Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muka jotenkin väärin "esittää rikasta"?

Vierailija
25.10.2018 |

Ollaan poikaystävän kanssa ihan tavallisesti tienaavia, mutta molemmat tykkäämme elää tasokkaasti.
Autona hieno Audi, laadukkaasti sisustettu kämppä, kalliita vaatteita yms.
Arvostamme näyttävyyttä. Toki paljon joutuu ostamaan velaksi.
Kaverini usein yrittää naljailla wannabe-rikkaista ja miehenkin kavereista yksi halveksuvaan sävyyn puhuu velkaelviksistä.
Me vaan naureskellaan, kun kuitenkin ovat vaan kateellisia.

Miks ei saatais elää tavallamme? Kerranhan tääl vaan eletään.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se Ap, mitä sinä kutsut "rikkaana esittämiseksi" näkyy minun silmissäni enemmän nousukas maisena materialismina, jossa tärkeämpää on bling -bling ja hetkellinen ja kertakäyttöinen nautintnon hakuisuus ja kerskakuluttaminen. - Suomessa on perinteisesti arvostettu vaatimattomuutta ja elämää suu -sääkiämyöten eloa; hyvässä ja pahassa. 

Et vastannut ap:n kysymykseen. Onko se väärin? Mun mielestä ihminen saa elää haluamallaan tavalla, jos ei vahingoita tai loukkaamuita, muiden etuja tai oikeuksia. Me suomalaiset tykätään tuomita toisten valintoja, se on totta.

Itse elän vähän toisinpäin kuin ap. Meillä olisi varaa, mutta pidämme vähän vaatimattomammasta elämäntyylistä.

Ohis

Vierailija
22/26 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvätuloinen toimitusjohtaja. Ajan rutkulla peugeotilla. En sisusta, huonekalut jostain sotkasta. Vaatteet ostettu h&m, zara, vero moda jne kaupoista. Mua ei kukaan luule varakkaaksi vasn katsoo ehkä säälien :)

Mutta mikäpä tässä, mulke muut jutut on tärkeämpää, kuten tekeillä oleva väitöskirja, taide, klassinen musiikki, harrastukset jne

Kukin tyylillään! Mutta ulkonäöstä ei voi aina tehdä oikeas arviota. Osakesalkusta ehkä paremmin.

Pääsitpä nyt kehaisemaan itseäsi. Joo, kyllä sulla on niin paljon parempaa henkistä ja taloudellista pääomaa. Onneksi olkoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa juttu mikä särähtää korvaan on yli varojen eläminen. Se ei kannata.

Nyrkkisääntö on ettei mitään muuta saa ostaa velaksi kuin oman asunnon, jonka pankkilainaa lyhentää kuukausittain.

Vierailija
24/26 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se Ap, mitä sinä kutsut "rikkaana esittämiseksi" näkyy minun silmissäni enemmän nousukas maisena materialismina, jossa tärkeämpää on bling -bling ja hetkellinen ja kertakäyttöinen nautintnon hakuisuus ja kerskakuluttaminen. - Suomessa on perinteisesti arvostettu vaatimattomuutta ja elämää suu -sääkiämyöten eloa; hyvässä ja pahassa. 

Et vastannut ap:n kysymykseen. Onko se väärin? Mun mielestä ihminen saa elää haluamallaan tavalla, jos ei vahingoita tai loukkaamuita, muiden etuja tai oikeuksia. Me suomalaiset tykätään tuomita toisten valintoja, se on totta.

Itse elän vähän toisinpäin kuin ap. Meillä olisi varaa, mutta pidämme vähän vaatimattomammasta elämäntyylistä.

Ohis

Erinomainen huomio. Kiitos. Mutta joo. Ei "rikkaana" esiintymisessä mitään pahaa ole, jos siihen on varaa ja itsellä tarvetta. - Se mikä perinteisesti on erottaa parempituloisen, etten sanoisi sen rikkaan köyhästä on se, että toinen heistä voi vapaammin valita sen millaisia kulutusvalintoja tekee ja toteuttaa. 

Vierailija
25/26 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa  se on silloin, jos kuljetaan nokka pystyssä, me ollaan parempia ja hianompia. Vähän kuin se rikkaan perheen poika, joka rehvastelee iskän tai äiskän rahoilla, ihan kuin itse olisi ne tehnyt. 

Mut muuten - kukin tyylillään. Tässäkin asiassa tuntuu kaikki kumuloituvan: toisaalta on porukkaa, joka mitä enemmän se tienaa, sitä vähemmän se haluaa roinaa omiastaa, joka ihailee itse tuottamia, tekemiä esineitä ja asioita, pitää ulkoisesti ns. matalaa porfiilia ja keskittyy sisäiseen ja sisäistettyyn maailmaan, tiede, taide jne. Tämän tyylin toivoisi tietysti lisääntyvän, noin niin kuin maapallon kannalta, ja ehkä tällaiset ihmiset ovatkin edeltäkävijöitä ja pioneereja, kun ja jos tulevaisuudessa teknologia mahdollistaa roinan ja romun kaikille, jolloin se väistämättä menettää statusarvonsa.

Ja sitten on toisaalta se porukka, joka hyppää kuluttamisen, näyttävyyden ja pintaliidon maailmaan täysillä. Heillä mottona on 'täysillä eläminen', joka tuntuu tarkoittavan lähinnä kuluttamista, bailaamista ja nssimista, 'kerran täällä vain eletään', joka tuntuu tarkoittavan vastuuttomuutta, tai jopa tahallista ympäristön ja yhteisöjen pilaamista ja rikkomista. Parhaimmillaan tällainen ideologia on silloin, kun köyhät ottavat ilon irti ja velkarahalla alkavat elää unelmiensa elämää - jos yhä useampi näin tekisi, koko läntisen maailman talous romahtaisi todella kunnolla. Mutta eipa siitäkään taitaisi seurata muuta kuin vain se tavanomainen -  tavallinen kansa maksaa nämäkin viulut lopulta tukiaisina suuryhtiöille ja pankeille tai tukina velkaantumisesta syrjäytyneille.

Vierailija
26/26 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mitä kannattaa velaksi ostaa on talo. Kaikki muu sitten kun on rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan