~~~~HAAVEILIJAT viikko 19~~~~
Huomenet ja hyvät viikon alotukset Haaveilijoille!
Hyvät ilmat senku jatkuu. Täytys kohta lähtee töihin, mut ei millään jaksais.
Mutta tuun illalla vähä paremmalla ajalla keskustelemaan.
Kommentit (14)
Olen käynyt kurkkimassa vähän useampaan porukkaan, mutta tämä taitaa olla minulle se oikea paikka. Elikkä kierukka on tukevasti paikallaan vielä (nyyh!), ja saapi olla siellä vielä syyskuulle asti. Se varmistaisi sen, että kerkeisin valmistua ennen kolmatta.
Välillä meinasi olla ehtona myös, että mun pitäisi ehtiä olla myös töissä valmistumisen jälkeen, mutta nyt mieskin on pyörtänyt tämän ajatuksen. Jos vain miehellä on sitten töitä, niin kyllä me pärjäämme.
Monennestako haaveilette? Miten muuttaa elämäänne (luulojenne mukaan)?
Meillä lapset 11/03 ja 03/05. Uskon, että mitä useammasta lapsesta on kyse, sitä pienemmältä ero tuntuu. Näin väittää ainakin mummoni, jolla on 9 lasta. Mun " isommat" tuntuvat jo niin isoilta, että itse vauvanhoito on ehkä helpompaa kuin mitä oli toisen kanssa, kun lasten ikäero oli 1v3kk. Nyt ikäeroa nuorempaan siis tulossa vähintään 2v2kk. Taloon mahtuu (kolmio), mutta autoon ei kolmea istuinta. Suurin ero aikaisempaan on kuitenkin varmaan se, etten ole sitten enää opiskelija, joten se stressi jää pois. Saa rauhassa olla kotona lasten kanssa ilman, että pitäisi koko ajan tehdä myös jotain muuta.
OnnellinenMamma & suloinen haave
Mä palstaudun nyt ihan pikaseen, opinnäytetyö huutaa tekijäänsä taustalla. :) Eli mitäs tänne kuuluu? Mä pidin tosiaan muutaman viikon tauon, et sain jäähdytellä vähän kuumeilua. Miehen kans menee taas hyvin, ihme eroahdistusta kummallakin pinnassa sen takia, et joudutaan kesäksi töihin eri paikkakunnille. Mies sai töitä tosiaan meidän kummankin kotipaikkakunnalta ja valmistu koulusta, toisin kuin minä joka sain töitä opiskelupaikkakunnalta. Et se sitten riisti ja raasti pinnaa kummallakin. Rakastetaan kuitenki ja sehän se pääasia.
Vauvahommat selvennettiin niin, et minä aloin syömään pillereitä, ettei tarvi aina huudella tätin perään ja yrityksen aloittamista katotaan sitten syksymmällä. :)
Omaa napaa tuli taas, tuun pyörähtään sitten taas joskus. :)
-Kinttunen-
Ihan ekaa kertaa olen kurkkimassa täällä ja pää pyörällä tästä salaperäisestä koodikielestä mitä täällä esiintyy...kuulunkohan minä nyt sitten teihin haaveilijoihin, kun olisi haaveissa tuossa kesällä-syksyllä aloittaa yritys? Jos en kuulu, niin potkikaa mut ulos täältä johonkin paremmille listoille höpöttelemään :)
Mutta siis lyhyesti pieni esittely. Olen naimisissa, 27v., ja tosiaan tässä pikkuhiljaa aloitellaan tuota vauvelin yrittämistä. Mitä tuo " pikkuhiljaa" sitten tarkoittaa, on meille itsellekin vielä varsin epäselvää..meillä kun on tässä monia käytännön juttuja asiaa (valitettavasti) mutkistamassa. Sydän sanoo että vauva ja heti, mutta järki pistää vähän vastaan :( Mutta en nyt jaarittele enempiä, jos kumminkin satun olemaan ihan väärässä paikassa... Aurinkoisia päiviä!
onnelinenmamma ja sillysausage!!Meidän pino on tarkoitettu naisille jotka haaveilee pikku nyytistä mutta mies ei ole lämmennyt vielä ajatuksell!Meitä on jo jotka on saanut käännytettyä ja yksi on jo raskaana=)Mutta minun puolesta kyllä voitte tulla pinoon mukaan=)
Oon ollu töissä ja sitten illalla en ole jaksanu tulla piipahtaa koneella kun oon ollu ihan rättipoikki väsyny=/Tänään on iltavuoro niin kerkiän käydä piipahtamassa!
