Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten eroon kertyneistä viineistä??

Vierailija
23.10.2018 |

Teen kodissa inventaariota, ja mulla on aivan hirveästi viiniä! Siis arvoviinejä, ei mitään tosi kalliita, mutta 30-50€ maksavia. En ole mikään hifistelijä, joka tuntisi alan ihmisiä tms, vaan ennen lapsia tykkäsin juoda hyviä viinejä ja ostin aina kun joku löytö tuli vastaan.
Nyt eletään ruuhkavuosia, eikä me juoda enää yhtään. Viimeiseksi illalla ei todellakaan huvita avata viinipulloa! Noista osa alkaa mennä jo piloille, eli ovat tulossa elinkaarensa loppuun.
Haluaisin myydä ne, mutta eikö viinin myyminen ei laitonta Suomessa? En varmaan voi mihinkään tori.fi:hin laittaa? Harmittaa, noissa on rahaa varmaan tonni kiinni!!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaste on juurikin se että se porukka jonka kanssa ennen maisteltiin viinejä, elää myöskin niitä ruuhkavuosia. Kaikilla 1-3 lasta, monilla vauvoja. Meillä itsellä myös. Ehkä otan amerikkalaisen tyylin ja podtän vanhemmille viinibaarin lastenjuhliin :D

Tajusin just että Joulu tosiaan on tulossa, varmaan muutaman saa menemään lahjoina...

Ap

Vierailija
22/29 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo, joten kaadan kertyneet viinit ja muut alkoholit maahan tai viemäriin. En anna kenellekään, ei tee hyvää. En ymmärrä viinilahjaa yhtään, ei omia epäterveellisiä tapoja pidä muille jakaa.

Kaveri ei pahemmin juo alkoholia ja jos juo, niin ei mitään porovarien viinejä, vaan leijonaviinaa appellssiinmehun kanssa. Hänellä on todella suuri kaveripiiri ja jatkuvasti vierailevat toisensa luona milloin missäkin kissanristiäisissä ja saa usein viinipulloja lahjaksi. Säilöö noita viinipulloja vaatehuoneessa ja vie sitten itse sopivan tilaisuuden tullen niitä muille lahjoina. Jossain vaiheessa hänelle paljastui että perheen teini on korkkaillut niitä pulloja, juonut ja täyttänyt vedellä. Kaveri on siis vuosia kannellut tutuilleen vesipulloja lahjoina, eikä kukaan ole koskaan puhuhunut niistä mitään :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaste on juurikin se että se porukka jonka kanssa ennen maisteltiin viinejä, elää myöskin niitä ruuhkavuosia. Kaikilla 1-3 lasta, monilla vauvoja. Meillä itsellä myös. Ehkä otan amerikkalaisen tyylin ja podtän vanhemmille viinibaarin lastenjuhliin :D

Tajusin just että Joulu tosiaan on tulossa, varmaan muutaman saa menemään lahjoina...

Ap

Ensivuonnakin on joulu ja siinä välissä vielä pääsiäisset juhannukset sun muut. Tuskin sinulla niitä pulloja on niin paljon ettei saisi parissa vuodessa jaettua lahjoina ja tuliaisina? Vaikuttaa vähän keksityltä onglemalta.

Vierailija
24/29 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ensivuonnakin on joulu ja siinä välissä vielä pääsiäisset juhannukset sun muut. Tuskin sinulla niitä pulloja on niin paljon ettei saisi parissa vuodessa jaettua lahjoina ja tuliaisina? Vaikuttaa vähän keksityltä onglemalta.

Osittain joo, mutta kun siellä on itse valitsemia tosi hyviä viinejä niin luopumisen tuska on myös kova :D

Jos on itse valinnut viinin lomamatkalla, käynyt tilalla, niin kyllä se korventaa ettei sitten pääsekään itse sitä viiniä juomaan, pakko myöntää :D

Toisaalta korventaa sekin että ne happanevat tuolla... vaikeaa on.

Ap

Vierailija
25/29 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi sellaisia ruokaohjeita, mihin tarvitaan viiniä, ja lorottele pullosi sisällöt ruokiin. Esim. viinikukko on huisin hyvää, ja punaviinikastike, ja mitä kaikkea näitä onkaan. Saat hyvän maun, ilman prosentteja, koska alkoholi haihtuu kokatessa.

Vierailija
26/29 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Samaan aikaan niitä varmaan tulee lisääkin lahjoina ja tuliaisina? Kiertää samat pullot ringissä??

Vierailija
27/29 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha ”ongelma”. Ne viinit jotka olet käsin valinnut viinitiloilta tai joihin muuten liittyy jokin tunneside, avaat sunnuntain päivällisellä ja juotte yhdet lasit ruoan kanssa. Lopun pistät jääkaappiin ja käytät kastikkeeseen, lihapataan, risottoon tms.

Muita pakkaat Alkon lahjapusseihin ja annat joulun alla tuttaville ja sukulaisille.

Kylään viemiseksi viini on aina hyvä idea, vaikka kuinka eläisivät ruuhkavuosia. Säästät kukkakimpun ja joululahjojen hinnan joten viivan alle jää sama kuin jos myisit pullot.

Vierailija
28/29 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten eroon kertyneistä viineistä??

Jos et kerta itse juo niitä, niin anna sukulaisille/tutuille, tai ihan vaan kaadat viemäriin.

Vierailija
29/29 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Osittain joo, mutta kun siellä on itse valitsemia tosi hyviä viinejä niin luopumisen tuska on myös kova :D

Jos on itse valinnut viinin lomamatkalla, käynyt tilalla, niin kyllä se korventaa ettei sitten pääsekään itse sitä viiniä juomaan, pakko myöntää :D

No juo!!!!!

Toisaalta korventaa sekin että ne happanevat tuolla... vaikeaa on.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä