Mitä on haureus?
Mitä Jeesus tarkoittaisi haureudella? Miten voin toimia jos haluan olla lähimmäistä kuin itseäni rakastava ihminen. Jos haureus on väärin omaa ruumista kohtaan ja haluaisin kunnioittaa omaa ruumistani niin mitä haureus on ja mitä se ei ole?
Kommentit (34)
Assburger kirjoitti:
Joka vain katsookin himoiten toisen puolisoa, on tehnyt huorin.
Sanoi Jeesus Raamatun mukaan.
Mutta jos vapaita olemme kumpikin?
Pystyn jollain tasolla tajuamaan kaiken muun, tämä olisi myös mukava ymmärtää, siis niin että se olisi itsellekin selvää, sisäisesti. Kiitos kun olette vastailleet.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yhdynnässä tullaan yhdeksi, jotain tapahtuu sielussa.
Ihmiset jotka on jakaneet itseään, ovat sisimmästään rikki revittyjä ja palasina siellä täällä.Avioliitossa kumppaniin sitoudutaan, jonka kanssa sitten tullaan yhdeksi.
Jeesus puhuu lihallisesta haureudesta, mutta Hän myös puhuu hengellisestä haureudesta, molemmat ovat kauhistus Jumalan silmissä.
No tämä tuntuu oikeastaan ihan hyvältä selitykseltä minusta. Siitäkin huolimatta en ymmärrä kuinka sitten pitäisi sitten elää seksuaalisuutensa kanssa? Kysyn ainoastaan. En tahdo mennä naimisiin kenenkään kanssa vain siksi että saisin harrastaa seksiä.
Ap
ps. koetan elää Jumalan tahdon mukaisesti enkä halua saattaa ketään lankeamaan näillä puheilla joten älkää ottako tätä sillä tavalla. Haluaisin vain perusteet näin isolle asialle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Sanoi Jeesus Raamatun mukaan.Mutta jos vapaita olemme kumpikin?
Lue itse Raamattu, lähinnä evankeliumit ja apostolien teot, jos kiinnostaa aihe.
UT on aika seksikielteinen, avioliitto nähtiin välttämättömänä pahana jos ei selibaattiin(jota pidettiim parhaana vaihtoehtona) kyennyt.
Olihan Jeesus tulossa heti uudestaan takaisin.
En enää usko mihinkään yliluonnolliseen.
Arvostan arvoja, jotka jonkun mielestä ovat kristillisiä, mutta mitään uskonnollists asiaan ei liity.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Sanoi Jeesus Raamatun mukaan.Mutta jos vapaita olemme kumpikin?
Lue itse Raamattu, lähinnä evankeliumit ja apostolien teot, jos kiinnostaa aihe.
UT on aika seksikielteinen, avioliitto nähtiin välttämättömänä pahana jos ei selibaattiin(jota pidettiim parhaana vaihtoehtona) kyennyt.
Olihan Jeesus tulossa heti uudestaan takaisin.En enää usko mihinkään yliluonnolliseen.
Arvostan arvoja, jotka jonkun mielestä ovat kristillisiä, mutta mitään uskonnollists asiaan ei liity.
Minä taas uskon Jeesukseen ja pidän sanojansa totena sekä esim. vuorisaarnaa todella hienona. Rakastaminen on parasta.
Mutta käsitys siitä että menisin naimisiin vain seksin takia? En tiedä mitä sanoisin...!
Ap
Ehkä olen jotenkin rikkinäinen, sekin on aivan mahdollista. Ja sehän sopii tähän aikaan. Mistä minä tiedän. Jumalaa vastaan asettumista ei kuitenkaan kiinnosta edes yrittää.
Ap
Älä tee itsellesi pahaa uskomalla näitä haureussatuja.
Vierailija kirjoitti:
Älä tee itsellesi pahaa uskomalla näitä haureussatuja.
Ei-uskon että haureus nimenomaan on pahaa. Kysyn sitä , mitä se on jotta voin sitä välttää
Ap
En voisi mennä naimisiin tämän ihmisen kanssa josta olen puhunut eikä hänkään varmaan minun. Kuitenkaan fyysistä vetovoimaa ei voi kiistää. Siispä saisi Jumala tähänkin antaa selvyyden. AAMEN.
Ap
Haureus on että tehdään seksia tai intimisia tekoja avioliitton ulkopuolella. Jumala on käskenyt meitä tulee harrastamaan seksia avioliitossa. Ainosta avioliitossa! Se kutsutaan siiveuden laki. Se on aika paljon unohdettu nykyään mutta kyllä se edellinen voimassa Herralle!
Sanoi Jeesus Raamatun mukaan.