Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten vanhempi kieltäytyy maksamasta omaa osuuttaan, koska "on niin paljon kaikkee just nyt"

Vierailija
23.10.2018 |

Oli sitten kyse synttäreiden järjestämisestä, harrastusmaksusta, uudesta talvitakista tai päivähoitomaksusta, aina saa kinuta toisen puoliskon osuutta.

Ymmärrän, jos syynä maksujen laistamiseen on rahanpuute, mutta viime aikoina hänellä ei ole siirtänyt tililleni rahaa koska "on niin paljon kaikkee just nyt. töissä on rankkaa ja kotonakin on hässäkkää".

Mitenkähän asiaa voisi koittaa lähteä ratkomaan?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojaan yhteyttä. Maksaako elatusmaksuja?

Vierailija
2/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvalvojaan yhteyttä. Maksaako elatusmaksuja?

Kumpikaan ei maksa toiselle, koska tienaamme lähes samanverran. Hän saa lapsilisät. Lapset asuvat viikko-viikko-periaatteella. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen länkytys ei mene läpi. Ota voimakkaampi asenne ja kysy suoraan, että milloinka ne rahat ovat tilillä? Mitään diibadaabaa ei tarvitse kuunnella. Sanot sille suoraan, että tästä tilanteesta keskustellaan vasta sitten, kun alkaa löytymään riihikuivaa rahaa.

Itse en suostuisi kuuntelemaan mitään selityksiä, vaan raha puhuu! Voimaantukaa, älkää jääkö "kynnysmatoiksi".

Vierailija
4/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän saa lapsilisät, hänenhän nimenomaan pitäisi osallistua isommalla osuudella.

Vierailija
5/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai rahaa sitten tarvi siirtää sun tilille. Toinen vanhempi maksaa seuraavan isomman jutun. Vuorotellen.

Vierailija
6/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkaat lastenvalvojalla ja otat siihen oikeasti yhteyttä jos ei ala rahaa kuulumaan.

Vierailija
7/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on lähivanhempi, joka saa lapsilisät, miksi hoitomaksut tulevat sulle? Sopikaa niin, että hoitomaksut menevät suoraan hänelle, koska saa lapsilisätkin, sinä maksat sitten harrastuksen ja jotain isompia hankintoja.

Vierailija
8/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä yksin teet päätökset ostoksista, kuluista ja menoista?

Odotat että toinen puolisko mutisematta nielee sinun päätöksesi ja ostoksesi? 

Vierailija
9/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai rahaa sitten tarvi siirtää sun tilille. Toinen vanhempi maksaa seuraavan isomman jutun. Vuorotellen.

Jää hoitamatta häneltä ne isommat jutut. Siksi juurikin minä järjestän 80% synttärikutsuista, lääkäriajoista, harrastuksiin ilmoittautumisista jne. Viime synttäreiden ainoaksi tehtäväksi jäi hänelle laittaa kutsut matkaan ja maksaa puolet kustannuksista. Toimitti kutsut kolme päivää ennen synttäreitä, ja silloinkin vain koska muistutin. Tämäkin urakka oli kuulemma todella rasittava hänestä. AP

Vierailija
10/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n exän tapauksessa hankinnat jäisivät vain tekemättä. Koska lasten osoite on exällä, päivähoitomaksu menee exälle. Jätät ap seuraavan kerran osallistumatta siihen, mutta hoida ne tämän hetken pakolliset hankinnat.

Vierailija
11/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö sinun hakea lapsen asumista luokesi? Tiedä sitä sitten millä mallilla lapsen huolto on toisessa kodissa, kun on sitä ja tätä.

Vierailija
12/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on kyllä ihan yhdessä sovittuja menoja. On yhdessä sovittu, että lapsille järjestetään synttärit. On yhdessä sovittu, että lapset harrastavat. On yhdessä sovittu, että lapsilla tulee olla asianmukaiset syys- ja talvitamineet ulkoiluun. Jos kurahousut jäävät pieniksi, niin tottakai uudet ostetaan. Samoin on harrastusvälineiden laita. Tämä toimii myös toiseen suuntaan, eli jos toinen puolisko ostaa vaikka uudet futiskengät, niin kyllä mä puolet niistä maksan. AP

Vierailija
13/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää hoitamatta häneltä ne isommat jutut. Siksi juurikin minä järjestän 80% synttärikutsuista, lääkäriajoista, harrastuksiin ilmoittautumisista jne. Viime synttäreiden ainoaksi tehtäväksi jäi hänelle laittaa kutsut matkaan ja maksaa puolet kustannuksista. Toimitti kutsut kolme päivää ennen synttäreitä, ja silloinkin vain koska muistutin. Tämäkin urakka oli kuulemma todella rasittava hänestä. AP

Kai hän kuitenkin laskunsa maksaa? Päivähoitomaksut suoraan hänelle.

Vierailija
14/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän saa lapsilisät, hänenhän nimenomaan pitäisi osallistua isommalla osuudella.

Niin koska kyseessä on mies, joka saa ne. On monta ketjua missä nainen saa ne tuet ja silti jos ehdottaa että sen pitäs osallistua isommalla osuudella, niin sehän katastrofi ja sika sitä ja tätä. Näin ne aina muuttuu miestä vastaan kaikki.

Vierailija
15/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä on kyllä ihan yhdessä sovittuja menoja. On yhdessä sovittu, että lapsille järjestetään synttärit. On yhdessä sovittu, että lapset harrastavat. On yhdessä sovittu, että lapsilla tulee olla asianmukaiset syys- ja talvitamineet ulkoiluun. Jos kurahousut jäävät pieniksi, niin tottakai uudet ostetaan. Samoin on harrastusvälineiden laita. Tämä toimii myös toiseen suuntaan, eli jos toinen puolisko ostaa vaikka uudet futiskengät, niin kyllä mä puolet niistä maksan. AP

Hyväksytätkö jokaisen ostoksen puolisolla?

Sinä päätät käyttää synttäreihin 500 euroa tai päätät ostaa 350 euron talvitakin, ja ostat sen?

Niinkö? Onko eksällä sananvaltaa rahanmenoon ja ostoksiin ja ennen kaikkea niiden loppusummiin?

Sinä vain ilmoitat että laitapa tonni tilille, vai ilmoitatko ostoaikeesi etukäteen?

Vierailija
16/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin minun miehelläni. Eksä pyytää rahaa milloin mihinkin, mutta ei, mies ei voi maksaa. Hän on luottokorttinsa kanssa jo kierteessä, eli nostaa rahaa automaatista, jotta voi maksaa oman laskunsa. Ei hän vain voi nostaa vielä enempää, jotta saa maksettua jotain eksälleen.

Minä olen alussa maksanut hänen luottokorttinsa, mutta huomannut, että apu on tilapäinen. Tämä (eli annan hänen rypeä omassa ongelmassaan) on ainut tapa saada hänet tajuamaan, että elää liian leveästi.

Jos minun mieheni olisi sinun eksäsi, niin pahoittelen tilannetta. Miehellä ei tosiaan ole yhtään rahaa. Minä otan ensimmäisenä hänen osuutensa vuokrasta yms, laskuista. Sen jälkeen rahaa ei vain ole.

Vierailija
17/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vinguntaa teillä aina. Sain juuri vauvan ja olen alusta asti päättänyt että minä maksan itse kaiken enkä ole käsi ojossa mieheltä vaatimassa sitä sun tätä ja neuvottelemassa jonkun hiton kurapuvun ostamisesta ja plaaplaa. Yhdessä ollaan ja vieläpä ihan mukavasti menee parisuhteessa.

Miksikö: voin ostaa juuri sitä mitä minä haluan ja milloin haluan, en ole tilivelvollinen kustannuksista, saan päättää yksin käytännössä kaiken sekä pisteenä iin päälle, mahdollisen eron sattuessa, ei mies voi kiristää millään eikä syyttää elättinä olemisesta tms. hässäkkää mitä teillä muilla mammoilla tuntuu exien kanssa olevan. Mies yrittää pullikoida vastaan järjestelyssä mutta käytännössä minkäs tekee.

Vierailija
18/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin koska kyseessä on mies, joka saa ne. On monta ketjua missä nainen saa ne tuet ja silti jos ehdottaa että sen pitäs osallistua isommalla osuudella, niin sehän katastrofi ja sika sitä ja tätä. Näin ne aina muuttuu miestä vastaan kaikki.

No ei. Ap sanoi, että lapset molemmilla yhtä paljon ja tulot suunnilleen samat. Lisäksi toinen saa lapsilisät. Tilannehan olisikin eri, jos lapsilisien saajalla olisi pienet tulot. Vanhemmat osallistuvat lasten elatukseen kykynsä mukaan eikä tämä ole minun mielipiteeni).

Vierailija
19/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan ite pelkät elarit. Muuhun en osallistu.

Vierailija
20/23 |
23.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö sinun hakea lapsen asumista luokesi? Tiedä sitä sitten millä mallilla lapsen huolto on toisessa kodissa, kun on sitä ja tätä.

Olen sitä harkinnut, mutta minulla ei luultavasti ole tarpeeksi päteviä perusteita kieltää häntä pitämästä lapsia niinkuin on aiemmin sovittu. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan