Miksi ette nouse kapinaan hallitusta vastaan
Annatte vaan olla, kyllä joku muu hoitaa. Tämä köyhien kyykyttäminen saisi jo loppua. Ulkonäkökö on tärkeämpää? Mitä jos sairastut ja jäät työttömäksi.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annatte vaan olla, kyllä joku muu hoitaa. Tämä köyhien kyykyttäminen saisi jo loppua. Ulkonäkökö on tärkeämpää? Mitä jos sairastut ja jäät työttömäksi.
Jos sairastutaan, niin silloin on säästöt, vakuutus ja sairaspäiväraha kelasta ja jos jäädään työttömäksi, niin sitten etsitään uusi työpaikka. Mikä ongelma?
Vaikka se, että kukaan ei palkkaa?
En tunne ketään tällä hetkellä, kuka ei olisi työllistynyt muutamassa kuukaudessa. Tällä hetkellä on työvoimapula.
Toinen vaihtoehto on yrityksen perustaminen. Esimerkiksi siivoustyötä olisi helppo pyörittää ja asiakaskunta löytyisi jo lähituttavapiiristä ja sosiaalisen median avulla. Toki alun jälkeen jalostaisi yritystä enemmän oman osaamisen suuntaan.
Eli luulet, että kaikkien köyhien tuttavapiiristä löytyy rikkaita, jotka haluavat ostaa kaveriltaan siivousapua?
Minä olen ostanut kerran siivousapua. Se yrittäjä tuli omalla autolla ja toi kaikki pesuaineet ja -välineet mukanaan. Köyhällä ei ehkä ole ajokorttia saati autoa, mutta kai hän sitten sinun kannustamana markkinoi itseään julkisilla kulkevana ekosiivoojana.
Siivouspalvelua kyllä ostavat ihan keskituloistet. Eiköhän kaikkien normaalien ihmisten tuttavapiirissä löydy se muutaman kymmentä perhettä, jotka tarvitsevat. Ja nyt puhuttiin työttömäksi jääneistä, ei mistään sillan alla olevista köyhistä..
Provohan sinä olet, mutta vastaan silti. Ei ole kaikilla ihmisillä tuon verran ystäviä/tuttuja, saati kymmentä, jotka tarvitsisivat tai haluaisivat siivouspalvelua juuri omalta ystävältään. Jokainen järkevä ihminen tämän tajuaa. Enkä minäkään puhunut sillan alla olevista, vaan esim. Helsingissä asuneista, jotka eivät ole hankkineet ajokorttia, koska ilmankin pärjää (tai ei ole ollut varaa edes silloin, kun kävi töissä).
Siivoustyössä ei ole mitään hävettävää, mutta olen melko varma, että tilanne, jossa yksi kaveripiiristä käy viikoittain kuuraamassa kavereidensa vessat, käy kiusalliseksi ja epätasa-arvoiseksi.
Kuka sanoi, että olen elänyt muiden maksamilla tuilla? Mitä tulee tukiin niin 300€ mikä jää ruokaan ja laskuihin vuokran maksun jälkeen niin ei sillä kyllä juhli. Tosin ilmeisesti pärstä kertoimen mukaan on mahdollista saada nykyään enemmän tukea. Naapurin irakilaismiehellä joka on työtön niin uusia kuteita kuukausittain ja uusi pieni henkilöauto. Että sillä tavalla.