Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin Facebookin käytön kokonaan. Tajusin, ettei ketään kiinnosta minun olemiseni siellä.

Vierailija
22.10.2018 |

Olin aktiivinen Facebookissa ja minulla oli noin 500 kaveria. Työkavereita, opiskelukavereita, tuttuja sieltä täältä. Perheenjäseniä.

Viime viikolla vain tajusin, ettei kukaan oikeasti läheisistä ihmisistä käytä Facebookia. Ei mies, ei lapset (koska Facebook on mummosome), ei parhaat kaverit. Julkaisuistani tykkää ala-asteen aikaiset "kaverini", joita en ole nähnyt 25-30 vuoteen. Seuraan vieraampien työkavereideni elämää. Missä viettävät kesää, kenen lapsi pääsee ripille jne. Oikeastihan nämä eivät kiinnosta minua pätkääkään, koska en tunne heitä. Työkaverin kanssa puhutaan työasioita työaikana ja työajan ulkopuolella he ovat minulle täysin yhdentekeviä ihmisiä muiden joukossa.

Sinne meni Facebook, en jää kaipaamaan. Miksi olen käyttänyt tuohon turhakkeeseen niin paljon aikaa elämästäni!?!

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin: lisään vielä: varsinainen herätys tuli, kun puoli vuotta samassa työpaikassa ollut kollega kutsui minua väärällä nimellä. Ollaan oltu somessa aktiivisia kumpikin ja tiedän sen elämästä enemmän kuin veljeni, mutta hän ei edes muistanut oikeassa elämässä oikeaa nimeäni.. 

ap

Vierailija
2/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa voi olla ilman että siihen käyttää paljon aikaa.

Nimimerkillä päivitys kerran kolmessa kuukaudessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nämä tietyt some -palvelut ovat luonteeltaan hyvin vahvasti sellaisia, joissa myydään p*skaa kultana, IMO. Kauheasti vaan menee aikaa ja ne saa ihmiset vertailemaan itseään toisiinsa. Hyvää toki on se, että tulee pidettyä yhteyttä esim. sukulaisiin, joihin ei ehkä muuten tulisi oltua yhteydessä. Mutta kokonaisuus ainakin omalta kohdaltani jää (tai jäi) miinukselle, joten siksi itsekin lopetin.

Vierailija
4/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole edes koko somessa koska ei ole mitään kavereita eikä työkavereita.

Olen aina ollut täysin näkymätön tässä maailmassa vaikka olen näyttävä ja kaunis, vitsailen ja olen myös kiva ja kiltti.

Vierailija
5/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse saman ratkaisun, samanlaisesta syystä jokin aika sitten. Monta vuotta roikuin FB:ssa vain, koska kuuluin muutamaan kivaan ja ihan hyödylliseenkin ryhmään, mutta viime aikoina huomasin, että niidenkin selailu alkoi ärsyttää. FB on minusta nykyään pelkkä pahan olon purkukanava, negatiivista ja ilkeää avautumista tulee ryhmissä aivan hirveästi vastaan. En jaksanut sitä, enkä sitä, että FB-kavereistani alle kymmenen kanssa olen nykyään kasvokkain tekemisissä. Suurinta osaa en edes seurannut, koska heidän elämänsä ei kiinnostanut yhtään. On ollut paljon parempi mieli FB:n jättämisen jälkeen, kun ensimmäinen asia, joka aamulla lyö silmille ei ole joku ttu ku kaikki on päin ttua-avautuminen, vaan voin valita itse täysin sen sisällön, mitä haluan aamukahvin kanssa koneelta katsoa jos mitään.

Vierailija
6/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tajunnut olla liittymättä.

Vierailija
7/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poistuin Facebookista, koska en enää halunnut seurata ihmisiä, jotka eivät ole elämässäni muuten mukana.

Vierailija
8/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän fb:tä muistikirjana, en muuna. Häiritsee pakkoryhmäyttäminen tuntemattomien kanssa jotta fb:n mainostajat voi kohdistaa mainontansa sitten tälle "ryhmälle".

Vierailija
9/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla että yksi ihminen aina silloin tällöin irtautuu yhteiskuntaa pilaavasta somesta :D

Vierailija
10/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei Face aiheuta tällaista niinkään, mutta insta kyllä.

Vierailija
11/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, ap, kun jätit facebookin. Se on niin turha. Siihen käytetyn ajan voi käyttää oikeiden ystävyys- ja ihmissuhteiden hoitamiseen oikeassa elämässä.

Vierailija
12/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään siellä mitään kaverilistalla (n30) olevien päivityksiä ja tekemisiä ole siellä tykkäämässä, vaan ryhmien takia. 

