Ostan kalliita laatusuklaarasioita, ei haittaa Fazerin muutokset
En suklaarasiaa hankkiessani punnitse kirjevaa'alla onko siinä 280 vai 300 grammaa. En helistele pakettia miettien, onko siellä 37 vai 42 konvehtia.
Minulle merkitsee, miltä suklaat maistuvat. Miltä ne näyttävät. Millainen on rasia. Missä suklaa on tehty ja millaisella sydämellä. Millaisella eettisyydellä kaakao on hankittu.
Mikä ihmeen pula-aika Suomessa on, että pitää tapella jostain bulkkisuklaamakeisten määrästä rasiassa?
Kommentit (56)
En ole ikinä oikein tajunnut, että ketkä ihmiset ostelevat noita konvehtirasioita, paitsi lahjaksi jollekin, kun ei muuta ehdi. Mutta että itselleen syötäväksi ja joillekin niiden hinta, laatu, koostumus ja maku tuntuvat olevan jotain elämää suurempia kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset konvehdit on paljon parempia kuin ulkomaiset yöks-laatusuklaat.
Näin on kuten myös makkarat joissa ei ole juurikaan lihaa. Ja kahvi, joka on mahdollisimman halpista vaaleapaahtoa. Ja maitotuotteet, joista on otettu pois rasva.
Ei missään maailmalla ole keksitty näin hyvää ruokaa kuin ArkiOhuenOhutRasvatonSuomessa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä oikein tajunnut, että ketkä ihmiset ostelevat noita konvehtirasioita, paitsi lahjaksi jollekin, kun ei muuta ehdi. Mutta että itselleen syötäväksi ja joillekin niiden hinta, laatu, koostumus ja maku tuntuvat olevan jotain elämää suurempia kysymyksiä.
Pointti nyt taisi olla siinä että paska sisältö on entistä pienempi ja maksaa saman kuin isompi kokkäre samaa oaskaa viimevuonna ja enemmän kuin 60-luvulla tehty alkuperäinen aidoista raaka-aineista tehty konvehti.
Kyllä mä ostan itselleni konvehdit syötäväksi....lahjaksi kun saa vain sitä halvinta kuraa.
Ja tottakai se pitää muillekin kertoa😇😆...
Joopa joo😴
No...Rahalla saa esim. suklaata ( jopa laadukastakin juu).
Mut mitä sillä ei välttämättä saa, niin fiksuutta.
Provoilla voi joko rahalla tai ilmankin.
Päivän naurut tästä sai😄.
Ps. Muistatteko vitsin mummosta ja kalliista hajuvedestä ( se hissi-juttu)?
Enää puuttuukin suomalaiseen vaatimattomaan makuun valmistettu Arkisuklaakonvehti.
Joo mahdollisimman paljon halpoja aineksia siitä suomalaiset tykkää.
Ostin pari päivää sitten Sinisen, näkyipä olevan vielä tuore eräkin, kuukausi sitten valmistettu. Maku, tai oikeastaan maun puute, oli häiritsevää! Pahvimaista ja mautonta suklaata osui minulle. :( Onkohan ollut joku maanantaikappale, vai onko muilla ollut samanlaisia?
Mihin ap katosi? Muakin kiinnostaisi saada vinkkejä laadukkaista konvehdeista. Lindt on esim aivan liian makeaa ja monet belgialaiset samoin.
Itse tekemällä tulee parasta suklaata. Kaakkkaota pähkinää ja vehnäjauhoja liivatetta agaragaria lapset tykkää ei syö enää kaupansuklaata.
TV: ANNIKKI
Ap kuulostaa ihan Susanna Koskelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lahjasuklaa valitaan akselilla Fazerin sininen - Pandan Juhlapöydän konvehteja, niin riitely niistä on ihan samantekevää.
Kannattaa tutustua kunnolliseen suklaaseen.
Lidlistäkin löytyy erinomaisia suklaita verratuna johonkin Fazeriin tai Pandaan.
Lidlin suklaalla on yleensä reilun kaupan sertifikaatti.
Pandan juhlapöydän konvehdit maistuu minun suussani hyvälle. En kaipaa muuta.
Suklaita ei ole kiva syödä. Niistä jää rasvainen kalvo suuhun.
Vierailija kirjoitti:
En suklaarasiaa hankkiessani punnitse kirjevaa'alla onko siinä 280 vai 300 grammaa. En helistele pakettia miettien, onko siellä 37 vai 42 konvehtia.
Minulle merkitsee, miltä suklaat maistuvat. Miltä ne näyttävät. Millainen on rasia. Missä suklaa on tehty ja millaisella sydämellä. Millaisella eettisyydellä kaakao on hankittu.
Mikä ihmeen pula-aika Suomessa on, että pitää tapella jostain bulkkisuklaamakeisten määrästä rasiassa?
Just näin. Naurettavaa kyylätä jotain grammoja aivan kuin ostaisi bensaa autoon.
Ihminen jolla on varaa concierge-palveluun osannee kirjoittaa palvelun nimen oikein.