Lasten vanhempi kieltäytyy maksamasta omaa osuuttaan, koska "on niin paljon kaikkee just nyt"
Oli sitten kyse synttäreiden järjestämisestä, harrastusmaksusta, uudesta talvitakista tai päivähoitomaksusta, aina saa kinuta toisen puoliskon osuutta.
Ymmärrän, jos syynä maksujen laistamiseen on rahanpuute, mutta viime aikoina hänellä ei ole siirtänyt tililleni rahaa koska "on niin paljon kaikkee just nyt. töissä on rankkaa ja kotonakin on hässäkkää".
Mitenkähän asiaa voisi koittaa lähteä ratkomaan?
Kommentit (23)
Vee-täti kirjoitti:
Ihme vinguntaa teillä aina. Sain juuri vauvan ja olen alusta asti päättänyt että minä maksan itse kaiken enkä ole käsi ojossa mieheltä vaatimassa sitä sun tätä ja neuvottelemassa jonkun hiton kurapuvun ostamisesta ja plaaplaa. Yhdessä ollaan ja vieläpä ihan mukavasti menee parisuhteessa.
Miksikö: voin ostaa juuri sitä mitä minä haluan ja milloin haluan, en ole tilivelvollinen kustannuksista, saan päättää yksin käytännössä kaiken sekä pisteenä iin päälle, mahdollisen eron sattuessa, ei mies voi kiristää millään eikä syyttää elättinä olemisesta tms. hässäkkää mitä teillä muilla mammoilla tuntuu exien kanssa olevan. Mies yrittää pullikoida vastaan järjestelyssä mutta käytännössä minkäs tekee.
Minulla ei ole varaa sekä maksaa kaikkea että olla ottamatta vastaan elareita että lapsilisiä. Voisin toki lähteä tappelemaan elareista ja lapsilisistä, mutta tämä on toiminut nyt viimeistä 6-8 kuukautta lukuunottamatta. Sen ajan exällä on ollut tämä nykyinen kumppaninsa, jonka kanssa on ilmeisesti koko ajan jotain "hässäkkää". En tiedä mitä, eikä oikeastaan kiinnostakaan, kunhan sovituista asioista vaan pidettäis huolta. AP
Vee-täti kirjoitti:
Ihme vinguntaa teillä aina. Sain juuri vauvan ja olen alusta asti päättänyt että minä maksan itse kaiken enkä ole käsi ojossa mieheltä vaatimassa sitä sun tätä ja neuvottelemassa jonkun hiton kurapuvun ostamisesta ja plaaplaa. Yhdessä ollaan ja vieläpä ihan mukavasti menee parisuhteessa.
Miksikö: voin ostaa juuri sitä mitä minä haluan ja milloin haluan, en ole tilivelvollinen kustannuksista, saan päättää yksin käytännössä kaiken sekä pisteenä iin päälle, mahdollisen eron sattuessa, ei mies voi kiristää millään eikä syyttää elättinä olemisesta tms. hässäkkää mitä teillä muilla mammoilla tuntuu exien kanssa olevan. Mies yrittää pullikoida vastaan järjestelyssä mutta käytännössä minkäs tekee.
Ok. Ymmärtänet, että kaikilla ei ole taloudellisesti mahdollista tai edes halua teidänlaiseen järjestelyyn.
Hyväksytän. Ja jos en jostain syystä pysty, esim akuutti kurahousujen tarve, niin ostan jotain edullista enkä suinkaan mitään ylihintaista merkkiroinaa.
Esim nyt nämä synttärit. Järjestettiin ulkopuolisessa paikassa logistisista syistä. Toinen osapuoli itseasiassa ehdotti paikkaa ja sanoi hoitavansa kutsut. Minä hoidin buukkauksen, järjestelyt, olin paikanpäällä ja maksoin koko hoidon. AP