Ihan sama vaikkei ois kaverilistalla ketään. 

Vierailija
13/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistin Instagramin sillä en saanut seuraajia enkä tykkääjiä :/ Ei ketään kiinnosta minä ja pska elämäni.

Vierailija
14/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Facebookissa voi olla ilman että siihen käyttää paljon aikaa.

Nimimerkillä päivitys kerran kolmessa kuukaudessa.

Tuo onkin se avainpointti.

Jos sitä alkaa käyttää "säännöllisesti" siitä tulee monille eräänlainen addiktio ja rutiini. Itse käytän sitä itse ehkä kerran kahdessa viikossa normaalisti, mutta tylsinä jaksoina saatan unohtua käyttämään säännöllisesti monta kertaa päivässä. Ja sen mukana tulee sitten muut täysin järjenvastaiset "oireet": jos postasin pitkästä aikaa jotain, alan seurata montako tykkäystä sain. Jos niitä ei ole paljon, mietin miksi, saatan jopa miettiä miksi henkilöt  X Y Z eivät koskaan tykkää vaikka näyttävät olevan joka päivä käyttämässä. Ovatko kenties "unfollowanneet" minut kun eivät halua nähdä postauksiani? Jne.

Onneksi herään noihin oireisiin ja tajuan iskeä jarrut päälle, ja laitan lakon pystyyn useammaksi viikoksi. Vihaan koko roskaa, mutta on niin paljon tuttuja ulkomailla, että jos lähtisin Fesestä heihin olisi tosi vaikea pitää yhteyttä pitkällä aikavälillä..

Vierailija
15/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän facea lähinnä tiedotuskanavana, jonka avulla saa nopeasti tiedon välittymään suurelle joukolle. Järjestötoiminnassa se on tosi kätevä työkalu, ja tapahtumien ilmoittamistoiminto on myös kätevä. Joskus yksityisviestitkin on ihan käteviä. Minut nakitettin yhdistyksemme fb-sivun ylläpitäjäksi, minkä vuoksi pyrin käymään siellä kerran päivässä, mikä ei kyllä ihan aina toteudu. Muutoin en juurikaan siellä aikaani vietä. Keskimäärin 5 minuuttia päivässä. Fb on ihan hyödyllinen, kun ottaa vain rusinat pullasta.

Vierailija
16/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on FB aina koneella ollessani auki, mutta postauksia en tee edes päivittäin. En liioin varsinaisesti seuraa ketään ihmisiä. Olen siellä tapahtumien ja ryhmien takia. En ole keksinyt mitään muuta yhtä helppoa tapaa seurata tiettyihin harrastuksiini liittyviä keskusteluja ja tapahtumia yhdeltä ja samalta sivustolta.

Vierailija
17/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on FB aina koneella ollessani auki, mutta postauksia en tee edes päivittäin. En liioin varsinaisesti seuraa ketään ihmisiä. Olen siellä tapahtumien ja ryhmien takia. En ole keksinyt mitään muuta yhtä helppoa tapaa seurata tiettyihin harrastuksiini liittyviä keskusteluja ja tapahtumia yhdeltä ja samalta sivustolta.

Samalla FB seuraa, vakoilee ja tallentaa kaiken mitä koneellasi teet  : (

Vierailija
18/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksieni reaaliaikainen tiedotus tapahtuu hyvin pitkälti facessa, siksi minä siellä vielä roikun. Mulla on alle 40 kaveria ja jos joskus harvoin jotain päivitän, tykkäyksiä tai muita reagointeja näihin päivityksiin tulee yhden käden sormilla laskettava määrä.

Vierailija
19/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla FB seuraa, vakoilee ja tallentaa kaiken mitä koneellasi teet  : (

Laitonta pokea vai mikä pelottaa?

Vierailija
20/42 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa, mulla on vaan reilut 40 kamua facessa eikä ole tarve haaliakkaan monen sadan tyypin laumaa. Mä katon facen päivittäin, monesti siellä on kivoja päivityksiä joita on mukava lukea. Itse päivitän harvakseltaan, mutta semmosia tavis mukavia juttuja. Paljon laitan luontokuvia näihin omiin tarinoihini, enkä odota jotta kaikki nyt sitten peukuttaa. Tiedän kyllä useamman oikeasti olevan kiinnostunut niistä.

Jotkin ryhmät on tarpeellisia ja hyviä, eli senkin takia oon facessa. Ei siellä tarvi koko aikaa roikkua ja ilmankin eläisi vallan mainiosti. Mutta mulle siitä on hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä