Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko raha-asiat pilata parisuhteen?

Vierailija
25.10.2018 |

Olen ollut 20v naimisissa ja tuntuu, että meillä toistuu jatkuvasti sama kuvio raha-asioissa. Minä koitan elää varojen mukaan ja mies aina yli varojen. Sitten tilanne on aina lopulta niin paha, ettei hänellä ole mitään ja aloitetaan taas alusta. En enää vaan jaksa tätä kun tuntuu että sama kuvio toistuu muutamien vuosien välillä. Muuten meillä on hyvä parisuhde.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on vaikea. Mies ei vaan ikinä tajua sitä, että pitäisi jotenkin suunnitella sitä elämää tarkemmin. Usein minä joudun hoitamaan kaiken liittyen kotiin ja lapsiin kun hänellä on niin paljon "omia" kuluja. Esim valtavia luottokorttilaskuja jne. Periaatteessa ajattelen, että toisiamme tässä tuetaan, mutta liian usein se menee näin, että vain minä tuen häntä. Meillä on näistä kamalia riitoja. Nyt se minimissään on johtanut siihen, että kun lainaan hänelle rahaa johonkin omista rahoistani ja hän lupaa maksaa heti takasin kun esim on saanut tehtyä työmatkakululaskun tms, niin rahat ei koskaan tulekaan mulle takaisin kun aina on joku yllättävä lasku mikä oli vaan pakko maksaa. Laskut on ihan oikeita. Sen tiedän. Elää täysin yli varojen.

T. Ap

Kyllä tosiaan voi.

Jos on naimisissa, ei käy sekään, että antaa toisen sössiä asiansa.

Minun puolisoni pääsääntöisesti jättää laskunsa aina maksamatta.

Meillä on yhteinen yritys, joten en voi päästää häntä luottotiedottomaksi.

Vierailija
22/22 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne on vaikea. Mies ei vaan ikinä tajua sitä, että pitäisi jotenkin suunnitella sitä elämää tarkemmin. Usein minä joudun hoitamaan kaiken liittyen kotiin ja lapsiin kun hänellä on niin paljon "omia" kuluja. Esim valtavia luottokorttilaskuja jne. Periaatteessa ajattelen, että toisiamme tässä tuetaan, mutta liian usein se menee näin, että vain minä tuen häntä. Meillä on näistä kamalia riitoja. Nyt se minimissään on johtanut siihen, että kun lainaan hänelle rahaa johonkin omista rahoistani ja hän lupaa maksaa heti takasin kun esim on saanut tehtyä työmatkakululaskun tms, niin rahat ei koskaan tulekaan mulle takaisin kun aina on joku yllättävä lasku mikä oli vaan pakko maksaa. Laskut on ihan oikeita. Sen tiedän. Elää täysin yli varojen.

T. Ap

Mies tekee tuon tahallaan, eli elää sun siivellä kuin teini. Et lainaa hänelle enää senttiäkään etkä maksa hänen nimissään olevia laskuja vaikka itkisi. Hän ei tule sinua eikä lapsia ja sinä mahdollistat sen.

Rahahanat kiinni. NYT. Ei  tuo ole miehen puolelta rakkautta vaan törkeää hyväksikäyttöä.

Miten voit esittää omat mielipiteesi faktoina? Rakkautta voi hyvinkin olla, vaikka ei osaa käyttää rahaa. Minulla on tästä kokemusta viimeisen yhdentoista vuoden ajalta. Rahahanat ensin vähän pienemmälle jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla