystäväsi, niissä todella otetaan yhteyttä pahan henkivaltoihin näiden itämaisista uskonnoista peräisin olevien harjoitteiden kautta ja tämä on Raamatussa kielletty.
Tiedätkö edes mistä joogassa ja etenkin meditaatiossa on kyse ja mitä niissä tehdään?
Tiedätkö todella itse, mitä ne jutut on. Voisin sanoa että lähes kaikki muka-cool henkiin liittyvä, älkää. Jumala on olemassa, se on suunta johon kääntyä.
Eli islamiin? Niitä jumalia on niin paljon, että tuo sinun neuvosi on aika turha.
Uskosta seonneita seinähulluja on ollut maailman sivu.
Itsellä kaverin isä hurahti ja alkoi saarnata noita samoja asioita. Onneksi hänen vanhemmat oli eronneet ja kaveri ei enää tavannut isäänsä. Ukkeli hurahti jehovaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joogasta ja meditaatiosta oon samaa mieltä kuin ystäväsi, niissä todella otetaan yhteyttä pahan henkivaltoihin näiden itämaisista uskonnoista peräisin olevien harjoitteiden kautta ja tämä on Raamatussa kielletty.
Tiedätkö edes mistä joogassa ja etenkin meditaatiossa on kyse ja mitä niissä tehdään?
No ei hihhulit ymmärrä joogasta mitään.
Olen kundaliinijoogi ja esoteerikko, uskontotieteilijä ja tutkija.
Ihan samaa jumalaa ”palvotaan” ja toisekseen helvettiä ja demoneita ei ole olemassakaan. Ne demonit ja kunmitukset mitä moni havsitsee ovat vahingossa man päälle jääneitä vainajien sieluja. Siis ihan nirmaaleita entisiä ihmisiä, joiden sielu ei osannut palata oikeaan paikkaan suunnittelemaan reinkarnaatiota.
Kaikki uskontohihhuleiden uhkailu ja tuonitseminen aiheuttaa heille karmaa. Tämä karma (negatiivinen) pitää heidän oppiläksynä maksaa seuraavassa elämässä.
Oikeasti uskova rakastaa kaikkia, tajua että jumala on jokaisessa, jopa rikollisissa ja ”väärä”uskoisissa, ja jokainen pääsee”taivaan kotiin” mistä jälleensynnytään omien trpeiden/kykyjen mukaan uudestaan.
Ihan turha pelätä helvettiä, pirua ja demoneita. Kosminen pahuus on olemassa kyllä, mutta se ei esiinny näissä muodoissa.
Vierailija kirjoitti:
Hän on avannut silmänsä. Nuo kaikki on todellisuutta ja tulevaa. Lopunaika, eli ahdistuksen aika on alkanut, tai alkamassa. Ihan selvät merkit ilmassa. Valitettavasti
Katsoin juuri britti maagikon videoita ja hän käveli veden päällä, taikoi tyhjästä ämpäristä kalaa ihmisille jne
Tämän taikurin tuttu kertoi videolla hänen olleen keskinkertainen taikuri enne kuin häne meni yöksi metsään ja sen jälkeen alkoi tehdä aivan eri luokan temppuja.
Vanhoja temppuja, nähty jo 2000 vuotta sitten. Ei sillä mitään uusia ollu?
Eikös se rajaudu vain kundalinijoogaan? Omakohtaisesti voin sanoa, että kaihdan hieman nykyään Halloweenin juhlimista ja se käy yksiin sen kanssa, kun aloin lukea enemmän Raamattua. Myös monetkin pakanalliset tavat alkoivat sen myötä tuntua epämiellyttävämmiltä, kun joulussa ne pakanalliset perinteet (tontut, joulupukki, kinkun syöminen, jopa joulukuusi).