Oletteko kokeilleet aromaterapiaa eli eteerisiä öljyjä?
Toimiiko ne? Mitä käytit ja auttoiko se? Vähintäänkin nuo tuoksuu ainakin hyvältä.
Mulla on jänniä kokemuksia noiden öljyjen kanssa. Ehkä siinä on jotain perää.
Stressiin, ahdistukseen yms. on auttanut laventeli ja mäntyöljy yhdessä oliiviöljyyn sekoitettuna ja iholle hierottuna. Tietysti jo hyvä tuoksu saa hengittämään syvään, mikä auttaa.
Lihaskipuihin ja -jumeihin on toiminut eukalyptys niinikään öljyssä.
Joskus käytin ihottumaankin jotain, mutten enää muista. Se auttoi. Sain mummoltani sen pullon.
Mulla on kuivat ja allergiseen ihottumaan taipuvaiset kädet. Niihin toimii kookosöljy, jossa on vähän laventeliöljyä, jos sitä käyttää säännöllisesti kun ei ole oireita ihottumasta. Se tuntuu suojaavaan käsiä.
Mun suosikkini on ilman muuta laventeli. Laitan sitä joskus tyynyynkin iltaisin tipan tai kaksi.
Kommentit (7)
Käytän joitain, mutta vaan koska pidän niiden tuoksusta.
Vierailija kirjoitti:
'Käytän öljyä nyt vaan hiuksissa. Vartalolla se on ahdistavaa ku on sellanen limakerros, esim pukee vaatteita johki limakerroksen päälle vaikka ois suihkussa käyny nii laittaa vaatteet tahmeelle iholle, yök :DD
Mäkin laitan siihen päälle jonkun sitä varten varatun vaatteen, laitan kelmua yms. ja nukun yön sillä tavalla. Aamulla sitten pesen sen pois.
Öljy tekee hiuksille hyvää. :) Ja eteeriset öljyt päänahalle. Käsittääkseni rosmariini edistää hiusten kasvua. Mä joskus nukuin välillä pää täynnä öljyä ja mitä, kun mulla oli pitkät hiukset.
Ootko kokeillut cassiaa hiuksiin? Jos ne ei ole ihan vaaleat eli lähes valkoiset, cassia vahvistaa niitä. Mä käytän sitä mun lyhyisiin hiuksiin nykyisin. Kannattaa tosin katsoa, ettei joukossa ole hennaa (lawsonia inermis), jos ei halua yhtään punaisen sävyä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Käytän joitain, mutta vaan koska pidän niiden tuoksusta.
Sekin on erittäin hyvä syy.
ap
Tuoksulyhtyjä on useitakin, ne on ihan mukavia kapistuksia.
Hieronnassa myöskin joskus tulee noita käytettyä, eli perusöljyyn pikkasen eteeristä mukaan.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Hopeakettu kirjoitti:
Tuoksulyhtyjä on useitakin, ne on ihan mukavia kapistuksia.
Hieronnassa myöskin joskus tulee noita käytettyä, eli perusöljyyn pikkasen eteeristä mukaan.
Tuoksulyhdyt ovat kyllä mukavia.
Mitä eteerisiä öljyjä käytät?
ap
Laventeli ja bergamottia. Tuoksulyhdyssä useasti eukalyptusta.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
'Käytän öljyä nyt vaan hiuksissa. Vartalolla se on ahdistavaa ku on sellanen limakerros, esim pukee vaatteita johki limakerroksen päälle vaikka ois suihkussa käyny nii laittaa vaatteet tahmeelle iholle, yök :DD