Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rumin kaupunki suomen ulkopuolella?

Vierailija
21.10.2018 |

?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomen maaseututaajamia voita rumuudessa mikään, ehkä jenkkien vastaavat omakotitaloghetot tai kaikkialla maailmassa jonnekin pellolle iskety 'luonnon helmassa' olevat betonilähiöt. Teeskentelyn huippuja. 

AIna on huvittanut suuresti suomalaisten taivastelu itärajan  takana, että voi kun on annettu rappeutua meiän ah niin kaunis Karjala, ja Viipurkii, kaikki ne kauniit talot maalaamatta ja hunningolla.

SIinä taivastellessa unohtuu lahjakkaasti se tosiseikka, että junteinta on se, mitä Suomi teki: tuhosi kaiken entisen, jyräsi maan tasalle, ja betonia tilalle, moottoritietä ja tehokkuutta, viihtyvyydestä viis. Jos Karjala tai Viipuri olisivat kuuluneet Suomelle, ei niiden vanhasta talokannasta olisi jäljellä juuri mitään. Oisko edes Viipurin linnaa. Noh, verrataan TUrkuun, linna sai säily, sitä ei ihan iletty purkaa, vaikka varmasti halua oli, melko tavalla kaikki muu tuhottiin. 

Vierailija
22/29 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cardenas Kuubassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariisi on oikeasti aika ruma varsinkin esikaupunkialueiltaan, ehkä ne odotukset on usein korkealla siksi voi olla järkytys.

Eihän eiffel-tornikaan varsinaisesti mikään nätti ole, paitsi ehkä pimeässä juhlavalaistuksessa.

Ainakaan Pariisissa ei juuri ollut mitään vihreää. Ei tosin kaupungeissa yleensäkään ole. Mä muistan vain harmaan ja ihmisiä pursuavan loukon. Ruokakaan ei ollut yhtä hyvää kuin hieman hiljaisemmilla seuduilla, ainakaan meidän budjettiin sopivissa paikoissa. Tosi tympeä paikka se oli. En haluaisi asua siellä, enkä menisi takaisin, vaikka mulle maksettaisiin siitä.

Kauneimpia kaupunkeja on aina pikkukaupungit, joissa on luontoakin jäljellä ihan keskustassakin asti. Niitä on Suomessakin, tosin olen nähnyt niitä muuallakin.

9

Kyllähän Pariisissa on tosi hienoja puistoja, kanavia ym., jos vähänkään ottaa selvää. Suurkaupunki on suurkaupunki, mutta ei kai se ole yllätys.

Mä matkasin täysi-ikäisenä vanhempien mukana heidän valitsemissa kohteissa. Pariisi oli yksi näistä. Tiesin kyllä, etten pidä suurkaupungeista, mutta edelleen äitini tahtoisi takaisin, vaikka oltiin samoissa paikoissa.

Matkaseurallakin voi olla tekemistä asian kanssa, koska mua olisi kiinnostanut esim. Louvre ja voin viettää todella paljon aikaa sellaisissa paikoissa. Vanhemmat ei kuitenkaan halunneet kuin katsella Louvrea ulkopuolelta. :(

Varmasti jokaisessa kaupungissa on paljonkin hienoja juttuja tietynlaisille ihmisille ja niille, jotka tietävät, mihin mennä. Pariisi tai Bangkok ei ole poikkeuksia.

Mä nyt en pidä kaupungeista muutenkaan. Haluan nähdä luontoa. Varmasti moni saa Pariisista paljonkin irti.

Vierailija
24/29 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia Bulgariassa on ehkä rumin suurkaupunki missä olen käynyt. Ankeita ovat myös Varsova, Ankara ja saksassa monet Ruhrin alueen kaupungit kuten joku Gelsenkirchen vaikka. Myös entisen Itä-Saksan alueelta löytyy ankeita paikkoja, esim. Halle an der Saale on todella ruma.

Vierailija
25/29 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italian keskiosissa on todella harmaata ja karun näköistä teollisuusaluetta silmänkantamattomiin radan varrella pohjoisesta päin Roomaan tultaessa, mutten tiedä sitä paikannimeä. Hurghada Egyptissä on erittäin ruma kaupunki.

Vierailija
26/29 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limassol, Kypros. kissanpas*aa joka paikassa. ravintolat epähygieenisiä.

https://cyprus-mail.com/2017/08/06/cats-humans-population-control/

Vierailija
27/29 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bulgariassa on aik karmeita kaupunkeja, rumaa ja rappeutunutta.

Vanhat rakennukset ovat kauniita, tosin rappeutuminen on ikävää.

En ole niin matkustellut niin laajalti että osaisin sanoa onko missään muualla kuin Suomessa kaupunkeja joista kaikki vanhat rakennukset on hävitetty ja tilalla on alvaraaltomaisia laatikoita. Ehkä DDR:ssä ja Neukkulassa yleisemminkin, on ainakin tällaisia lähiöitä, mutta kaupunkien keskustat ovat sielläkin vanhaa upeaa rakennuskantaa.

Vierailija
28/29 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phuket

Vierailija
29/29 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen Pariisissa ollessa käynyt vain niissä kauniissa paikoissa. Onhan siellä runsaasti kauniita puistoja, kanaaleita, hautausmaita ja kortteleita. Lähiöt nyt ovat rumia jokaisessa paikassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä