Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oikeasti auttaa rohtuneisiin huuliin?

kuivat huulet
23.10.2018 |

Mulla varsinkin tuulella ja kylmällä rohtuu huulet ja tuntuu ettei mikään auta sillai ettei koko ajan pidä olla laittamassa huulirasvaa. Markettien huulirasvat ei auta kun hetken, luomuhuulirasvoja oon kokeillut ei auta. Kookosöljy oon kokeillu..eii. Apteekin huulirasvoja olen jotain kokeillu esim acon. Silti huulet on aina kuivat :( Mitä te käytätte?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaseliinia, mutta älä laita sitäkään jatkuvasti. 

Rohtuminen voi johtua huulirasvakierteestä. Huulirasvan aineet ärsyttävät ihoa, jonka takia lisäät lisää huulirasvaa ja iho  ärsyyntyy entisestään. Kierre on valmis. 

Vierailija
2/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaseliini. Toinen on puhdas lanoliini/lampaanvillarasva, jota ainakin ennen sai apteekista (hieman tiskin alta kylläkin...). En tiedä, onko enää myynnissä. Hurjan tehokasta oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummeli.

Vierailija
4/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huimaako? Laitetaan Bepanthen:ia.

Vierailija
5/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kokeilla lisätä veden juomista

Vierailija
6/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaseliini. Saa riittävästi vettä ja hyviä öljyjä.

Vierailija
7/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävä veden juominen ja oikeanlainen ravinto, bepanthenia huuliin... Älä nuole huulia, se pahentaa. Itselläni myös esim. tomaatti pahentaa jo ennestään rohtuneita huulia.

Vierailija
8/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepanthen voide apteekista, olen käyttänyt vuosia huulirasvana. Tosi tehokasta moneen muuhunkin pikkuvaivaan, ns.rasvamaailman ilmastointiteippi, kokeile ihmeessä!

Vierailija
9/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, mikä sinulla auttaisi, jos luomuhuulirasvatkaan eivät toimi. Välttäisin kuitenkin mineraaliöljypohjaisia huulirasvoja, jotka pahentavat ongelmaa pitkäaikaisessa käytössä. Teen huulirasvani itse vaihdellen erilaisia rasvoja. Siihen käyvät esim. mehiläisvaha, shea- eli karitevoi, kaakaovoi, jojoba, kookosöljy, manteliöljy, avokadoöljy jne. Sopivassa suhteessa kiinteämmpiä ja juoksevia rasvoja niin, että saa hyvin levittyvän, mutta huulilla pysyvän koostumuksen. Itselläni riittää yleensä, kun laitan voidetta yöksi.

Vierailija
10/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittävä veden juominen ja oikeanlainen ravinto, bepanthenia huuliin... Älä nuole huulia, se pahentaa. Itselläni myös esim. tomaatti pahentaa jo ennestään rohtuneita huulia.

ja tarkennan vielä että nimenomaan se voide/salva bepanthen (pinkki raita tuubissa), EI se emulsiovoide

Vierailija
11/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautavarastot voivat olla vajaat. Rautalisä, valkovaseliini ja hydrocortison-voide yöksi.

Vierailija
12/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bepanthen, jossa pinkki raita paketissa.

Vierailija
13/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weleda everon huulirasva, paras kaikista. Riittää kun laittaa aamuin ja illoin.

Vierailija
14/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flow Cosmeticsin tyrnivoide (seabuckthorn repair balm). Käytän huulirasvana, auttaa myös muihin naaman "rohtumiin" (parransänki-ihottuma eli leuka ruvella) ihan vuorokaudessa. On kallista mutta riittoisaa. 

Vierailija
15/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen Bepanthen on paras. Toimi jopa kuivattavan Roaccutan-kuurin aikana niin, ettei huulet halkeilleet. Vedän etenkin yöksi aina tota.

Vierailija
16/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltainen purkki vaseliinia muistaakseni klover tjsp. Toimii mutta ei kannata laittaa liikaa kerralla

Vierailija
17/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bepanthen voide apteekista, olen käyttänyt vuosia huulirasvana. Tosi tehokasta moneen muuhunkin pikkuvaivaan, ns.rasvamaailman ilmastointiteippi, kokeile ihmeessä!

pitääpä kokeilla! Tuota bepathenia en ole kokeillut kitti vinkistä :)

Vierailija
18/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munken's bi-salva:  Vedetön mehiläosvoide, kuiville huulille, finneihin ja rohtumiin. Toimii!

Vierailija
19/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mikään normivoide ei toimisi niin kokeilisin lansinoh voidetta, on tarkoitettu imetyksestä rikkoontuviin ja rohtuviin nänneihin. Toimii nänneihin kuin unelma joten miksei huuliinkin. Tämä on siis sitä ketjussa jo mainittua lampaanvillarasvaa jota voi ostaa ihan käsikauppatavarana apteekista.

Vierailija
20/21 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläisvahaa ja/tai aloe veraa sisältävät, esim. Foreverin. Ainoa joka mulla toimi. Bepanthen ehkä joo, on vaan niin ohutta ja katoaa huulilta nopeaan. Marketin rasvoista saan ihottumaa huuliin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme