postinen-mainokset, miten estää?
Viikottain tulee postitse postinen, kasa mainoksia.
Tietääkö kukaan, miten tämän minulle roskakasan saisi estettyä? En koskaan lue paperimainoksia.
Heidän sivuillaan ei ole estomahdollisuutta eikä ilmaisjakelukielto ilmeisesti koske heitä.
Minun silmiini tämä on aikamoista jätettä, jota työnnetään postiluukusta viikottain sitä tilaamattomille.
Kommentit (71)
Vaikka on näkyvä teksti EI MAINOKSIA EIKÄ ILMAISJAKELUJA laatikkoni kannessa, silti on tänä vuonna jo ainakin kolme kertaa tungettu tuo kirottu Postinen-niminen saastakasa laatikkooni !!!!!!!!!!!
Pitääkö asiasta tehdä kenties rikosilmoitus poliisille vai mikä olisi tehokkain keino estää tuon saastan ilmestyminen laatikkooni??
En ota enää tuota saastaläjää laatikosta lainkaan pois, vaan survon sen aina laatikon pohjalle.
Sitten kun laatikko on reunojaan myöten täynnä kirottuja postis-nippuja, seuraakin mielenkiintoinen näytelmä, kun pistän posteljoonin siivoamaan laatikon tyhjäksi, koska se on sen sotkenutkin.
Tänään ystävänpäivän 14.2.2022 ainoa PILAAJA oli/on posti. VALITETTAVASTI !!!!!!!!!
Postinen on hyvä takansytyke. Sinne lentää lukematta.
Ihanaa kun ei postilaatikko tursua turhia mainoksia kun on kielto.
MUTTA KUN SE KIELTO EI TEHOA !!!!!!!!!!!!!!!!!
Meillä tulee, vaikka on mainoskielto postilaatikossa isolla 🤬
Kyllähän tuo postinen taitaa tulla lähes joka kerta, kun postia yleensä jaetaan. Yksi muutos siihen vain tarvitaan, painaisivat sen sanomalehtipaperille, niin saisi edes sytykkeitä. Muutenhan se on ihan täysi turhake.
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin huomaa, kuinka moni stressaa itseään mitättömällä asialla hulluuden partaalle.
Kielto postiluukkuun, ongelma ratkaistu.
No sitä ei tehdä, vaan uikutus jatkuu.
Joo, olen tavannut tätä porukkaa. Ei voi laittaa kieltoa, ei ei, mutta ollaan hulluuden partaalla kun postiluukusta tulee mainos.
Kyllä koskee ilmaisjakelukielto myös heitä. Mutta kun en minä halua kaikkia kieltää, kun kuitenkin paikkakunnan yritysten mainokset luen. Näin minulle vastattiin, kun ilmoitin Postiin, että en halua sitä. Ilmaiseksi jaettu paikallislehti ei ole mainos! Siinähän on usein myös kunnan ilmoituksia.
Julkiset tiedotteet jaetaan myös mainoskieltotalouksiin, mm. kuntien tiedotteet, kansalaisopistojen ohjelmat, vaalitiedotteet. Niitä ei kuitenkaan joka viikko tule.
Oma keino on vain jättää ne postilaatikkoon ja laittaa noutomerkki sitten, kun ei muuta postia sovi. Vakituinen jakaja jättää ne laittamatta.
Olisi voinut Posti käyttää senkin rahan, ajan ja paperin johonkin järkevämpään.
Vierailija kirjoitti:
Postinen on hyvä takansytyke. Sinne lentää lukematta.
Sinä et hyvästä takansytykkeestä tiedä mitään, jos postista sellaiseksi luulet. Värillisillä painomusteilla pilattu paperi on todella huono sytyke, ja siitä tulee vain turhaa tuhkaa.
Kyllä minulle sanottiin postissa, että mainoskielto estää postisenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka on näkyvä teksti EI MAINOKSIA EIKÄ ILMAISJAKELUJA laatikkoni kannessa, silti on tänä vuonna jo ainakin kolme kertaa tungettu tuo kirottu Postinen-niminen saastakasa laatikkooni !!!!!!!!!!!
Pitääkö asiasta tehdä kenties rikosilmoitus poliisille vai mikä olisi tehokkain keino estää tuon saastan ilmestyminen laatikkooni??
En ota enää tuota saastaläjää laatikosta lainkaan pois, vaan survon sen aina laatikon pohjalle.
Sitten kun laatikko on reunojaan myöten täynnä kirottuja postis-nippuja, seuraakin mielenkiintoinen näytelmä, kun pistän posteljoonin siivoamaan laatikon tyhjäksi, koska se on sen sotkenutkin.
Tänään ystävänpäivän 14.2.2022 ainoa PILAAJA oli/on posti. VALITETTAVASTI !!!!!!!!!
Minkä pykälän perusteella sen voisi tehdä? Kotirauhan rikkominen, roskaaminen vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Haluan ilmaiset paikallislehdet ja itselleni tarpeelliset mainokset (Tokmanni jne), mutta Postinen ei kiinnosta.
Siinä on usein niitä samoja mainoksia, jotka on jo jaettu. Mitä järkeä??
Luettele lapussa sallitut mainokset.
Vierailija kirjoitti:
Mainosten tullessa yleensä: eroa jäsenyydestä, sivustosta, palvelusta, sovelluksesta ja laita postiluukkuun "ei mainoksia". Tutki tuleeko mainos nimelläsi vai ilman, auttaako asiakaspalvelu jos laittaa lyhyen pyynnön sähköpostilla poistaa tiedot. Pyydä kuntaa lopettamaan ylimääräisten lehtien ym lähettely.
Et tainnut ymmärtää ongelmaa. Tässä ketjussa oli kyse Postin tyrkyttämästä turhakkeesta. Ainoa hyvä puoli siinä on se, että suuri osa mainoksista menee helposti saman tien roskiin, mutta huonoa se, että siihen ei tehoa tämän ketjun viesteistä päätellen " ei mainoksia".
Meillä on postilaatikon kannen etureunassa EI ILMAISJAKELUA. Siis kannen etureunassa, ei päällä, eikä sisäkannessa, vaan etureunassa selkeästi näkyvillä. Useimmiten se toimii, eikä esim. Postinen eksy meidän laatikkoon. Joskus sitten paikallisen ilmaisjakelulehden jakaja alkaa tunkea lehteä laatikkoon, niin siitä saa ihan mielenkiintoisia keskusteluja aikaan jakeluyhtiön kanssa. Kun lähetän palautetta, että lehti on jaettu kiellosta huolimatta, jakeluyhtiö syyttää minua, että jakelukielto on piilossa. Olen useamman kerran lähettänyt kuvan meidän postilaatikosta, jossa ilmoitus näkyy varsin selvästi kannen etureunassa. Se ei jää koskaan edes lumen alle piiloon. Kun siitä tarpeeksi kauan keskustelee jakeluyhtiön kanssa, asia menee perille - kunnes jakaja vaihtuu. Taas sama rumba.
EI ILMAISJAKELUA ei selvästikäään koske puolueita/vaalimainoksia. Jokaisen vaalin yhteydessä vaalimainostörkyä jaetaan. Olen ollut useaan puolueeseen yhteydessä, että miksi vaalimainoksia jaetaan kiellosta huolimatta. Aina tulee pahoittelut, että ei tulisi jakaa ja että lähettävät kentälle tietoa. No, tulee seuraavat vaalit, niin kentälle lähetetty tieto on unohtunut ja vaalitörkyä jaetaan. Olen joskus myös kysynyt henkilökohtaisesti ehdokkailta, että miksi vaalimainoksia jaetaan kiellosta huolimatta. En saa vastausta. En äänestä henkilöä, joka ei osaa noudattaa jakelukieltoa, eikä edes vastaa tehtyyn kysymykseen.
Meillä on EI ILMAISJAKELUA sen vuoksi, että matkustamme työn puolesta paljon, niin toisinaan laatikko on useamman viikon tyhjentämättä. Kun sitä törkyä jaetaan turhaan, niin asialliset kirjeet ei enää mahdu laatikkoon ehjänä. Ne survotaan tuhannen päreiksi muun törkypostin joukkoon. Tosi monet laskut on jo siirreetty e-laskuun suoraveloitukseen, mutta on asioita, joita ei saa e-muotoon millään tavalla.
Aivan tyhjänpäiväistä roskaa, tuon lehden paino, silkkaa paperin hukkaa tuo hyödytön lehti, jota ei kukaan lue! Saisivat lopettaa koko paskalehtensä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämä on necropostattu, niin tajuatteko te pellet, että mainoksista kieltäytyminen satuttaa alaa ja näin pahentaa suomen taloutta? Ottakaa ne mainokset vikisemättä...
HUOKAUS...
T: Ex-Postiukko
Tarpeettomien tuotteiden ja palveluiden tuottaminen on hukkaan heitettyä panostusta, joka voitaisiin käyttää järkevämpiinkin asioihin. Joku "ala" saattaa hyötyä haaskauksesta, mutta ei se taloutta auta. Rikotun ikkunan ongelma on hyvin tunnettu asia taloustieteessä.
Auttaisiko ilmoitus poliisille??? Posti mättää taas tuon mainoskasan laatikkooni, jonka kannessa on ollut jo ainakin 10 vuotta tuo näkyvä teksti EI MAINOKSIA - EI ILMAISJAKELUJA.Tuo saastan jakaminen alkoi jo joulun alla ja jatkuu taas, Sinne laatikpn pohjalle tuon saastan survoin jälleen avaamatta. Kaikki muut jakelijat noudattavat tuota kieltoani, mutta postinen-saastan jakaja ei.
MITÄ TEEN????????????
Vierailija kirjoitti:
Auttaisiko ilmoitus poliisille??? Posti mättää taas tuon mainoskasan laatikkooni, jonka kannessa on ollut jo ainakin 10 vuotta tuo näkyvä teksti EI MAINOKSIA - EI ILMAISJAKELUJA.Tuo saastan jakaminen alkoi jo joulun alla ja jatkuu taas, Sinne laatikpn pohjalle tuon saastan survoin jälleen avaamatta. Kaikki muut jakelijat noudattavat tuota kieltoani, mutta postinen-saastan jakaja ei.
MITÄ TEEN????????????
Jos asut sellaisella alueella, jossa lähtevä posti otetaan postilaatikosta, jätä postinen sinne ja laita noutomerkki laatikon ulkopuolelle tavalliseen tapaan.
Ainakin haja-asutusalueella postisen jakaa sama jakaja kuin muunkin postin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka tämä on necropostattu, niin tajuatteko te pellet, että mainoksista kieltäytyminen satuttaa alaa ja näin pahentaa suomen taloutta? Ottakaa ne mainokset vikisemättä...
HUOKAUS...
T: Ex-Postiukko
Mitä teen mainoksilla tuotteista joita en koskaan aio hankkia.
Sä varmaan katsot digiboxin nauhotuksista myös ne mainokset koska TAAAALOOOUUUS :D
Minulle tulee joskus tilatun lehden välissä kasa mainospostia. Ei kuitenkaan noita Postinen mainoksia. Nyt ei ole tullut edes vaalimainoksia. Olen päättänyt, että en äänestä ketään, joka kiellosta huolimatta tunkee vaalimainoksensa postilaatikkooni.