Voi v***u keskussairaalan toimintaa
Puolisoni joutui sairaalaan ja lääkäri kielsi avustamatta liikkumisen. Nyt kerta ei pysty itsenäisesti käymään vessassa eikä oikein onnistunut sorsaan tarpeiden teko niin sairaanhoitajien ratkaisu asiaan oli, että sitten laitetaan vaippoihin, kun ei kerkiä aina soitosta auttamaan wc käynnille. Siis voi prkl mä sanoin ku kuulin asiasta. Ymmärränhän minä, että niillä välillä on kiirettä, mutta ei nyt wc:ssä käynti kauan vie aikaa. Kysyin sieltä, että oletteko nyt ihan tosissaan, että miestäni makuutetaan vuoteessa vaipoissa niin totesivat sen olevan ihan normaali käytäntö jos ei itsenäisesti pysty tarpeitaan hoitaa.
Ennenkuin täällä alkaa kukaan louskuttaa leukojaan niin yritän sanoa tän mahdollisimman selvästi, että joo EI OLE mitään vaippafetissi juttua!!!! Toivottavasti pääsis nopeesti sieltä kotiin niin loppuis tälläinen nöyryytys.
Kommentit (10)
Mikä tuossa on vaikea ymmärtää? Sairaanhoitajan työpäivään ei tule yhtään minuuttia lisää mittaa, vaikka kuinka potilaalla olisi pissahätä. Jos sorsaan virtsaaminen ei onnistu, vessaan ei pääse ja hoitaja ei ehdi, sinun pitää itse käydä siellä sairaalassa pissattamassa miehesi monta kertaa päivässä.
Nytkö sitten heräsit siihen todellisuuteen, että hoitohenkilökuntaa on liian vähän? Olisi tuo vaippahomma minustakin hyvin nöyryyttävää, ymmärrän tuohtumuksesi siltä kannalta, mutta moraali ei tuo yhtäkään minuuttia lisää työpäivään.
Ihan normaalia, se vaippa on varalla. Haluaisitko itse maata sängyssä skeidat lakanoilla jos sattuu vahinko? Jos on 20 hoidettavaa ja jokaiselle sattuu vahinko niin paljonko luulet menevän työaikaa lakanoiden ja potilaan vaatteiden vaihtamiseeen verrattuna siihen että vaippa vaihdetaan? Siellä voi olla iltavuorossa 2 henkilöä per yksi käytävä, määräyksiä tippuu vielä iltavuoron aikana, pitää ottaa mittauksia, pistää insuliineja, lääkkeet jaetaan, ihmiset avustetaan ruokailuasentoihin, hoitotoimenpiteitä jne. Ikäväähän se on ja olisi potilaan kannaltakin mukava kuntouttaakin kävelemällä mutta valitukset voi osoittaa sairaanhoitopiirille. Lisähenkilöstöä ei ole luvassa, meillä ainakin päinvastoin.
Taas on pari hoitajaa vauvapalstalla valittamassa kun on niin kiire! Ei ehdi hoitaa potilaita kun pitää palstailla! Eikun tehdä raportteja ja kaikkee.
Minä ainakin paskoisin vaippaan ihan huvikseni, siinä hoitsut pesisivät persettä ja munia, voisi tulla vielä tahaton erektio.
Kyllä se nyt pitäis kuulua ihan perusoikeuksiiin, että avustetaan vessaan. Kyllä se aiheuttaa oikeasti melkoista häpeää ja vitutusta olla vaipoissa aikuisena.
Miesten on helpompaa kuin naisten. Pyydä saada näitä. Parempi kuin katetrointi, koska ei lisää samalla tavalla tulehdusriskiä ihmisellä, jolla virtsa sentään tulee ulos itsestään. Kondomimainen siis.
https://kotijakelu.onemed.fi/Tuotteet/T1_Tarvikkeet/00A_Terveydenhoidon…
Eihän siinä tosiaan mene kuin 10 minuuttia avustaa joku vessaan. Se x 30, niin 5 tunnissa käyttää yksi ihminen jo koko osaston vessassa. Mutta kun monilla on hätä useammin kuin 5 tunnin välein ja siellä ei ole ketään töissä vessattajana, vaan kaikilla on potilaan hoidolle ja terveydelle paljon olennaisempaakin puuhaa työajakseen.
Sairaalassa hoidetaan ihmisten sairauksia, jos siellä halutaan sen lisäksi hoivata huolella ja hellyydellä, pitää henkilökuntamäärä tuplata. Ei taida kunnilla rahat riittää.
Heh heh varohan vaan ettei miehes ala kohta käyttää jatkuvasti vaippoja, kun alkaa tottumaan niihin liikaa.
Kumma jos ei ole kestokatetria laitettu. Vähentää heti vessakäyntejä huomattavasti.
Eihän tuo vaippajuttu paha ja kamala ole.
Sä oot vaan tietämätön ja herkkähipiäinen.