Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

09/2018 vanhentunu panadol

apap
21.10.2018 |

Syyskuussa vanhentunut panadol, antaisitko lapselle? Kuume yllätti eikä apteekkia lähimain.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi antaa, ei se parissa viikossa miksikään mene.

Vierailija
2/7 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en antaisi lapselle opiaattipohjaisia lääkkeitä en uutena enkä vanhana, ellei ole aivan absoluuttisen pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en antaisi lapselle opiaattipohjaisia lääkkeitä en uutena enkä vanhana, ellei ole aivan absoluuttisen pakko.

eipä meilläkään lääkkeitä huvikseen syödä. Yöksi otan varalle makuuhuoneeseen jos sattuu, että yöllä kuume vaivaa eikä saa nukuttua. :-)

Vierailija
4/7 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PanaDOL on parasetamoli ei opioidi...

O

Vierailija
5/7 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perus Panadol ole kyllä opiaattipohjainen...

Vierailija
6/7 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Panadol ole opiaattipohjaista, vaan ihan parasetamolia vain. Pienille lapsille sitä tosin ei muuten vain suositella.

Vierailija
7/7 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noissa lääkkeissä ole lääkeyhtiön myynnin takaamiseksi mahdollisimman lyhyet ja turvalliset voimassaoloajat. Eli laittavat varmuuden vuoksi päiväyksen, mihin asti ainakin säilyy. Itse olen ottanut parikin vuotta vanhoja lääkkeitä, omalla riskillä tietysti. Ihmettelen aina kun sanotaan että lääkkeen teho vähenee voimassaoloajan jälkeen, miksiköhän se on juuri se lääkeaine joka sieltä folion sisältä haihtuu jonnekin, täytetaineet muka vain jäävät. Enkä usko että lääkkeet ainakaan vaaralliseksi muuttuvat, jos teho vähenisikin. Parilla viikolla tuskin voi olla vaikutusta yhtään mihinkään, mutta en tietenkään kehota ketään toimimaan niinkuin itse toimisin.