En jaksa enää ssri vieroitusoireita
Olisin vielä kestänyt niitä sähköiskuja mutta nyt ongelmana on jatkuvat paniikkikohtaukset (joita en ole ikinä saanut muutenkuin nyt) ja jatkuva sairauksien ja kuoleman pelko joka yltyy sitten paniikkikohtaukseksi. Mitä ihmettä teen en jaksa enää!!
Kommentit (16)
Lopetitko liian nopeasti? Lopetus täytyy tehdä hitaasti, annosta vähentämällä. Mene lääkäriin.
Miksi lopetit? Vaikkei saisi varsinaisia vierotusoireita niin lääkkeen lopettamisen seurauksena todennäköisesti mieliala laskee jossain vaiheessa.
Lopetin mielestäni hitaasti parissa kuukaudessaja puolittelin tablettiakin puolesta puolet.t ap
Itse puolitin annoksen 2kk, sitten uusi puolitus 2kk ja viimeiset kaksi viikkoa muru joka toinen päivä. Ei mitään vieroitusoireita.
Päivystyksessä voi käydä jos tarvitsee, ota yhteyttä omaan lääkäriin seuraavaksi jos pystyt odottamaan sinne asti, noi lääkkeet täytyy laskea alas varovasti, eikä koskaan ilman lääkärin lupaa. Itse näitä niin vähän aikaa syönyt että noi sähköiskut olivat ohi muutomassa päivässä, mutta varmasti eri asia lopettaa vuosien kuin kuukausien käyttö.
Minä lopetin vuoden kestäneet 150 mg Venlafaxiinit kertalaakista, kun v*tutti ne sivuoireet. Kaksi viikkoa kesti olot ja kädet vatkasi enemmän kuin kunnon mandoliinikrapulassa...
Minulla tuli aluksi sertraliinissa pahat vieroitusoireet. Eli vielä hitaammin pitää vierottaa. Lopuksi otin murun enää joka toinen päivä, sitten joka kolmas päivä, sitten joka neljäs päivä ennen kuin täysin lopetus. Vieroitus kesti ainakin 3 kk vaikka söin tosi pientä annosta.
Hitsi kun en enää muista paljonko söin Venlafaxinia ja kuinka kauan, lopetinne nuorena täysin yhtäkkiä. Oli järkyttävät 3 yötä. Kaikista kamalimmat alitajunnan painajaiset, jatkuvia kauheuksia, sähköiskut...sitten se loppui. Päiväfiiliksiä en muista, yöt olivat kidutusta. Mutta olin tarpeeksi terve ni ilman.
Ota yhteys lääkäriin.
Heh..vaikkei kyl naurata..!!
Vtun lääkärit mitä paskaa on että näitä määrätään kuin karkkia..
Ei jää kii eipä vissiin
Oisko mitenkään mahdollista voinnin kannalta, et vois harrastaa liikuntaa ja sit hörppiä vaikka rauhottavaa teetä? Clippersin Easy sleep (tai sinnepäin) uni tee sisältää valeriaanaa, joka on rauhoittava kasvi.
Ja hyvän ja terveellisen ruoan syöminen, meditointi (syvään hengittelyt auttaa aina kroppaa rentoutumaan).
Kofeiini ja muutkin stimulantit parempi jättää ottamatta.
Omega 3 kapselit myöskin jollain tavalla rauhoittaa, sekä magnesium, joita muutenkin kannattaa syödä.
Ja muutkin vitamiinit tärkeitä ja auttavat hermostoa palautumaan, kuten moni b ja vahva c.
Tsemppiä ! Noi lääkkeet on niin myrkkyä kun voi olla.
Ne kirotut lääkkeet pitää lopettaa todella hitaasti. Ainakin näin mulla. Ensin neljäsosa tabletista pois pari kuukautta sitten puoliska pois muutama kuukausi sitten neljäsosaan muutamia kuukausia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lopetit? Vaikkei saisi varsinaisia vierotusoireita niin lääkkeen lopettamisen seurauksena todennäköisesti mieliala laskee jossain vaiheessa.
Laskee joo. Alkaakohan se milloin nousemaan?
Mulla on sellainen kokemus, että söin muutaman vuoden ssri-lääkettä, olo koheni ja halusin lopettaa lääkkeet. Kyllähän se hirveää oli, juuri nuo sähköiskut... hitaasti pääsin eroon viimein. Eipä kyllä mennyt varmaan kuin reilu vuosi, niin mulla oli diagnosoitu pakko-oireinen häiriö, johon mulla kuuluu just noi sairauksien pelot. No kuuluu siihen paljon muutakin, mut tuli niin oma kokemus mieleen aloittajan tekstistä.
En mä oikeasti tiedä, oliko niillä lääkkeillä osuutta asiaan, mutta jotenkin olen miettinyt, että himpula kun en olis koskaan suostunut ottamaan niitä lääkkeitä...
Lääkäriin