Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jauheliha huonontunut!

Vierailija
25.10.2018 |

Täällä jo eräässä ketjussa mainittiin rotukarjan paistijauhelihan laadun heikentyminen. Se ettei maku, haju ja rakenne ole enää entisellään. Olen huomannut itsekin saman niin kuin myös yksi tuttavani toiselle puolella Suomea. Onko todella niin, että jo jauhelihaakin on alettu jatkamaan lisäämällä teurasjätteen määrää??
Mielestäni rakenne on muuttunut todellakin mössömäiseksi eikä jauheliha maistu yhtä hyvälle, se on mautonta ja valjua. Muutos alkoi mielestäni tapahtua kun pakkauksia muutettiin. Muita saman huomanneita?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhelihassa välillä sattuu suuhun niitä "epämääräisiä" kohtia, jotka rutisee suussa, mutta tuossa viimeksi koko jauheliha oli niitä täynnä. Minulla jäi ruoka syömättä loppuun, kun joka suullisella joko rutisi tai oli todells sitkeää. En muista merkkiä.

Kannattaa suoraan laittaa ko. firmalle palautetta ja heti tuoreeltaan, kun asia käy ilmi.

Vierailija
22/26 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko ap perustella, mikä vika siinä repäisypakkauslihassa muka on? Aloituksesta tuli jotenkin mieleen taas itätrollin tuotos, kun suomalaisia firmoja yritetään mollata.

Johan minä olen perustellut? Hetikö sitä on venäjätrolli, jos kysyy muiden mielipidettä? Tekeehän Fazerkin samaa petkutusta, juurihan se todettiin. Firmoilla on ensimmäisenä oma etu mielessä. Voihan kyse olla toki muustakin, esim. jostain syystä muuten vain heikompi lihan laatu tai virhe tuotannossa tai joku paikallinen ongelma. Sitä tässä yritin selvittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidätkö siitä "veren mausta" vai siitä riistamaisesta vivahteesta vai tietystä "navettamaisesta" hajusta lihassa? Jos liha on aivan tuoretta, niin se haju on erittäin mieto ja "mauton". Se maku siihen tulee maustamalla ja ruskistamisen myötä.

En todellakaan pidä navetan hajuista, navetan haju on saanut minut aina yökkimään voimakkaasti. Tunnistan tuoreen lihan ja osaan maustaakin sen, mutta kun näissä uusissa lihoissa on jotain kummallista. Ne eivät edes ruskistu aiempaan tapaan ja ovat jotenkin höttöä. Koko rakenne muistuttaa enemmän muusia kuin jauhelihaa. ap

Jaa. :) Ruskistuvathan ne, kun laittaa kunnon kuumalle pannulle. Jos liha on aivan tuoretta, se tuntuu ruskistuvan hyvin. Olen huomannut, että ns. rotukarjan lihassa on toisinaan hieman "navetan hajua", mutta se häviää, kun lihan valmistaa. Kannattaa myös tarkistaa lihan rasvapitoisuus. Ostin taannoin erään toisen firman rotukarjan lihaa vanhanaikaisissa pakkauksissa ja se vasta pettymys olikin: se kiharainen jauhelihaköntti sisälsi erittäin paljon rasvaa ja suuri osa hävisi paistettaessa ja maku oli todella mieto ja lähinnä rasvan maku.

Käytän vain valurautapannua paistamiseen. Onkohan se liha sitten vähemmän tuoretta kun ei kerran ruskistukaan kunnolla? Ei ole itsellä ollut tapana juuri haistella raakoja lihapakkauksia, mutta väittäisin silti huomanneeni selvän eron entiseen verrattuna. Tästä uudesta jauhelihasta haihtuu myös hirveästi vettä pannulle, koostumus on ihan omituinen.

Vierailija
24/26 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ap siis tuossa ylhäällä viestissä 23.

25/26 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään siitä uudesta ns. repäistävän pakkauksen jauhelihasta. Se on selvästi paremman makuista ja tuoksuukin paremmalta.

Vierailija
26/26 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Minä tykkään siitä uudesta ns. repäistävän pakkauksen jauhelihasta. Se on selvästi paremman makuista ja tuoksuukin paremmalta.

Minusta se paketti on hyvä, mutta rakenne muuttunut. Maussa en ole huomannut eroa. Parempaa sen silti ennen oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä