Pitäkää kissanne kiinni!
Pitäkää ne pedot kiinni, tappavat kaikki oravat ja pikkulintuja. Petoeläimiä ovat eivätkä kuulu vapaana kulkemaan. Alan loukuttamaan kaikki.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko ihan tosissas, että kissa ei muuta teekkään kuin saalistaa ja oravat ja linnut ei muuta teekkään kuin jää kiinni? Mä ymmärrän sen, että ei kaupunki- ja taajama-alueilla kissoja irti, siellä ne ei oikeasti ole irti kuin ihmisen piittaamattomuuden vuoksi, mutta maalla aivan eri asia. Sinä et sitä kykene oravan aivoillasi ymmärtämään, joten pidä pääsi kiinni. Leikatut kissat eivät edes liiku suurella alueella, vaan hyvin lähellä kotia, tosin kuin kuvittelet.
Me ei täällä maalla ymmärretä miten kaupungissa alakoulun nuorimmat päästetään vapaana kaupungille pyörimään, mutta ei tehdä asiasta miljoonaa aloitusta.Sinä et pienillä kalan aivoillasi ymmärrä, että kissa ei kuulu Suomen luontoon. Joten pidä pääsi kiinni.
Menepäs tuhoamaan elämäntavoillasi luontoa ja lopeta tuo turha ja ärsyttävä vinkuna. Ps. Niin kaiku vastaa kuin sinne huudetaan.
Katsopa kuule peiliin. Ilves kuuluu Suomen luontoon, kissa ei.
Asun maalla ja juu, metsästihän tuo naapurin kissa myös silloin tällöin meille eksyvät hiiret pois, kunnes ilves kissan tappoi (ja voi kyynel kun sitten itkettiin, vaikka viimeiset 10 vuotta kissa hytisi ulkona pakkasillakin), mutta vaikka pidän kissoista, niin en halua niitä omalle pihalleni. Varsinkin, kun hiiret eivät ole meillä ongelma, vaikka ei naapurin kissakaan enää niitä vähäisiäkään vierailijoita tapaa.
Naapurin kissa piti istutuksiani ja kasvimaata kakkapaikkanaan ja polttopuupinoja liiterissä pissapaikkanaan. Siinä kun alkaa keräillä pottuja ja porkkanoita maasta ja huomaa, että kaikki on kakan seassa, menee ruokahalu, sitten kun alkaa lämmitellä uuneja ja haisee koko talossa kissanpissa, alkaa jo raivostuttamaan.
Naapuri vastaus oli aina, kun asiasta yritin keskustella, että "heheheh ajat meidän mirrin vaan pois" tai "rakenna kasvimaan ympärille aitaus" tai jotain muuta yhtä järkevää. Kun kysyin, lähetänkö hänen kissan tuhoistaan hänelle laskun (esim. niitä pissasia polttopuita ei oikeasti voi polttaa, se katku on aivan jäätävää), niin järkyttyi. Miksi hänen pitäisi maksaa, kun kissa pitää meidänkin pihalta hiiret loitolla! Niin, samaa voisi kysyä, että miksi minä maksan toisen lemmikin takia itseni kipeäksi, "menetän sadon" ja päälle vielä polttopuut ja minä olen se, jonka pitäisi rakentaa valliaita pihaani ympäröimään jottei jonkun toisen omistama lemmikki tule pihalleni.
Tätä samaa välinpitämättömyyttä ja jopa ymmärtämättömyyttä oli myös kaupungissa asuessani liiankin monella kissan omistajalla. Ikinä en myöskään vastausta ole saanut kissanomistajalta tuohon kysymykseen, että miksi minä maksaisin toisen lemmikin omistajan ajattelemattomuudesta.