Että on kauheaa viedä poika tarhaan aamulla kun joka aamu alkaa se rumba=8isi tulee äiti tulee!!Kauhia itku kun joutuu mennä tarhaan=(tulee aina niin paha mieli kun jättää toisen vieraiden tätien hoivaan ja tippalinsiissä kulta vilkuttaa ikkunasta=(
Tätiä ei vieläkään kuulu eikä näy+Testailen ens viikon maanantaina jos ei ole alkanu!Vellova olo masussa on kokoajan mutta vatsatautia on liikkeellä joten pahoinvointi ja oksettava olo voi olla sitäkin.väsyttää niin vietävästi kokoajan!!voisin nukkua kellon ympäri ja silti väsyttäis=)
Mites te jotka olette laihduttamassa niin on sujunu?Mulla on jämähtäny paikoilleen,mutta mahdun taas 36 ja kuukausi siten se oli 38!!
Nyt lähen viel nukkumaan kun kerrankin saan nukkua!!
miimu86:mites testasitko vai??sori jos oot ilmotellu asiasta niin oon huolettomasti lukenu pinoa kiireisenä!=)
Tänään taidan ostaa testin!!en malttais millään oottaa maanantaihin kun oireet on vahvempia tänään niin eiköhän se plussan jo näyttäis=)
tänään on vapaa päivä enkä prkle pääse pihaamme kauemmas koska rattaat jäi päiväkotiin ja sinne on matkaa kävellä hakemaan ne.Poitsu ei varmana jaksais kävellä...no mutta tuun lörpöttelemään myöhemmin...aurinkoista päivää kaikille!!
En oo taas saanu kirjotettua kun töihin menin, tuntuu että päivät menee niin nopeesti että just ja just kerkee käydä täällä lukemassa muitten jutut. Varsinkin kun ollaan miehen kaa samassa vuorossa töissä niin se on melkein koko ajan tuossa vieressä tietokoneellaan enkä tahdo silloin kirjotella tänne. Nyt on vielä iltavuoroviikko niin aika menee nukkumiseen ja töissä tai ainakin siltä tuntuu ettei aamupäivisin kerkeä tehdä mitään kun vaan oottaa että kohta on mentävä töihin :( Ens viikolla yritän olla ahkerampi kirjottamaan kun on aamuvuoro.
miimulle harmittelut kun ei sitä plussaa tullutkaan :( Jokos menkat on alkanu vai vieläkö ois toivoa plussasta?
Snow:lle toivotaan kovasti plussaa, jos oot testailemassa uudelleen, josko sieltä jo nyt plussa näkyis :)
Kiva, kun kävit Kinttunen pitkästä aikaa kertomassa tilanteestasi ja hyvä että ootte saanu miehen kanssa riidat sovittua. Varmasti kyllä harmittaa tuommonen että työt on eri paikkakunnilla :(
Tervetuloa kaikille uusille, jos haluatte meidän pinoon! Täällä on kyllä ollut nyt aika hiljasta, mutta jos saatas uusia aktiivisia kirjottajia niin ehkäpä tääkin pino piristys vähän :)
Tulehan snow kertomaan heti kun oot testaillu joko se plussa pamahti testiin :)
Täällä taas. Kiitos selvennyksestä tämän pinon suhteen! Meillä on molemmat jo mukana tässä vauvajutussa, mutta taidan silti jämähtää tähän pinoon kun mukavalta tuntuu :) Ja kokemusta on kyllä minullakin tuosta tilanteesta, kun ei olla asiasta ihan samoilla linjoilla - eli ymmärrystä löytyy! Olisi muuten kiva nähdä jokaisesta joku pieni esittely että tietäisi vähän minkälaisen ja missä tilanteessa olevan ihmisen kanssa sitä ajatuksia vaihtaa - onko teistä jossain jo olemassa jotain infoa?
Täällähän tuntuu olevan moni jo ihan tositoimissa - onnea, ja kertokaa niitä testailukuulumisia asap!! Mulla on tänään kp28, mutta vaikka tuon yli vielä menisikin, niin en kyllä uskalla edes toivoa että nyt olis jo tärpännyt. Meillä on muuten ollut käytössä sellainen Persona-ehkäisylaite. Se on tosi kätevä nytkin, vaikka nyt ei mitään ehkäistäkään - siitä näkee nimittäin ovulaationkin. Olen niin ihastunut tuohon vehkeeseen, etten ikinä malttaa olla mainostamatta sitä. Pitää varmaan alkaa pyytää valmistajalta jotain provikkaa :)
Millä tavalla te muuten siellä tahoillanne kuumeilette? Minä olen nimittäin huomannut, että lehtihyllyn edessä ihmetellessäni enää ei kiinnostakaan muotilehdet, vaan mukaan tarttuu aina joku vauvalehti! Ja kuitenkin vasta ihan alkutekijöissään tämä meidän vauvatouhuilu... Myönnettäköön myös, että olen ostellut melkoisesti kaikkia ihania pieniä vaatteita - asumme tällä hetkellä ulkomailla, ja perustelen tuota miehelleni sillä, että täältä saa hienompia/edullisempia vauvanvaatteita kuin Suomesta. Hihh. Olen aina vähän ihmetellyt kun ihmiset jaksavat hömppääntyä luonnollisesta asiasta...tässä sen taas on oppinut, ettei pitäis arvostella/ihmetellä ketään kun itse sitä on loppupeleissä ihan samanlainen, ellei vielä pahempi :)
Olen sairaslomalla ja pitäisi tehdä lähtöä lääkäriin - tylsää. Pitääkin siltä lääkäriltä samalla kysäistä, että mitenkäs täällä maassa toimitaan raskausasioissa...jos ei muuten, niin ihan vaan mainostaakseni tätä vauvan yritys -juttua, HEHH. Sitä kun ei oikein voi muille mainostaa (tai voi tietysti, mutta olemme tehneet periaatepäätöksen olla mainostamatta), niin pitää sitten täällä palstoilla ja lääkärillä huudella rinta rottingilla :)
Hui taisipas tulla vähän turhan pitkä teksti taas...kirjoitelkaahan pian kuulumisia ja päivityksiä!
SS
Tervetuloa vaan uusille miunkin puolesta!
Meidän vauva täytti just 1-vuotta, ja kaveri jo kyselikin että onkos milloin tulossa toinen..Oli ikävä sanoa, että ei ihan kohta varmaan tulekaan:(
On taas tullut kamala ikävä sitä vauvamasua ja sitä vauvantuoksua. Sitä alkuajan yökötysoloa ei kyllä oo ikävä, mutta senkin kestäisi, kun tietäisi mitä on tulossa:)
Snow; tuuhan kertomaan kuhan ehdit testailee.
Mulla olo edelleen ollut hyvä, voisin jo heitää niillä vahvemmilla lääkkeillä vesilintua, ei yhtään huvittaisi niiden takia odotella:( Nyt kun kesä todella tuli, on ollut mukavan energinen olokin. On ollut hauskaa siivoillakin energiapuuskassaan:) Tietty meillä muutenkin siivotaan, mut joskus ei vaan huvittaisi yhtään..
Juu, nyt meen palstatilaa viemästä, kun ei mitään asiaakaan oo..
Phuuh.. Kauhea vauvakuume. Ihan järkyttävää. Ei ollut esikonkaan kanssa tälläistä!
Mikä ihme menee naisihmiseen kun pitää odotuspalstaa lukea, tutkia uusimpia vaunumalleja ja funtsia, että kumpi parempi: vaunut vaiko kantoliina? Haloo..? Ketään kotona taas tämän naisen päässä..?!
Eli siis tilanne tämä: Kevät tuli ja naiseen iski vimma(?). Joka paikassa tuntuu olevan vasta synnyttäneitä naisia onnensa kukkuloilla. Minä 22-vuotias, juuri hevosen ostanut naisihminen. Lisäksi löytyy mukelo 2v. ja avokki. Lisäksi olen hakenut opiskelemaan AMKiin ja miehen työpaikka on mennä alta.. (Scheisse!)
Nyt sitten pienessä mielessäni olen hautonut seuraavaa:
JOS miehen työpaikka pysyy ja vakinaistetaan ja minä en pääse opiskelemaan-> heppa syksyllä vuokralle (jos jostain vuokraajan löydän..) ja vauvaa yrittämään. Vai olenko ihan kaistapää? Ja miksikö hevonen esteenä? Tätä kun ei voi liikuttaa muuten kuin ratsain ja raskaana kun ei saa mennä humman selkään.
Itsellä YO-paperit. Niillä ei pahemmin töihin pääse :(
*huokaus*
Tansem ja Snowflake: Negaa näyttää vieläki, eikä menkkoja näy. Pahoinvointi on kyl loppunu et se oli varmaan jotain vatsatautia.s
Mutta pitää tästä lähteä nukkumaan ku huomen joudun herää aamulla klo.4.15 ku meen aamuvuoroon :(
Ai niin kaikille uusille tervetuloa haaveilijoihin!!
Heipä hei vaan kaikki uudet ja vanhat! Itse kirjoittelen jo peräti toista kertaa ;)
Töissä on ollut hirveätä kiirettä, enkä sitten ole täälläkään ehtinyt käydä. Toisaalta työstressien keskellä en ole ehtinyt paljon kuumeillakaan. Kaipa sitä yrittää taas vähän alitajuisestikin jarrutella, kun mies on taas selvästi antanut ymmärtää, ettei tällä hetkellä ole mahkuja käännytykseen. Huomasi yhtenä päivänä kun lueskelin täältä keskusteluja ja tuhahteli vaan.. Noo, lueskelen silti täältä juttuja, kun vaan ehdin :)
Vähän on kyllä alkanut tässä vauvajuttuja miettiessä jännittämään, että miten sitä sitten joskus oikein osaa hoitaa sellaista pientä. Hui! Vaikka kaipa sitä itsekin oppisi, kun kerran muutkin. Pääsis vaan harjoittelemaan..
Mites teillä muuten vietetään äitienpäivää? Omaa tai vanhempienne? Oma äitini tulee meille kylään ja teemme hänelle sitten hyvää ruokaa ja jonkinlainen lahjakin löytyy. Ei mitään hirvittävän kummallista, mutta mukavaa yhdessäoloa.
Kaikki ovat varmasti ulkona kun on näin ihana ilma,paitsi pohjoisessa taitaa vettä tulla=(
Ollaan oltu koko päivä pihalla ja nautittu auringosta ja lämmöstä=)poika meni juuri päikkäreille,huh,vihdoinkin!Avokki tänää tuumas kuinka ois ihana kun olis jo masu pystyssä ja poika sais pikku veikan tai siskon=)arvaa kun tuli tippa linssiin;)käännytys on suoritettu ja nyt odotetaan millon tärppää!1Menkkkoja ei vieläkään näy!!?+odotan nyt että oireet alkais jatkua ja hei mulla on ollu lämmötkin koholla!!
äitienpäivää meillä vietetään perheen kesken ja sitten käydään äitiemme luona syömässä ja viemässä kukkia=)
oikein hyvää äitienpäivää haaveilija äidit ja muille käännytys ja plussa säteitä1!!
mä tein tossa ovistestin ihan sen takia että laskelmoisin seuraavat kuukautiset.Noh positiivinenhan sieltä napsahti ja ollaan pupuiltu tiuhaan tahtiin;)!ovis oli viimeksi kyllä 17.4. mutta kaipa se vaihtelee kanssa=)ja kun tätiä ei näy eikä kuulu niin nyt voi jo sit alkaa jännätä ens kuuta!!
Luin jostain täältä että ovis testi voi näyttää plussa joss olet raskaana?mutta en tiedä enkä usko ennen kun joku todistaa=)
Täällähän on ollu hiljasta.. Mitäköhän sitä keksis et sais tänki palstan taas elämään. Hmmm...
Meillä tais olla väärä hälytys, pahoinvointi on kadonnu ja mahanippailut loppu myös :(
Viikonloppuna kysyin ukolta et miks se ei haluu vielä lasta. Se vastas et siks ku se ei viel tiedä lähteekö se ens vuonna opiskelee eli meillä on vauvan hankinta esteenä on RAHA!!! Siis vähäkö ärsyttää, siinä meni sit
koko sunnuntai päivä pilalle.