Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausoireiden takia kasvissyöjä, tartteisin apua viikon ruokalistaan!

Vierailija
22.10.2018 |

Olen joutunut jättämään ruokavaliosta kaikki liha- ja lohituotteet pois, kun oksettavat raskausaikana. Viikolla 24 mennään. Vähän voin silloin tällöin syödä tonnikalaa, mutta vain hyvinä päivinä, joskus sekin tulee ulos. Myöskin tomaatti suurina määrinä tulee jostain syystä ulos.

Huolettaa proteiinin saanti. Soijatuotteitakaan en ylettömästi halua syödä koska poikasikiöön voi olla vaikutuksia?

Nyt olen syönyt esim.näin:
1) kasvispitsa (sieniä, ananasta, juustoa, kasvipihviä suikaleina)
2) riisipuuro ja rusinasoppa
3) pinaattiletut, hillo ja marjat
4) pasta ja vihreä pesto
5) vegemakaronilaatikko

Nämä ovat ruuat joita olen pallotellut. Huolettaa vaan runsas hiilaripitoisuus! Hedelmiä syön paljon ja yritän syödä myös salaattia, jossa on kurkkua ja porkkanaraastetta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soija ei vaikuta ihmisen hormonitasapainoon, siitä ei tarvitse olla huolissaan. Ja papuja on paljon muitakin, mustapavut tai voipavut esimerkiksi, mun lemppareita. Linssejä myös suosittelen.

Vierailija
2/4 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quorn-tuotteista saa helposti kasvisversioita tutuista ruuista (lasagne, fajitat, curryt, chili con carne...). Muuten esimerkiksi juures- tai tomaattikeitto, ruokaisat salaatit (juusto, palkokasvit yms. lisänä) tai linssicurryt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sympatiat sinulle, ap. Kärsin itse myös tuosta liha-öklötyksestä raskausaikana, tosin se loppui viikkoon 22 mennessä.

Lisäproteiinia sain itse tuona aikana proteiinijugurteista. Niitä patukoita en pystynyt syömään, koska maistuivat pahalta ja osassa oli raskaana olevilta kiellettyjä makeutusaineita. Arlan ananas-mango-proteiinijugurtti on oikeasti ihan hyvää. Lisäksi täysjyvämakaroneista tehtyä pastaa (esim. avokadon ja pähkinöiden kanssa) ja täysjyvästä tehtyä puuroa ja leipää. Siemenet on myös hyvä proteiinin lähde, mutta niitä ei suositella raskauden aikana raskasmetallien vuoksi.

Proteiinin saantia suurempi ongelma päätyi lopulta olemaan raudanpuute. Ja lekurin mielestä kyse ei pelkästään ollut se, että verimäärä lisääntyy vauvan taloa ja siten veri laimenee, vaan en saanut ravinnosta tarpeeksi rautaa, koska en pystynyt syömään lihaa 10 viikkoon, enkä ole rautapitoisten kasvisten suuri ystävä.

Vierailija
4/4 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista ja tsempistä! On kyllähankalaa, olen varovasti yrittänyt edes haistaa liharuokaa mutta heti alkaa ellottaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän