¤¤¤LOKAMAATUSKAT ja maanantain marinat¤¤¤
Kommentit (14)
En nyt oikeesti aikonut marista, mutta pitää kait se jotenkin saaha pinon alotus rimmaamaan:O).
Voi, Mari..osanottoni menetyksestä..(siis sen hampaan palasen johdosta)..Mulla kävi kans viime etelän-reissulla(vuonna kivi, siis)niin, että purasin pizzan reunaa ja kumma tunne kävi hampaassa; se ikäänkuin tuntui halkeavan pystysuunnassa..Minä kipitin vessaan tarkastamaan tilannetta, ja ihan oikeesti se oli niin halki(kulmahammas siis), että melkein tuulessa lerpatti puolet hampaasta, mutta kuitenkin sieltä juuresta niin kiinni, ettei irronnut kokonaan.Paniikki alkoi nostaa päätään, että jumantsuka, jos kohta alkaa hel****tillinen särky. Menen sitten oikein suomi-turistina respaan:" I need a dentist, my teeth is broken!!!" .(kielet on aina ollut mun vahvin alani, heh).Yritin sönköttää jotain, muttei tullu valmista, ei niin millään..Sitten oottelin, että opas tulee paikalle ja sain sille itkettyä suomeksi tämän asian laidan..No, hän alkoi sitte soittelemaan hampilääkäreille, mutta Yllätys, yllätys..Suomen itsenäisyyspäivä oli myös siellä Teneriffalla sinä vuonna joku yleinen pyhävapaa, ja siihen päälle vielä viikonloppu, niin ei yhtäkään hammaslääkäriä tavoitettu.Jouduin sitten tyytymään ihan yleislääkäriin, kas ku ei eläinlääkäriä suositellut, ja se määräs vain tulehduslääkkeet ja särkylääkkeet, mutta muuta ei voinut tehdä..Sitten loppuloma menikin melkein pilliravinnolla, kun pelkäsin koko ajan, että saan siihen jonkin tulehduksen jostain ruuanjätteestä tai että se irtoaa, ja välillä pelkäsin, ettei irtoakaan, ja kaikkea mahdollista kammotusta..Särkyä ei onneksi tullut, mutta heti kun päästiin Suomeen viiden päivän päästä, menin hampilääkäriin ja siitä irrotettiin se puolikas, ja laitettiin joku tekarin tapainen ja ihan oikeesti vielä ientä jouduttiin jotenkin polttamaan, ja ihan selvä lihan käry suusta sitten leyhähteli...Että olikos v-mainen lomamuisto ja kyllä laski lomafiilistä aikas paljon..Että näin herkullinen aamun avaus:O).
Meinaa alkaa jo vähän jännittää tämän päiväiset treffit! Toivottavasti sinne nyt tulee muitakin paikalle, ettei ihan yksin tartte kaffetella..
Meijän typykkä, yökyläilijä valitteli eilen vatsaansa, ja nyt aamullakin vielä, niin jäi kotiin täksi päiväksi, ja näin ollen tuun ilman vitosta Jumboon, kun voipi kans jäädä kotimieheksi..Ei kuulemma huono olo ole, vaan vatsa jotenkin kipeä, niin en usko kantavani ainakaan mitään vatsatautia teidän iloksi..
Meillä on tämä kone yläkerrassa, ja täällä on taas niin kuuma, että ku saunassa olisi..Kesäsin on aina lattiamajoitus olohuoneessa pahimpina hellekausina, kun peltikatto vielä säilöö ton lämmön lasten makkareihin, niin on mahdoton nukkua yläkerrassa..En kyllä valita lämpimästä säästä, ainakaan vielä tässä kohtaa...
Pieni mies tekas äiteen iloksi tortillat vaippaan, niin ohan se mentävä hajuhaitta poistamaan..See You, kaikki maatuskat, jotka Jumboon tänään kykenevät ja illemmalla sitten pinoon kertomaan treffimuistojaan...
Haleja Päivänsankareille
Truutta alias Danny
Ihania juttuja heti aamusta Truutalla, helpottaa varmaan Maria, joka tuskailee sen hampaansa kanssa.. ;) No joo, on tullu kuultua kaikenlaista vastaavaa töissä, niin että hammashan voi tosiaan lohjeta vaikka velliä hörppiessä.
Treffeistä vielä, että mä lähden kohta notkumaan tonne pysäkille, josko mahduttais linkkarin kyytiin. On pakko ulostautua näin ajoissa, tai muuten toi tyttö sippaa eikä päästä mihinkään. Kierrän pari putiikkia ja meen varmaan jo aikasemmin sinne kaffilaan, meillä on nimittäin herätty aikasin ja nälkäkin tulee aikasin..
Jos jostain syystä en ilmaannu paikalle, laitan vaikka romille tekstarin että mikä mättää, ok?
Siis bongatkaa pieni blondi tummansinisten vaunujen kanssa, mulla beiget housut ja vielä valkoiset kengät.. ;)
Näkyillään,
Pähkis :)
No niin, nyt on taas ihana arki alkanut. Oltiin sit miehen kanssa vl kahdestaan, kun Eetu oli mummilassa hoidossa. Niillä meni tosi hienosti. Me oltiin kyllä niin ikävissämme heti lauantaina et meinattiin hakea jo poika kotiin... =))
Mä en nyt tosiaan pääse rehvaamaan maatuskoita tänään =(( Täytyy sit tulla seuraaviin reffeihin tai tulla aina välillä sinne vellihyllylle bongailemaan.=)
Eetu on nyt viikon ryöminyt ja nyt laittaa jalat jo konttausasentoon mut ei viel oikeen hokaa systeemiä. Aika hupaisan näköistä =)
Eetu nukkui ekaa kertaa viime yönä koko yön ilman tuttia. Mun ei tarvinnut kertaakaan käydä laittamassa. Kuulin kyllä muutaman kerran, kun se unissaan touhusi siellä. On ihanan pirteä olo =))
Nytkin se nukahti tonne partsille ilman tuttia.
Ei oo yhtään kiva, kun lopetin imetyksen ni kilot rupee nousemaan!!! Tarttis varmaan vähän hillitä tota herkuttelua. Mässäilen samallalailla kun imetyksen aikaan. Silloin ei kiloja tullut vaikka ois syönyt kokoajan. Mä oon kyl semmonen herkkupylly et on vaikee ruveta herkkulakkoon. Pakko yrittää.....
Nyt heittäydyn sohvalle. Palailen myöhemmin kuulemaan miten treffit meni.
-Nasu-
Ja edelleen vaan päätä särkee...argh!
Hampaiden lohkeilemisesta on myös kokemusta, muistan joskus teininä kun söin jotain mustaa kovaa lakutoffeeta...siinä aikani pureskeltuani ihmettelin että mitäs kovia murusia tässä lakussa onkaan, otin mötikän suustani ja juu...täynnä oli valkoisia paloja...olin siinä sitten pureskellut yhden hampaan palasiksi.
Harmi ettei Nasu ja Eetu pääse tänään Jumboon, katotaa joku muu päivä. Me päästään aika hyvin sinne muulloinkin. Laita vaan tietoa milloin olet menossa niin kassotaan ollaanko kulmilla!
Jaahans..kitinäkallella on vissiin aika tylsää kun sellaista narinaa pitää...täytyy mennä ja kohtahan nähdään tuolla Jumbossa, ainakin muutamia teistä, kiva!
Kyllä se vain mieltä piristää kummasti aamulla kun maukka paistaa, jaksaa nousta vallan hyvissä mielin ylös. Tänä aamuna noustiin vasta puol kasi. Tytykii nukku koko yön melkeimpä heräämättä,( illalla meni maate seiskan hujakoilla) yhen kerran tutia suuhun nakkasin.
NASU, se on kyllä täälläkin nauru herkässä kun kattoo tota tytsyn liikehdintää tos lattialla, muistuttaa ihan mittarimatoa, perä taivasta kohe-naama kiinni lattiassa-jalat koukussa vattan alla ja kädet sivulla lepattaa.
Jaa-a..taitaa tää maatuska nyt käyttää tilaisuuden hyväksi, kun tytykii nukkuu, ja mennä TAAS jatkaa nuita pakkuu hommii...
Palajan kuuntelemaan mite tei reffit meni...
Aurinkoista päivää ja syntsä onnittejuja!!!
-eekkis-
Aamu oli aivan ihana. Niko heräs puol kasin aikoihin,siellä mahallaan sängyssä möllötti kun menin velliä antamaan,ei nukahtanu enään uudestaan ni ukko päätti nousta sen kans ylös ja äippä sai jatkaa unia piiitkästä aikaa puol yhteentoista,ah mikä autuus!!!=)
Tänään on paljo ohjelmaa luvassa.Kohta pitää lähtiä mummin kans sairaalaan,on lääkäri ja röngten,on niin paha reuma ettei ite saa vaatteita pois,joten menen auttamaan.Ukolla on vapaapäivä,jääpi pojan kanas touhuamaan siksi aikaa.Jossain vaiheessa päivää tulee isosisko kläilemään,tulivat kans kokkolaan katselemaan asuntoa.Pikkisisko muutti samaa aikaa meidän kans tänne,nyt toinen perässä=) Kemijärvelle jäi enään äiti ja isäpuoli,kyllä me nekki tänne houkutellaan..heh..
Niko on lopettanu nyt kirkumisen,tyytyy vaan normaalisti huutamaan,on kai nuo hampaat lakannu kovin kiusaamasta,yöksi laitan aina panadolin että saa nukkua rauhassa,mutta päivällä en laita,ei se huuto niin haittaa kun ei kuitenkaan itke.Toinen hammas jo pilkittää ikenestä,saa nähä millo viereinen nousee.
Voi kun olis kiva päässä rehveihin mukaan...ollaan hesaan tulossa juhannukseksi ja ollaan siellä jotain viikko,jos vaikka sitte näkis=)
Nyt häätyypi mennä,mut pitäkä hauskaa ja juorukkaa sitte tapahtumat!!
Johanna ja Niko
Vähän harmittaa kun en ite sit lähteny tulemaan, no tänään nukuttiin sitten melkein taas kymmeneen, jotain uni velkaa vissiin kun eilen menin jo yheksältä nukkumaan ja aamulla en jaksanu edes nousta, onneks Jesse nukahti viel mun viereen ja saatiin nukuttua sit viel pari tuntia.
Senkään takia en uskaltanu lähtee sinne jumboon kun esimies lupas soittaa tänään niin halusin rauhassa selvittää nää asiat ja nyt on sit hoitovapaata haettu siihen asti kun Jesse on 2v. Aika hurjaa, toivottavasti rahallisesti pärjätään. Kätevästi esimies täytti paperit valmiiks ja lähetti ne mulle sähköpostina ja mä sit printtasin ja allekirjotin ja laitan ne postiin tänään niin saa ne jo ehkä huomenna :)
Onko muuten tietoa saako gracon rattaisiin ostaa sitä turvakaarta (vai miksä sitä sanotaan mikä tulee siihen rattaiden eteen) erikseen? Laitoin kysymyksen tonne yleisestikkin. Saatiin ilmasin nyt matkarattaat mutta se puuttuu ja sit haluisin itellekkin sen sellasen tavara telineen siihen aisaan mihin saa pikku juttuja, juomista ym..
No Jesse taitaa huudella jo ruokaa, pitää mennä.
Toivottavasti teillä oli hauska tapaaminen
T.Silja
Hauska oli nähdä romi, pähkis ja truutta. :)
Hansu joutui perumaan trehvit viime metreillä mutta toivoi pikaista uusintaa jonne myös EEKKISTÄ sitten odotellaan näkyväksi. :)
Että nyt sitten uudet pähkäilyt pystyyn uusille treffeille.
Mä sain onneks hammaslääkäriajankin heti aamuks, 9.40 niin ehittiin hyvissä ajoissa Jumboon. Vähän meinas alkaa stressaamaan toi hammas, jos ei olis saanutkaan aikaa noin nopeesti ja olis joutunu johonki päivystykseen menee jonottaa mut onneks sain, verukkeella: " enhän mä tän 7 kuisen kanssa voi mihinkään päivystykseen mennä jonottelee" , sitä en tietenkään kertonu et mies on lomalla ja olis voinu pimua sen aikaa katellakin.. ;)
Mut nyt on hammas siis taas kunnossa ja selvittiin melkeinpä säikähdyksellä. :)
Nyt pimu heräs ja sai jo kuivat vaipatkin, täytyy lähtee kait ruokaa väsää hela familylle ja purkaa vaunut. En viittiny alkaa niitäkään purkamaan (tavaroista) kun pimu nukku ettei vaan häiriinny.
kiitos kaikille kivoista treffeistä, mulla oli poski ja kieli vaan niin tunnottomia et oli vähän vaikeeta juominen, syöminen ja viisasten puhuminen. ;)
-Mari-
Ja kiitos treffiporukalle myös täältä!
Tuu ihmeessä Silja ens kerralla, voihan noita tapaamisia järjestää sen verran usein, että aina joku aika sopii. Jokaisella kun on omat rytminsä (niinku meidän neidillä päikkärit tänään, ihan aikataulussa juu..:)), eikä varmaan semmosta hetkeä ole, että kaikille sopis tulla. Ja tosi sujuvasti meni bussillakin Jumbon-reissu, eli uusintaa odotellessa.. :)
Jopotitin kanssa koitetaan sit Juhannuksen tienoilla tavata, se on just vaan sitä mökkeilyaikaa.. mutta katsellaan sitä sitten.
Kohta pitää lähteä hakemaan keskaria (siis keskari=keskimmäinen, ettei kukaan luule mua ihan tenukepiksi ;)) ja sitten tehdään pikku lenkki ulkona lasten kanssa. Ton isoimmankin sain vielä houkuteltua jätskin voimalla mukaan..
Mut nyt liikenteeseen, palaan kyllä vilkuilemaan pinoa myöhemmin. :)
Pähkis ja murina-mimmi ;)
Ja kiitoksia kaffeseurasta, kiva oli tavata. Ja tosiaan treffejähän voidaan järjestää uudestaan ja tulee paikalle jotka pääsee.
Ei sitten ollut shoppailuvahtia taas paikalla kun Jumboon jäin vaipanvaihdon jälkeen kiertelemään...aiaiaiai...
Poika nukahti kävellessämme kotiin ja hetken oltiin ulkosalla, nyt tarttis vissiin taas yrittää saada kaveri unten maille kun vähän on kitinää ilmassa. Jospa lähtis käymään Plantagenilla kun ' pääsiäiskukat' otti ja kuivui (unohtikohan joku kastella?!).
Palailen illemmalla!
Kiva et tei rehvit meni mukavasti. Tosiaa harmitta IHAN SIKANA et ne ikea tärskyt menee nyt sivu suun, mutta onhan tässä tosiaan aikaa terffata, toiveissa olisi et nyt tän kuun aikana tulis sinnepäin, kaiffakin kovasti oottelee jotta pääsis lemiä pidemmälle..hih...
Kiva MARI kuulla jotta eekkistä ototeltais tulevan sinnepäin... itekkii ootan hippulat vinkuen..
Tän illan aikana pitäis sen myyjän soitella tästä talo-hässäkästä, vide kun on niiiin epätietoinen tilanne täällä. Ei ees tiie milloin pitäis sinne nuikkii mennä saatikka et mitä täs hitto vie muutakaan tapahtuu. Käytii tänää pankissa jo jutskaamassa " ehkä" tulevasta lainasta. Hyvältä näyttää sieltä päin, mutta kun tässä nyt vaan nysvätään paikallaa. No ukkokulta oli päivällä sanonu sille myyjälle jotta jos nyt ei mitään tapahdu niin me otetaan ohjat käsiin ja lyödään päivä lukkoon milloin mitäkin tapahtuu... Vielä ootellaan soittoa...arggghhhh...
Mieskin on muute laihtunu n.7kg tän jupakan aikana, pientä ressin poikaa yllä. Mut ne kilot on sit varmaankin periytynyt minulle, tai sit mei vaaka on rikki...
Tyty on sit nukkunu tänää vain 1,5 hoota päiväunia, Yhen jälkee ei oo silmiään ummistanu vaik mitä on koittanu. Sammahtikin jo puolen seittämän aikaa iltavellille.
Mut nyt meen heittää einettä kitusiin...palajan...
