Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tunnistaa sydänsairaus?

Ahdistaa
24.10.2018 |

Hei.
Olen 19-vuotias nainen. Minulla on ollut eilisestä aamusta lähtien kipua rinnassa. Suht. tasaisesti tuntuu kokoajan koko rinnan alueella. Tiedän miltä närästys tuntuu ja tämä ei ole sitä. Kipu on painostavaa ja jotenkin lämmintä, mutta minulla ei ole hengenahdistusta. Myös huimausta oli eilen ”kohtauksina” joiden aikana päässä alkoi tuntua pistelyä ja mm. oikeaan korvaan sattui, leukaan sattui ja kurkussa tuntui tukahduttavalta. Muutenkin oli todella vetämätön ja poissaolevaolo. Kaikki nämä menivät kuitenkin ohi. (Voisiko olla että panikoin rintakivusta niin, että tuollaista ilmeni..)
Tänään minulla on ollut kuvaamistani oireista jäljellä rintakipu ja uutena on tullut kummallinen nuha.
Aikaisemmin minulla ei ole ollut tällaista ja olen perusterve. Siksi vähän hätkähdyttääkin, että mitähän tämä on.
Kiitos asiallisista vastauksista!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen käymään tuollaisten epämääräisten oireiden takia lääkärissä. Voi olla kyse ihan tavallisesta räkätaudista (kerrot nuhasta), joka näyttäytyy vähän eri oirein mihin olet tottunut, mutta yleensä terveyskeskuksissa otetaan sydänfilmi EKG kun on sydäntuntemuksia.

Kun minulta otettiin aikoinaan sydänfilmi ensimmäisen kerran kun olin 20-vuotias, minulle sanottiin että nuorilla naisilla voi yleisestikin olla sydäntuntemuksia ja rytmihhäiriöitä. Ihan oman mielenrauhan takia kannattaa käydä, jotta asia selvitetään. Harvemmin tuollaisten takana mitään on. (Aina on se pieni mutta siellä taustalla...)

N40

Vierailija
2/2 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin itsekin, että parempi varmaan käydä lääkärissä kuin jättää käymättä ja jäädä murehtimaan asiaa.

Kuitenkin lääkäriin lähdössä on aina tietynlainen kynnys, jännittää että tuleeko nyt mentyä turhaan ja tuhlattua heidän aikaansa. Miettii että jospa tämä vain menisi ohi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi