Aseksuaalisuus ja ihastus
Tosiaan, oon ihastunut yhteen meidän koulun poikaan. Ongelmana on kuitenkin se, että mä olen aseksuaali enkä tahdo harrastaa seksiä (ainakaan yhdyntää) enkä sen takia viitsi myöntää olevani ihastunut. Mua pelottaa ettei mulla voi olla mahiksia keneenkään koska en halua harrastaa seksiä.
Kommentit (21)
Onhan se hankala tilanne. Jos olet alle 16 v. niin sinulla ei ole mitään kiirettä lyödä lukkoon, että olet aseksuaali. Elelet vaan normisti ja annat ihastusten tulla ja mennä.
Kyllähän se sun mahiksia huonontaa, mutta ei tilanne toivoton ole. Mä tunnen yhden aseksuaalipariskunnan, ovat onnellisia ja rakastuneita :)
Hmm. Niin. vaikka onkin minusa on luonnollista ajatella,että vaikka seksuaalisen halun puuttumisesta huolimatta aseksuaali haluaisu elää romanttisessa suhteessa, johon kuuluvat niin kosketukset, läheisyys ja toisen huomioiminen. Mutta ei seksiä. Toivottavsti löydät jakohtaat vielä joskus etsimäsi.
Ise olen mies, ja toivon voivani nauttia seksistä(kin) joskus vielä kumppanin kanssa, vaikka se (jaettu seksi) joskus hieman pelottaa tai ainakin aatteluttaa, koska en ole sitä kumppanin kanssa yli vuosikymmeneen kokenut.
Kiitos kaikille vastanneille! Tosiaan, täytän ihan pian 17 ja oon jo suht. monta vuotta miettinyt mun seksuaalisuutta ja tullut siihen tulokseen, että oon aseksuaali ainakin tältä näkemältä. Varmasti löydän jonkun joka ei painosta mua seksiin, mutta se vaan tuntuu olevan suurimmalle osalle tosi tärkeä osa parisuhdetta.
Mä olen 28-vuotias ja menin 26-vuotiaana naimisiin kuuden vuoden seurustelun jälkeen. Puolisoni on aseksuaali ja minä olen seksuaali. Meidän avioliitto on tosi onnellinen ja olemme kuin toisillemme tehdyt. Oon edelleen yhtä rakastunut mun puolisoon, kun seurustelun alussa (tai oikeastaan sata kertaa rakastuneempi ja ihastuneempi).
Me ei harrasteta seksiä juurikaan. Puolisoni ei koe seksiä vastenmielisenä, hän ei vain koe siihen mitään vetoa tai mielenkiintoa. Silloin tällöin harrastamme seksiä, koska itse tykkään ja se on puolisolle ok. Ollaan molemmat tyytyväisiä tilanteeseen. Meillä on valtavasti hellyttää, pusuja, haleja, hierontaa, hipsutusta ja kaikkea ihanaa.
Tällä haluan sanoa, että kaikki on mahdollista ja ole vain rohkeasti oma itsesi, se kannattaa. Löydät varmasti itsellesi toisen puoliskon, joka ymmärtää sua just tuollaisena! Jos jonkun vinkin saan antaa, niin ole aina rehellinen tunteistasi ja kun päädyt joskus suhteeseen, niin keskustelkaa paljon ja kaikesta. Se kantaa pitkälle! :)
Sun pitää vaan ettiä sellainen tyyppi joka on myös aseksuaali, ei kai siinä muuta voi. Harva "normaalisti" seksuaalinen haluaa olla seksittömässä suhteessa.
6:n tilanne on aika erikoinen, etkä varmaan itsekään ole kovin seksuaalinen ihminen. Mutta hienoa jos toimii.
En minäkään sinun ikäisenäsi halunnut seksiä. Ajattelin, että se tuntuisi varmaan kauhealta. Vuosia myöhemmin harrastin seksiä ja huomasin, ettei se tunnu oikeastaan yhtään miltään. Siitä vain tehdään iso juttu, vaikka todellisuudessa se ei ole mitään.
Mä oon 35 enkä ole vielä löytänyt ketään. Kerran yritin tapailla "normaalia" miestä ja homma päättyi valtavaan ahdistukseen ja itkuun, joka jatkui yli vuoden. Ei olisi ikinä pitänyt edes kokeilla mitään seksiin viittaavaakaan, hajotin itseäni tosi pahasti vaikka ei edes menty loppuun asti.
Nyt olen hyväksynyt sen etten tule löytämään ketään. Heteroromanttinen aseksuaali varmaan olisi se ns. määritelmä - haluaisin siis kumppanin, jonka kanssa jakaa elämää ja olla rakastunut. Mutta seksi ei tuntuisi fyysisesti miltään ja henkisesti aivan hirveältä. Olen siis mielummin yksin.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään sinun ikäisenäsi halunnut seksiä. Ajattelin, että se tuntuisi varmaan kauhealta. Vuosia myöhemmin harrastin seksiä ja huomasin, ettei se tunnu oikeastaan yhtään miltään. Siitä vain tehdään iso juttu, vaikka todellisuudessa se ei ole mitään.
Aika monien mielestä se kyllä on ihanaa ja herkkää läheisyyttä rakkaan ihmisen kanssa, olkoon tapahtuman muoto paneminen tai rakastelu.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon 35 enkä ole vielä löytänyt ketään. Kerran yritin tapailla "normaalia" miestä ja homma päättyi valtavaan ahdistukseen ja itkuun, joka jatkui yli vuoden. Ei olisi ikinä pitänyt edes kokeilla mitään seksiin viittaavaakaan, hajotin itseäni tosi pahasti vaikka ei edes menty loppuun asti.
Nyt olen hyväksynyt sen etten tule löytämään ketään. Heteroromanttinen aseksuaali varmaan olisi se ns. määritelmä - haluaisin siis kumppanin, jonka kanssa jakaa elämää ja olla rakastunut. Mutta seksi ei tuntuisi fyysisesti miltään ja henkisesti aivan hirveältä. Olen siis mielummin yksin.
Mikset etsi seuraa jostain aseksuaalipalstalta? Teitähän on valtavasti, on sulla mahdollisuudet kun haarukoita tolla perusteella ensin :)
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla käytännössä olekaan.
And what's this referring to?
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en tuossa iässä välillä paljon muuta miettinyt kuin seksiä. Ja nainen olen. Aika monille varsinkin nuorille ihmisille seksi on parisuhteessa tärkeää.
Ei sekään nyt ihan tavallista ole, että seksi ei tunnu miltään, silloin on kyllä ihan väärä kumppani tai asenne. Mikäli siis ei ole aseksuaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset etsi seuraa jostain aseksuaalipalstalta? Teitähän on valtavasti, on sulla mahdollisuudet kun haarukoita tolla perusteella ensin :)
No, aseksuaalisuus ei ole ainoa kriteeri. On muutama muukin juttu, jonka pohjalta olen täysin vakuuttunut, että minun kanssani ei kukaan voisi olla parisuhteessa. En kyllä ole koskaan millään aseksuaalipalstalla edes käynyt, enkä tiedä miten voisin luottaa netissä tavattuun ihmiseen. En ole kovin rohkea näissä jutuissa :(.
Oletko minä? Itse koen aivan samanlaisia ajatuksia ja olen samanikäinen lukiolainen! (Tyttö)
Itsekkin ajattelin olevani aseksuaali kunnes löysin "sen oikean". Hänenkään kanssa tunne seksuaalisesta vetovoimasta ei herännyt heti, vaan syntyi kiintymyksen myötä. Eli kannattaa antaa itselle mahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ei sekään nyt ihan tavallista ole, että seksi ei tunnu miltään, silloin on kyllä ihan väärä kumppani tai asenne. Mikäli siis ei ole aseksuaali.
No ei tietysti tavallista, mutta ei nyt aivan ufoakaan. Itse en ymmärrä yhtään mitä ihmiset seksissä näkevät tai kokevat. Ihmisethän ovat täysin tuon vietin vietävissä - etsitään aina uutta kumppania, ei pystytä vastustamaan kiusausta, petetään, vaihdetaan paria, hurjimmissa tapauksissa jopa murhataan joku ihminen seksin takia. Tämä on minulle täysin käsittämätön ajatus. Mitä ihmettä "tavalliset" ihmiset tuntevat, etteivät pysty olemaan koskematta omiin tai toisten sukupuolielimiin? Sellaista miestä ei yksinkertaisesti ole olemassa että kokisin himoa, saati sitten menettäisin kontrolloni tai tekisin jotain harkitsematonta. Olen yrittänyt ymmärtää mitä se seksuaalivietti on, mutta varmaan se on sama kuin yrittää kuvailla värejä sokealle tms.
Ei sulla käytännössä olekaan.