Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomeen miehen perässä. Muita?

Vierailija
21.10.2018 |

Olen muuttanut mieheni perässä Suomeen 18 vuotta sitten Etelä-Euroopasta. Minusta olisi hauska kuulla muiden huvittavia kokemuksia kulttuurieroista.

Olimme asuneet jo muutaman vuoden Suomessa, kun sukuni tuli vierailulle kotiimme. Nautimme hyvän illallisen ja siivosimme pöydän. Ihmettelin ensin, miksi suvun naiset näyttivät niin yllättyneiltä ja huvittuneilta, kunnes tajusin. Mieheni seisoi keittiössä tiskaamassa käsin paistinpannuja. He eivät olleet koskaan nähneet miehen osallistuvan keittiötöihin. Itse olin jo ehtinyt unohtamaan sen, että miehen paikka ei todellakaan ole keittiössä. Heistä oli myös hauskaa, kun mieheni petasi sängyt heille valmiiksi. Isäni oli järkyttynyt siitä, kuinka kohtelen miestäni, mutta naiset hurrasivat!

Olisittepa nähneet ilmeet, kun kerroin, että mieheni jää lapsen kanssa kotiin, kun minä palaan töihin..

Minusta oli omituista, että koska minulla oli oma auto, minun oletettiin itse hoitavan auton huolto, renkaiden vaihtamiset liikkeessä yms. Kun opettelin ne asiat, tunsin itseni suunnattoman vapaaksi ja itsenäiseksi.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän