Oletteko raaskineet lähteä lomalle ilman lasta/lapsia?
Meillä on nyt 2v tyttö ja olimme 2kk sitten kahden viikon matkalla kahdestaan, ilman häntä.
Tyttö pärjäsi kotona (isovanhemmat asuivat lapsen kanssa meillä kotona sen ajan) loistavasti, mutta varsinkin mulla äitinä oli aika vaikeaa " lomailla" , vaikka tiesin että lapsella on asiat hyvin.
Nyt olemme suunnittelemassa perhematkaa- ihan pian en halua lomailla ilman ainokaistani!
Kommentit (32)
Meillä ei ole käynyt MLL hoitajia, mutta olen itse ollut siinä koulutuksessa (olin silloin 17vuotias) ja muut hoitajat olivat ikäjakaumalla 17-27vuotta
Lapsi oli 5.5 kk ku oltiin 2 viikkoa reissussa, hienosti meni mummolassa, meillä oli kyl kova ikävä, enkä oikee pystynyt nauttii lomasta, mut uupumus jäi sinne reissuu. Pojan ollessa 1.1 kk lähdettiin koko perheen voimiN 2 viikoksi Kroatiaan, rankka reissu, yöttömät yöt, kuumuus,pojan syömättömyys oli liikaa, mut kestettiin kaiken ja pojan hymy altaalla ja meressä uidessa antoi voimia jaksaa loppuun asti:) en tiiä lähtisinkö uudestaan niin pienen lapsen kanssa.. Mut joskus tuntuu et se reissu oli takaisinmaksu siitä ku lähdettiin kahdestaan. Nyt ollaan lähdössä 3 päiväksi Italiaan , uskon et kaikki menee hyvin ja saan itsekin nukkuu ensim kertaa edes klo 8 asti ja muuten vaan aivoni saa lepoa, edes 3 päiväksi , sit taas jaksaa painaa pitkiä päiviä :)
Pitkiä viikonloppuja ollaan lomailtu miehen kanssa kahdestaan. Pidemmillä lomilla on poika otettu mukaan. Kohta meillä on se tilanne, että kysellään huoliiko poika meitä vanhuksia mukaan. Niin ne vuodet vierii.
Mä olen ollut tasan yhden yön erossa lapsestani ja se oli kamalaa- minulle. Lapsi oli tuolloin noin 1,5v ja nyt 2v. Ikävä tulee mulla häntä jo parissa tunnissa. Siispä mitään lomamatkoja ei todellakaan tehdä ilman häntä.
Ä22
Ei olla tehty lomareissua ilman lasta, mutta lapsi on ollut ilman meitä 2,5 viikko Saksassa luokkansa kanssa (viidennellä luokalla). Yksi reissu tuli tehtyä lapsen kanssa ilman miestä: kun mies oli työmatkalla Japanissa, teimme pikku reissun Berliiniin ja kivaa oli.
Nyt kun tyttö on jo 12, pitää alkaa vähän miettiä mitkä reissut tehdään vielä hänen kanssaan, mitkä reissut jää hänelle itselleen aikuisena tehtäväksi ja mitkä reissut miehen kanssa kahdestaan viisikymppisestä eteenpäin.
Oikeasti kaksivuotiaasta saa olla erossa max kaksi yötä.
No olin kaksivuotiaasta erossa 4 yötä, samassa kimpassa hoidossa oli 5-v. huolehtiva isosisko, ei tuntunut niin pahalta jättää isovanhemmille kun jäivät kahdestaan. Matka pelkkänä pariskuntana teki hyvää mutta kieltämättä tuntui hassulta kun jokaisen rekan tai kaivinkoneen kohdalla mietin että kumpa 2-v. näkis nämäkin puhumattakaan matkan "oikeista kokemuksista". Eli jatkossa taas koko perhe reissuun, pitää vaan valita helppo kohde lapsiperheelle.
Ei kai joku oikeasti ole jättänyt 5,5kk ikäistä vauvaa kahdeksi viikoksi lomamatkan vuoksi? Nykytiedon mukaan on hyvin vahingollista noin pienelle lapselle joutua eroon ensisijaisesta hoitajastaan, vaikutukset voivat heijastua loppuelämään.
Itse teen muutaman päivän työreissuja ulkomaille vuoden mittaan, siksi lomilla reissataan mielellään lasten kanssa. Ovat jo isoja koululaisia. Jotain viikonloppureissuja on miehen kanssa tehty kahdestaan viime vuosina, pari yötä olleet isovanhemmilla. Kun lapset olivat pienempiä, eivät oikein ottaneet hoitoon, eikä kyllä taidettu pyytääkään. Nyt ovat jo omatoimisia, kunhan joku vähän perään katsoo. Syksyllä olen lähdössä viikoksi ulkomaille ystäväni kanssa. Lienee ensimmäinen pidempi reissu ilman lapsia (ja miestä). Lapset isänsä kanssa kotona.
minkäikäisiä mll hoitajia teillä on käynyt?