Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako vauvan/lapsen ulkonäköä arvostella?

Vierailija
20.10.2018 |

Siis ei tietenkään suoraan lapselle tai lapsen vanhemmille, mutta muuten sellaisten henkilöiden kanssa joilta ne arvostelut ei leviä ko. lapsen tai lapsen vanhempien korviin? Esimerkkejä arvostelusta: ”Mun mielestä sen ja sen vauva ei ole niin söpö.” tai ”Mun mielestä sen ja sen toinen lapsi on söpömpi kuin vanhin.” Tms. Eli ei mitään ”hyi kun se on ruma lapsi.” Harrastatteko te tätä joskus?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista asiaa harvoin on, joka ei kulkeutuisi eteenpäin, joten en kyllä ikinä tekisi noin. 

Eikö sinulla todella ole ketään sellaista ihmistä ympärilläsi josta voisit tietää, että jutut ei leviä eteenpäin? Aika surullista. Ap

Minulla on ihan riittävästi luotettavia ihmisiä ympärilläni, mutta ei ole tapana juoruilla heidän kanssaan negatiivisesti muista ihmisistä, varsinkaan kenenkään lapsesta. Ei ole kovinkaan aikuismaista käytöstä.

Sen vain olen huomannut ison suvun keskellä eläessäni, että esim. jos joku on raskaana eikä halua kertoa muille vielä, kaikki ovat hiljaa ja odottavat milloin saavat virallisesti muka tietää asiasta, jonka ovat tienneet jo kauan.

Vierailija
22/28 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ihan kusipäältä nyt. Koitan lopettaa tämän ihmisten ulkonäön arvostelun. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvojen ja lasten ulkonäön arvostelu taitaa kuitenkin olla aika yleistä, mitä on lukenut esim. Kardashianin perheen vauvojen ulkonäöstä käytyjä keskusteluja. Btw mun mielestä Khloen vauvakin on oikein söpö. Ehkä söpöin niistä kolmesta, näyttää eniten ”tavalliselta vauvalta”. