Ostan kalliita laatusuklaarasioita, ei haittaa Fazerin muutokset
En suklaarasiaa hankkiessani punnitse kirjevaa'alla onko siinä 280 vai 300 grammaa. En helistele pakettia miettien, onko siellä 37 vai 42 konvehtia.
Minulle merkitsee, miltä suklaat maistuvat. Miltä ne näyttävät. Millainen on rasia. Missä suklaa on tehty ja millaisella sydämellä. Millaisella eettisyydellä kaakao on hankittu.
Mikä ihmeen pula-aika Suomessa on, että pitää tapella jostain bulkkisuklaamakeisten määrästä rasiassa?
Kommentit (56)
Eniten mua nauratti tuossa haastattelussa kommentti että ei sen suklaan niin väliä, ihmiset haluavat antaa lahjaksi hienon kartonkipakkauksen ja sellaisia Fasulta nyt sitten saa..... No niin makaa kuin petaa.
Ne uudet suklaamansikat oli hieno idea. Yritin kysyä asiakaspalvelusta mistä päin maailmaa mansikat on kotoisin, en saanut vastaukseksi kuin ympäripyöreetä paskaa... päättelin siitä että tulevat kiinasta ja jätin ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Eniten mua nauratti tuossa haastattelussa kommentti että ei sen suklaan niin väliä, ihmiset haluavat antaa lahjaksi hienon kartonkipakkauksen ja sellaisia Fasulta nyt sitten saa..... No niin makaa kuin petaa.
Mikä tuossa nyt niin naurattaa? Eikö lahjat yleensä anneta kauniissa paketissa. Hyvä jos kehittävät pakkausta kauniimmaksi. Ihme meininki tämä että joillekin lahjarasiakin on vain elintarvike grammoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa nyt niin naurattaa? Eikö lahjat yleensä anneta kauniissa paketissa. Hyvä jos kehittävät pakkausta kauniimmaksi. Ihme meininki tämä että joillekin lahjarasiakin on vain elintarvike grammoissa.
En ole tottunut ostamaan kallista kartonkilaatikkoa jossa on kylkiäisenä muutama konvehti.
Voisiko joku antaa esimerkin hyvästä gluteenittomasta suklaasta, Fazerin suklaa sisältää gluteenia ja Panda on ainoa, josta tiedän, ettei sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku antaa esimerkin hyvästä gluteenittomasta suklaasta, Fazerin suklaa sisältää gluteenia ja Panda on ainoa, josta tiedän, ettei sisällä.
Ap, laatusuklaa on kallista vain köyhille.
Minäpä en osta suklaata ollenkaan. Täten siis ilmoittaudun sädekehänkiillottajakilpailun voittajaksi. En osta muitakaan makeisia ja leivonkin vain vähän jotain pientä.
Minä en syö minkään kaupan suklaata ollenkaan. Vähän naurattaa nää "laatu" suklaan ostajat, samaa paskaa ne syövät kun muutkin. Hinta vaan on moninkertainen ja maku huonompi. Raaka-aineet ovat ihan samoja kun halvimmissa lidlisuklaissa, eihän kukaan valvo mitä ne noihin oikeasti laittaa. Se on vähän sama juttu kuin noi idiootit jotka menevät johonkin kalliiseen hampparipaikkaan ja luulevat olevansa niin spesiaaleja ja syövänsä niin paljon paremmin kuin joku heserahvas. Mutta. Paskakökäle nyt vaan sattuu olemaan paskakökäle vaikka siinä olisi mitä tahansa luomu artesaani sanoja vieressä ja hinta kymmenkertaistettu.
Meidän perheessä on oma huippukokki joka valmistaa safkat. Se tietää kaiken viimeisimmän tutkimustiedon terveellisistä ruokavalioista. Jos halutaan suklaata niin saadaan takuulla sitten aitoa sellaista. Meille sen kokin palkka on pikkuraha maksaa hyvästä terveydestä. Eikä se raha edes ole mitään siihen verrattuna että meillä on myös sellainen private consierge terveyspalvelu missä tiimi maailman parhaita lääkäreitä ovat valmiudessa lentämään sveitsistä 24/7 tänne jos meille sattuu jotain.
Suomalaiset konvehdit on paljon parempia kuin ulkomaiset yöks-laatusuklaat.
Mitä ne kalliit suklaat on nimeltään? Kerro että me muutkin voidaan ostaa.
En ole vielä nähnyt tuoteselosteessa onko suklaa tehty isolla- vai vähän pienemmällä sydämellä.
"Ostan kalliita laatusuklaarasioita" :'D Olisi nyt herranen aika mahtunut vielä muutama liikuttava määre tuohon aloitukseen.
Joulusuklaan lopahdettua ehdotus seuraavaksi aloitukseksi: "Ostan kalliita laatukaukomatkoja."
Mä ajattelin ostaa jonkin laadukkaan marsipaanisuklaarasian jouluksi, mutta mikähän olisi paras paikka sellaista hankkia? Suomessa ei kauheasti marsipaania harrasteta, joten ehkä sitten jostain ulkomaisesta nettikaupasta? Antakaa suosituksia! Anthony Bergin valikoima on tuttu, joten sitä ei nyt kannata ehdottaa.
Te jotka kyselette niin kokeilkaa vaikka kultasuklaata ensihätään. On kalliimpaa kuin fazer, mutta ainakin ne mitä itse olen syönyt eivät sisällä palmuöljyjä jne. tietysti heiltäkin löytyy sellaisia tuotteita, joissa näitä on käytetty, mutta tuotevalikoimaa on sen verran, että löytyy myös "puhdasta" suklaata.
https://kultasuklaa.fi/tuotteet/
On makukysymys mistä tykkää.
Parhainta suklaata saa kun tekee itse niihin aitoihin ainesosiin ja suklaanteko on tosi helppoa :) Kallista lystiä tietenkin tehdä itse. Silloin saa kuitenkin juuri ne täytteet jotka itse haluaa.
Tämän konvehtihöperön tunnistaa joka kerta. Menossa joku vuosien traumaattinen pakkomielteinen ristiretki Fazeria vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa belgialaista suklaata.
90 % belgialaisista laadukkaista suklaamerkeistä on arabien omistuksessa.
Mikä on eettistä? Sekö, että tuet Afrikan kaakaoviljelijää ostamalla reilun kaupan suklaarasian tai Ben ja Jerry-miljonäärien jäätelön halvalla palkatulta, suomalaiselta kassatyöntekijältä?