Mistä tiedän olenko huomenna lakossa vai en?
Eli liittoni on JHL. Miten ilmoitus lakosta tulee? Olen siis juuri liittynyt liittoon eikä ole nämä asiat oikein hallussa.
Kommentit (11)
Kun nyt palkkalaskelmaa tarkemmin katsoin niin kuulunkin johinkin JHL:n alaliittoon, meillä toimista päätetään 25.10.
Kiitos vastaajille. Tosiaan ensimmäistä kertaa olen tällaisessa tilanteessa.
Katso JHL:n sivuilta, onko työpaikkasi lakkoilevien joukossa. Oletko keittiöllä vai siivouksessa vai muussa ammatissa?
Olen myös ensimmäistä kertaa tällaisessa tilanteessa. Olen lakossa ja pomo soittikin siitä viime viikolla. Pomot ovat huolehtineet tiedon kohteisiin eli niissä varmaan tiedetään siitä ja erikoisjärjestelyistä. Mutta pitääkö minun soittaa työpaikalleni päiväkotiin vielä ja antaa ohjeita? En tiedä, mitä pitää tehdä. Olen siis päiväkodin siivooja ja ollut lomalla tämän viikon. Ahdistaa.
Mulle jhl lähetti tekstarina infoa ylityö- ja vuoronvaihtokiellosta. Sähköpostina tulee, jos on ilmoittanut sähköpostiosoitteensa. Jhl:n sivuilla on myös tietoa.
Työnantaja EI varmasti soita ja sano että "oot sitte lakossa huomenna". Itse te sen päätätte osallistutteko lakkoon vai ette. Jos osallistutta, menetätte päivän palkan, jos ette niin saatte palkan normaalisti ja samalla työskentelette normaalisti. Tai ainakin olette työnantajan käytettävissä työpaikalla, työnantajan määrittelemiin tehtäviin.
Miten esim. keittäjät sitten? Lakosta ja eväiden tuonnista on tiedotettu joka puolelle. Kai sitä saa mennä töihin, mutta tuskin missään valmistetaan ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja EI varmasti soita ja sano että "oot sitte lakossa huomenna". Itse te sen päätätte osallistutteko lakkoon vai ette. Jos osallistutta, menetätte päivän palkan, jos ette niin saatte palkan normaalisti ja samalla työskentelette normaalisti. Tai ainakin olette työnantajan käytettävissä työpaikalla, työnantajan määrittelemiin tehtäviin.
Palkan menettää, mutta satasen lakkoavustuksen saa.
Itsehän tuon päätät, haluatko osallistua poliittiseen farssiin...
Kenties myös liittosi sivuilta löytyy lisätietoa. 🙏