-eekkis-
Kiitokset meitinkin puolesta treffiseuralle, oli tosi kiva nähdä ja saada ikäänkuin kasvot nimimerkeille...
Kyl maar on kuuma, ainaski sisällä, heh! Penskat pisti retken pystyyn pihanurtsille keksien ja mehupullojen kanssa, ja yritti muakin houkutella mukaan, turhaan.. Oon mä kyllä omituinen otus, kun mä en niin välitä noista lämpimistä säistä, että sitten mieluummin oon sisällä ku pihalla auringossa..Ehkäpä tässä pikkuhiljaa taas tottuu aatokseen, että kesä tulee ja uskaltaudun uloskin asti...
Kyllä Eekkiksellä on piinaavaa aikaa toi jatkuva oottelu! Luulis jo tulevan valmista asiaan, kun ihan selkeistä virheistä kyse..No, toivotaan taas kerran, että alussa aina hankalaa ja lopussa kiitos seisoo, ja myös että hiljaa hyvä tulee jne.jne..kaikki kansamme suuret viisaudet samaan lauseeseen.
Ja romi, erehdyitkös sitte hovihankkijoiden ovesta sisään, vai kuinka pääsi shoppailuhimo taas yllättämään? Meikätyttö hyppäs samantein autoon ja kiltisti kotiin, muta kaitpa se on keskiviikkona lähettävä ton teinin kanssa Jumboon " notkuu" , ja ihan suoraan sanottuna EVVK!
Voi hitsin hitsi, hokasin just, että keskiviikkona tulee maailman ensteks ihanin leffa neloselta: Hellyyden ehdoilla! Se on niiiiiiiiin surullinen, että tarttee aina paketti nenäliinoja viereen, ku itkeä tirsotan, vaikka oon nähnyt sen monet kerrat..Yleensä oon enempi mafia-leffojen kannalla(oon varmaan ollut entisessä elämässä italialainen), mutta toi mainittu leffa ja sitte kyllä Hiljaiset sillat on semmosia nyyhkytarinoita, joita jaksan katsoa useammankin kerran.(Sen mitä kyyneliltäni nään...).
Poju on jännän näköinen, kun se näyttää siltä, kuin sillä ois purkka suussa koko ajan! Jotenkin " märehtii" tyhjää, mutta oisko siellä suussa jotain hampaan tuntua, kun niin kummasti suukki käy..
On pää taas niin tyhjää täynnä, etten taida enempää jaaritella tähän hätään, mutta huomenna sitten lissää...
Iloiset illanjatkot ja rauhaisat yöt mammoille ja vauvoille!
Truutta ja Milo
uus yritys. :)
Tulin just tossa ratsastamasta ja kävin samalla kukka ostoksilla kun en sillon päivemmällä enää jumbo reissun päätteeks jaksanu mennä.
Olipas ihana ratsastustunti, kerranki tuntu siltä et meni jopa tyydyttävästi hyppelyt. :)
Pimu sippas viiden aikaan ja yllättäen nuikkui vielä kun tulin reissusta. Ekaks mä hölmönä hissuttelin etten herätä toista mut sit tajusin kysyä et onko se heränny tässä välissä ollenkaan? No, eihän se ollut, joten pimu puurolle ja sassiin. :) Nälkähän tuolla jo olikin.
Nyt täytyy lähteä koiruuksien kanssa ulkoilee ja sitten suihkuun ja jos vaikka jaksais muutaman minuutin katella illan elokuvaa vielä..
So Long! (MIKÄ?) ;)
-Mari-
En ole sitten aamun päässyt koneelle, kun poitsu heittäytyi tänään hankalaksi. Ei nuku millään päikkyjä ja on muutenkin huonotuulinen. Ja sekös tän mamman pinnaa kiristää. No nyt pikkumies nukkuu tyytyväisenä ja meitsi kävi vetämässä tunnin iltalenkin!!! Oon kyllä vähän yllättynyt itsestäni =))) Hyvää kyllä teki.
Kiva kuulla, että teidän treffit onnistui, ens kerralla on kyl pakko päästä mukaan
Nyt taidan painua pehkuihin, kun herätys on taas ennen kuutta!
Hyvää yötä maatuskat ja pikkumaatuskat =)
-Nasu-