Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pärjäisitkö vain muutamalla vaatteella ja neljällä kenkäparilla? Leenan mukaan pärjää.

Vierailija
23.10.2018 |

Pärjää myös mahdollisimman minimaalisella sisustuksellakin.

https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/d43ae1e6-9a91-4cf4-9ff2-85322…

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on jo ketju.

Vierailija
2/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo ketju.

Joo huomasin. Mutta onko siitä jo ketju että pärjäisitkö itse noin vähällä vaatemäärällä? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatemäärällä kyllä mutta en kestäisi tuollaista kotia. Minä tarvitsen torkkupeittoa, tyynyä, lämmittävää hartiahuivia, villasukkia, kynttilän tuoksua syksyisin, kirjoja, soittimia. Tottakai yhteistä aikaa on enemmän, jos koko perhe ei käytännössä harrasta mitään. Minä harrastan käsitöitä, lukemista ja pyöräilyä. Lapsilla on sekä musiikkiharrastus että urheiluharrastus, ja lisäksi toinen harrastaa vapaa-aikanaan ohjelmointia. Meidän olohuoneemme on tarkoitettu elämiseen, vapaa-ajanviettoon ja siksi sieltä löytyy ne meille tärkeimmät tavarat (soittimet, kirjat, lankakori jne). Tuntuisi kylmältä ja ontolta elää tuollaisessa tilassa.

Vaatteita en tarvitse nytkään monia. Minulla on käytössä neljät kengät sekä juhlakengät. Vaatteita on liikaa mutta käytän tosiaan yhteensä neljiä housuja, kahta hametta ja noin 6-8 puseroa vuodessa sekä kolmea yöasua, joita käytän myös kotiasuina. Enempää en tarvitse.

Vierailija
4/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäisi. Ihan jo sekin, että on erikseen vaatteet töihin, vapaa-ajalle, harrastuksiin, urheiluun ja juhliin, kasvattaa vaatevarastoa. Enkä tosiaankaan jaksaisi pestä pyykkiä joka päivä.

Vierailija
5/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kodin sisustus on minimalistinen" lukee kuvan alla siis suomeksi = mitään ei ole!

Vierailija
6/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika niukalta tuntuu, ainakin ballerinoja saisi olla useammat sekä sandaalit kesäksi. Myös talviulkoiluun tarvitsisin jotain muuta kuin pelkät saapikkaat.

Eli en pärjäisi.

Vierailija
7/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen nyt ottaa. 1800-luvulla kokonainen suomalaisperhe pärjäsi yksillä kengillä, kun kävi ulkona vuorotellen. Siihen nähden neljät kengät on luksusta. Mutta itse käyn töissä aikuisten parissa, enkä halua esiintyä jättikokoisissa lastenvaatteissa.

Vierailija
8/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pärjäis. Mulla täytyy olla kenkiäkin joka lähtöön.

Vierailija
9/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 3 kenkäparia. Hyvin pärjään. Vaatteitakin hyvin vähän. Minimalisti olen minäkin. Kotona tavaroita ihan vaan sen verran mitä tarvitsen.

Vierailija
10/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yhdet kengät per kausi. Joka päivä samat kengät. Kenkien pitää antaa levätä välillä.

En todellakaan pärjäis noin vähillä vaatteilla. Mekossa ja kumppareissa/lenkkareissa ko hän retkeilee. Missä kotivaatteet ja vapaa-ajan vaatteet?

Sisustuksesta en viitsi edes kommentoida.

Vierailija
11/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pärjäisi. En ole mikään kenkäfriikki, mutta kyllä tarvitsen eri asukokonaisuuksien kanssa erilaisia kenkiä.

Jo pelkästään kesällä: sandaalit töihin (ei näy varpaat niin selkeästi), sandaalit arkeen (ihan sama), sandaalit rannalle (ettei arkisandaalit mene pilalle)....

Vierailija
12/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taitaa olla neljä ehjää kenkäparia ja pari risaista. Vaatteet kyllä on nykyään niin huonolaatuisia kalliimpanakin että jos on vain muutama joita pesee, pitää ostaa koko ajan uusia.

Vierailija
13/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkikenkiä pitäisi olla vähintään kahdet per sesonki, että toiset saisivat aina levätä.

Vierailija
14/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin. Tuo tapa millä hän perustelee valintojaan, vakuuttaa minut ehdottomasti. En voi omaa kotia verrata hänen kotiinsa, koska asun kerrostalossa eikä minulla ole lapsia, mutta suht vähällä tykkään pärjätä. Rakastan sitä tuossa Leenan tyylissä ja ideologiassa, ettei tarvitse käyttää energiaa esim. vaatteiden valitsemiseen. Ymmärrän että joku ei siitä tykkää, minustakin on ihana vierailla runsaasti sisustetuissa kodeissa joissa on vaikka paljon käsityöitä esillä, joten pointtini on se että jokainen toivottavasti löytää itselleen sopivan tyylin.

Vierailija
15/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pienellä vaatemäärällä kyllä pärjää. Kenkiä kuitenkin kannattaa olla useampia joka kaudelle, toisin kuin linkissä. Kenkä kestää pidempän, kun sen antaa välillä levätä ja jalan pienimmät asentovirheet eivät myöskään korostu, kun säännöllisesti vaihtelee eri kenkien välillä. Muuten voi vaatteita ostaa kierrätettynäkin, mutta kenkien kanssa kannattaa olla tarka ja olla ostamatta, jos ne eivät ole uudenveroiset. Toisen ihmisen asentovirheet voivat hankaloittaa etenkin lapset jalan asennon kehitystä. 

Vierailija
16/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole omaa pesukonetta, eikä aikaa pestä käsin. Tarvitaan siis varavaatteita. Ja on kiva olla kuiva takki ja kengät varalla, jos yhdet on kastuneet kaatosateessa. Muutenkin on erilaisia säitä ja tilaisuuksia, en halua mennä juoksulenkille ja teatteriin samoissa vaatteissa. Mutta vaikka olisi varavaatteita, niitä voi silti käyttää monia vuosia, ei tarvitse koko ajan olla shoppailemassa. 

Vierailija
17/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kodin sisustus on minimalistinen" lukee kuvan alla siis suomeksi = mitään ei ole!

Konmaritus Extreme

Vierailija
18/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengille tulisi antaa välillä lepopäiviä. Minulla on enemmän kuin 4 paria kenkiä, ja silti käytän kaikkia joka vuosi. Juhliin on yksi pari vaaleita ja yksi pari tummia korkokenkiä. Sandaalit, ballerinat, syys-kevätkengät töihin, sekä talvikengät, saappaat, vaelluskengät ja vielä kengät joita käytän purjeveneessä. Ja tämän lisäksi ulko- ja sisälenkkarit. Kenkien määrä riippuu mitä tekee, vähänkin enemmän jos harrastaa sekä ulko- sekä sisäliikuntaa, ja muuta ulkoilua. Lisää se kenkävalikoimaa

Vierailija
19/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olen pärjännyt vähemmälläkin.

Vierailija
20/60 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minulla on kotivaatteet, työvaatteet, jokunen juhlavaatteet, harrastuksiin omia, lämpimiin ja kylmiin säihin sopivia. Ja enemmän kenkiä vaikken mikään hamstraja ole. Kotini on sisustettu mukavuus ja kodikkuus edellä, jossa saa näkyä perheenjäsenten harrastukset ja rakkaat tavarat ja onhan meillä kotieläimiäkin. Toi koti masentaisi minut.