Viime kesästä 20 kg lisää painoa
Sanokaa miten tämä on mahdollista! Psyykenlääkkeiden ei pitänyt lisätä painoa... Voi että kyrpii!
Kommentit (30)
Kohtalontoveri. Minulla mirtatsapiini nukahtamislääkkeenä ja harmittaa todella että tuli tuo aloitettua. Painonpudotus on todella vaikeaa.
Surkimuksia nää, jotka väittää, että lääkkeet lihottaa.
Siis siitä kesästä, joka päättyi alle kaksi kuukautta sitten?
Vierailija kirjoitti:
Siis siitä kesästä, joka päättyi alle kaksi kuukautta sitten?
Kesäkuusta tarkemmin, kun olin osastolla ja minut punnittiin ja aloitettiin lääkitys.
Mulla paino noussut 10 kg, kun ollut stressiä ja huonounisia öitä. Kaksi uutta työpaikkaa, hormonien kanssa tasapainoilua ja työttömyyttä, siinäpä se. Ruokailut samat kuin ennenkin ja liikuntaa jopa enemmän, mutta vararavintoa pukkaa.
Onko tarkistettu muita veriarvoja? Kannattaa vaihtaa lääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pysty lihomaan syömällä tätä vauhtia vaikka söis miten paljon. Syön normaalisti, mutta nyt ajattelin että samapa se on syödä sitten miten sattuu, kun sillä ei ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei pysty lihomaan syömällä tätä vauhtia vaikka söis miten paljon. Syön normaalisti, mutta nyt ajattelin että samapa se on syödä sitten miten sattuu, kun sillä ei ole merkitystä.
Aivan varmasti pystyy.
Pitäkää ruokapäiväkirjaa. Mua auttoi. Huomasin että luulin syöväni "aivan normaalisti" mut turhaa roskaa menikin aivan älytön määrä. Jos ei auta, niin sitten tietenkin lääkärin puheille. Jollekin ei sovi joku lääke joka sopii toiselle.
av-palstalla syy on yleensä palmuöljy
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, vaan todenpuhujia! Noin minäkin ajattelin, ennenkuin lääkäri aikanaan määräsi mirtatsapiinia. Kuinka vähän tiesinkään...
Lääke vei normaalin ruokahalun ja kylläisyyden tunteen, toi tilalle sairaalloisen ahmimistarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, vaan todenpuhujia! Noin minäkin ajattelin, ennenkuin lääkäri aikanaan määräsi mirtatsapiinia. Kuinka vähän tiesinkään...
Lääke vei normaalin ruokahalun ja kylläisyyden tunteen, toi tilalle sairaalloisen ahmimistarpeen.
Etkä huomannut syöväsi enemmän? Miksi et ahminut sitten jotain järkevää? En voi arvostaa ihmistä mikä syyttää muita omista tekemisistään. Näitä on nykyään kaikkialla. Liian rankkaa, huono sää, yhteiskunta, mies, nainen, wilma, lakko, odotukset, meetoo, mikä vaan kunhan ei itse joudu omia valintojaan kohtaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kohtalontoveri. Minulla mirtatsapiini nukahtamislääkkeenä ja harmittaa todella että tuli tuo aloitettua. Painonpudotus on todella vaikeaa.
Mirtazapini riittää nukahtamiseen, kun ottaa 1/3 15mg tabletista. Sillä määrällä ei kyllä ruokahalu lisäänny ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lääke ei sua lihottanut, vaan se, miten söit.
Ap, mikä lääke sulla on? Jotkut psyykelääkkeet (esim. itsellä.Ketipinor) todellakin lihottaa. Eihän se itse pilleri tietenkään lihota, mutta lääke aiheuttaa sivuvaikutuksena niin hirveät syömishimot, että niitä vastaan on mahdoton joka päivä joka hetki kamppailla. Minulla lähti paino laskuun, kun vaihdettiin lääkitys Venlafaxiniin. Nyt tosin varmaan pimeys taas lisännyt ahmimista ja painoa, vaikka liikuntaa olen jopa lisännyt.
Ei mikään lääke lisää painoa vaan mahd ruokahalua tai heikentää kylläisyyden tuntoa.
20kg lisää muutamassa kuukaudessa tarkoittaa hurjaa ylensyöntiä, vaikka osa onkin nestettä.
Jätä se makkaran mättäminen ja kaljan juonti vähemmälle nii ei nouse.
Vierailija kirjoitti:
Ap, mikä lääke sulla on? Jotkut psyykelääkkeet (esim. itsellä.Ketipinor) todellakin lihottaa. Eihän se itse pilleri tietenkään lihota, mutta lääke aiheuttaa sivuvaikutuksena niin hirveät syömishimot, että niitä vastaan on mahdoton joka päivä joka hetki kamppailla. Minulla lähti paino laskuun, kun vaihdettiin lääkitys Venlafaxiniin. Nyt tosin varmaan pimeys taas lisännyt ahmimista ja painoa, vaikka liikuntaa olen jopa lisännyt.
Mikään lääke ei lihota. Vain ylensyöminen lihottaa.
No kyllä se paino ihan jostain muusta on tullut jollet rekka-autollista pillereitä ole syönyt.