Vaihdatko talvirenkaat/kesärenkaat itse?
Vaihdatko talvirenkaat/kesärenkaat autoosi itse? Miksi et? Jos et, millaista palvelua käytät?
Kommentit (23)
Vaihdan, jos on tarpeen, mutta yleensä vaihdatan liikkeessä, jossa säilytän toisia auton renkaita. On osattava tehdä itsekin, jos johtaa muita! Tämä on ihan perustaito jokaiselle autoa käyttävälle. Viimeksi vaihdoin itse vuonna 1992.
johtaja
Se vaihtelee. Siinäkin on oma vaivansa nostaa renkaat auton kyytiin, viedä auto huoltamolle, odottaa, maksaa, ajaa takaisin ja nostaa renkaat varastoon. Samassa ajassa vaihtaa ja pesee renkaat itse. Jos laiskottaa tai on muutakin asiaa huoltoon, niin sitten vaihdatan siellä.
Vaihdoin yli 20 vuotta, kun pystyin pesemään ne töissä. Kun vaihdoin työpaikkaa, vein rengashotelliin, jossa asentaja vaihtaa.
En vaihda. Osaan kyllä, mutta enää en yksinkertaisesti viitsi. Parilla kympillä siitä täällä syrjäkylillä selviää. Raha se tietenkin on sekin, en minä sillä. Säästän sitten muussa - ja pakkokin on, ei meidän perheellämme ole loputtomasti rahaa.
Vien tuttuun rengasliikkeeseen. Joskus vaihdan itsekin, löytyy iso lämmin talli, kunnon tunkki ja muut tilpehöörit, mutta yleensä laiskuus voittaa. Renkaiden vaihdattaminen liikkeessä ei paljoa maksa.
Kerran vaihdoin tila-autoon itse. Oli niin raskasta puuhaa että päätin maksaa sen muutaman kympin ammattilaiselle ettei naapurit saa sydäriä kun huomasin samalla kiroilevani enemmän kuin merimiehet yhteensä. Ei hirveän naisellista muutenkaan kun teki mieli muotoilla kori uusiksi sen paskan tunkin avustuksella.
En vaihda itse. Tosin enpä tee kenkiänikään itse tai ompele takkiani, joten taidan olla uusavuttomampi kuin kaikki miehet.
Totta kai vaihdan. Löytyy talli, iso tunkki ja kunnon työkalut. Kymmenessä minuutissa on renkaat vaihdettu ja rahaa säästetty.
En vaihda enää. Jos on varaa ostaa uusi auto niin on varaa myös rengashotellin palveluihin 👍
M31
Pitääkö tämä keskustelu käydä joka kerta kun on vaihto edessä? Miksi?
En vaihda. Leasing-auto ja sopimukseen sis. rengashotelli ja renkaiden vaihto.
Kolmeen autoon tuli vaihdettua, ihan ulkosalla ja tavallisilla tunkeilla.
Vastaa kyllä yhtä kuntosalilla käyntiä kevyesti, rahaakin säästyy mukavasti.
Vaihdan itse. En luota alan ammattilaisiin ainakaan tässä pitäjässä sen jälkeen kun heidän jäljiltään oli useampi kuin yksi pultti löysällä. Siis ihan niin että sormin pyörittämällä meni kireämmälle ja vielä momenttiavaimella kiristin loppuun. Kyseinen pulju on loistanut ammattitaidottomuudellaan myös mm. jarruremontin yhteydessä. Paikkakunnan ainoa korjaamo niin ei se ole niin justiinsa sen tarkkuuden kanssa, kun asiakkaita riittää pakon edessä huonommallakin työnjäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdan itse. Mukavaa puuhailua ja säästyykin muutama kymppi.
Minä vaihdan itse mutta mukavana en sitä kyllä pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdatko talvirenkaat/kesärenkaat autoosi itse? Miksi et? Jos et, millaista palvelua käytät?
Rengasliikkeessä asennettiin Continental Conti Ice Contact 2 nastarenkaat ja rengasasentaja tarkasti samalla rengaspaineet. Rengasliikkeessä nostetaan auto kerralla sopivaan korkeuteen
jolloin rengasasentajan on hyvä tehdä töitään. Kun kesärenkaat poistetaan niin siinä saa samalla tarkastettua auton jarrupalojen kunto / iskuvaimentimien kunto kun auto on sopivalla korkeudella joten saa ne samalla tarkastettua kun rengasasentaja asentaa talvirenkaat paikoilleen. Talvirenkaiden asennus maksoi 30 € - mitä teillä muilla maksoi? Kesärenkaat vanteineen pesimme kotona käyttämällä lämmintä vettä - nestemäistä mäntynestesaippuaa - esihuuhtelu lämpimällä vedellä käyttäen keltaista vesiletkua - pesun jälkeen jälkihuuhtelu lämpimällä vedellä käyttämällä keltaista vesiletkua. Seuraavana päivänä sai nostaa kesärenkaat paikoilleen autotalliin etuosaan. Kesärenkaiden päälle laitoimme punaisen fleecepeiton.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaihtaa kotona talvirenkaat / kesärenkaat autoon niin nykyään on myytävänä sekä sähkökäyttöisiä mutterinvääntimiä että akkukäyttöisiä mutterinvääntimiä ja ne ei maksa kovin paljoa. Ristikkoavain tai rengasavain pitää löytyä jos käsin vaihtaa talvirenkaat / kesärenkaat autoon ja lisäksi kunnollinen auton tunkki johon voi luottaa.
Meillä vaihdettiin vuosia renkaat kotona käyttäen ristikkoavainta / tunkkia. Nykyään annetaan rengasliikkeen vaihtaa renkaat jolloin saa samalla tarkistettua rengaspaineet / tarvittaessa ostettua uudet renkaat.
En. Mies vaihtaa.