Onko elokuvateatterisaleissa äänenvoimakkuus liian kovalla?
Ne, joiden mielestä ääni on liian kovalla, onko se vähentänyt leffassa käyntiänne? Oletteko valittaneet asiasta?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
On liian kovalla. Korvatulpat aina mukana, mutta onhan se ihan naurettavaa, että niin joutuu tekemään. Olen antanut asiasta palautetta Finnkinolle, mutta asialle ei kuulemma voi tehdä mitään.
Ja miksi ei voi tehdä? Onhan ne alun mainoksetkin hiljaisemmalla. Onhan heillä volyyminappi.
On liian kovalla, myös muissa maissa kuin Suomessa. Itse sain pysyvän kuulovaurion ja tinnituksen oltuani tunnin ajan ravintolassa, jossa oli musiikkia soimassa. En vieläkään ymmärrä miten se oli mahdollista (kaikki kaverini ovat ihan ok). Elokuvissa on pakko pitää korvatulppia, koska ääni on aivan sietämättömän kovalla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sopivalla tasolla. Kyllä leffateatterissa pitää tuntua räjähdykset ja muut paukkeet luuytimissä asti.
Tuntuminen ja kuuluminen ovat eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
On liian kovalla. Korvatulpat aina mukana, mutta onhan se ihan naurettavaa, että niin joutuu tekemään. Olen antanut asiasta palautetta Finnkinolle, mutta asialle ei kuulemma voi tehdä mitään.
´
Jos asialle ei voi tehdä mitään, en voi sit käydä leffoissa.
Piti ihan tarkistaa mitä minulle vastattiin silloin kun laitoin palautetta: "...Tarkastamme elokuvien äänenvoimakkuuden elokuvakohtaisesti. Äänenvoimakkuuksien tasot määrittyvät jo tuotantovaiheessa. Laskemme kuitenkin äänenvoimakkuutta etenkin lasten elokuvissa. Joissakin elokuvissa äänitehosteita käytetään voimakkaammin, pitkäkestoisesti ja äänenvoimakkuus joissakin kohdissa tuntuu kovemmalta. Toki kuulo on yksilöllinen aisti, toiset kokevat äänet voimakkaampina tai vaimeampina kuin toiset...."
Ei ole, koska siellä on 50% käyntikerroista joku yleisössä mölisevä pässi joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Piti ihan tarkistaa mitä minulle vastattiin silloin kun laitoin palautetta: "..Äänenvoimakkuuksien tasot määrittyvät jo tuotantovaiheessa. Laskemme kuitenkin äänenvoimakkuutta etenkin lasten elokuvissa. ."
V**u mitä p**skaa. Kyllä ihan aikuistenkin leffaan voi sitä volyyminappia kääntää, mutta eivät siis viitsi. Mieluummin aiheuttavat kuulovaurioita ja tinnitusta asiakkailleen.
Vierailija kirjoitti:
Piti ihan tarkistaa mitä minulle vastattiin silloin kun laitoin palautetta: "...Tarkastamme elokuvien äänenvoimakkuuden elokuvakohtaisesti. Äänenvoimakkuuksien tasot määrittyvät jo tuotantovaiheessa. Laskemme kuitenkin äänenvoimakkuutta etenkin lasten elokuvissa. Joissakin elokuvissa äänitehosteita käytetään voimakkaammin, pitkäkestoisesti ja äänenvoimakkuus joissakin kohdissa tuntuu kovemmalta. Toki kuulo on yksilöllinen aisti, toiset kokevat äänet voimakkaampina tai vaimeampina kuin toiset...."
Pelkkää soopaa.
Äänenvoimakkuus on ihan mitattavissa oleva suure, ei mikään fiilis.
On liian kovalla, ainakin Finnkinoin teattereissa. Nykyään käyn pikku kaupunkimme koulun auditoriossa, siellä ääniä ei pidetä niin kovalla.
Tuli toisesta ketjusta mieleen. Tämä oli suurin syy miksi lopetin elokuvateattereissa käymisen. Vieläkö finnkinoilla on äänet täysillä?
Vierailija kirjoitti:
Ihan sopivalla tasolla. Kyllä leffateatterissa pitää tuntua räjähdykset ja muut paukkeet luuytimissä asti.
Kyllä meillä matalat äänet tuntuvat kotona paljon maltillisemmilla äänentoistotasoilla. Elokuvateattereiden äänentoisto ja kuvanlaatukin ovat loppujen lopuksi surkeita. Esimerkiksi musta on yhtä tummanharmaata kuin Gigantin halpistelkkareissa.
Nostan tätä kyselyä. En ole vuosiin voinut käydä leffassa liian kovalla olevan äänen takia, korvatulpat korvissa ei ole mikään mukava elämys katsoa leffaa
Vierailija kirjoitti:
15 v kun viimeksi olen elokuvissa. Ainakin silloin oli liian kovaa.
Sama ravintoloissa, ei voi jutella.
Iakttagelsen beträffande krogar är intressant. Man ber dem praktiskt taget vareviga gång att sänka volymen på musiken så att det går att prata. Önskan godtages var gång.
Idén med mycket ljud är det att människan äter snabbare och går ut. Om krogen har problem med att den jämt är överfylld, är detta förståeligt om rationellt om dock oacceptabelt.
Ca. 100 % av de finska krogarna lider av för få kunder som köper för lite/för billigt. Skulle det inte så vara en bättre idé med en trivsam miljö där folk spenderar en längre tid och konsumerar mera per person, då det är just personerna som saknas?
I Finland är krogarna nuförtiden så dyra i förhållande till det mediokra de serverar att det blir något enstaka besök, närmast om somrarna med vänner. Resten av tiden går man på krog i andra länder
Joissakin teattereissa (esim. Tennari) on liian kovalla, joissakin sopivalla.
Sinne voi ottaa earit mukaan jos tuntuu että on liian kovalla. Ei pidä nautintoa pilata muilta sen takia.
Ei ole tarpeeksi kovalla, kotona nitrosäiliöt etukanavissa ja kyllä prrkele lähtee!
Alkumylvössä käytän vastamelukuulokkeita.
On liian kovalla, ja olen valittanut.
Joudun pitämään siellä korvatulppia, joten en osaa arvioida onko voimakkuus muuttunut. Ei ainakaan tarpeeksi.
up