Iso välilevynpullistuma selässä. Kelan mielestä työkykyinen.
Vasempaan jalkaan vihloo herkästi, eikä selällä voi tehdä juuri mitään, kauaa ei voi paikallaan istua, eikä seistä.
Aika päteviä nuo kelan "asiantuntijalääkärit" arvioimaan ihmistä paperilla vaan.
Kommentit (8)
Eikös selkä parane parhaiten työllä.
Vierailija kirjoitti:
Vasempaan jalkaan vihloo herkästi, eikä selällä voi tehdä juuri mitään, kauaa ei voi paikallaan istua, eikä seistä.
Aika päteviä nuo kelan "asiantuntijalääkärit" arvioimaan ihmistä paperilla vaan.
Jännää. Mitä sun ortopedi on sanonut? Eikö ne leikkaa sua?
Jos selkä on oikeasti kipeä, ei sen kanssa töitä pysty tekemään. Mun mies on myös kelan ja kevan mielestä täysin työkykyinen, vaikkei ole vuoteen pystynyt juurikaan kävelemään ja on nyt sairaalassa. Sairauspäivät on käytetty mutta ei saa kuntoutustukea.
Onnea. Mulla kolme pullistumaa, yksi jo revennyt. Selkää ei operoitu. Nyt selässä laaja hermovaurio ❤ työkykyinen minäkin, vaikka kivut päällä 24/7 😊 Nyt ortopedi itkee, kun sitä selkää ei silloin 12 vuotta sitten operoitu. Ilmeisesti minun olisi itse pitäny se selkä leikata, kaikilla muilla oli tassut pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Onnea. Mulla kolme pullistumaa, yksi jo revennyt. Selkää ei operoitu. Nyt selässä laaja hermovaurio ❤ työkykyinen minäkin, vaikka kivut päällä 24/7 😊 Nyt ortopedi itkee, kun sitä selkää ei silloin 12 vuotta sitten operoitu. Ilmeisesti minun olisi itse pitäny se selkä leikata, kaikilla muilla oli tassut pystyssä.
Tämä... Suomessa terveydenhuolto on toivotonta...
Niin kauan kuin kädet liikkuu ja pystyy tietokoneen näppäimiä näpyttelemään on työkykyinen. Eikä tarvitse edes käsiä koska tietokoneita voi käyttää äänellä. Mä sairastan moninivelreumaa ja olen kelan mielestä työkykyinen. Ja periaattessa olenkin, jos vaan löytyisi sellainen työpaikka jossa voisin oman vointini mukaan tehdä töitä. Kesäisin nivelet ovat suht rauhalliset tulehduksista, mutta näin syksyisin normaalit kotiaskareetkin ovat työn ja tuskan takana. Ja esim. tänäkin aamuna päädyin konttaamaan (tai raahauduin) vessaan kun nilkkoja ja polvia särki niin paljon ettei seisomisesta tullut mitään.
Varmasti olet, pahemmatkaan selkäsairaudet eivät sitä eläkettä anna. Sinulla varmasti oli leikkaus mahdollisuus, kaikki sairaudet eivät ole edes tällä korjattavissa.
Kelan mielestä kaikki on työkykyisiä.
Mun kaverilla on selkäydinvamma jonka johdosta vyötäröstä alaspäin ei ole mitään toimitaa ollut koskaan. Silti kela joka vuosi toiveikkaana pyytää lisäselvityksiä tilasta, eikä myönnä mitään kuin vuodeksi, sillä "tilanne voi muuttua" :D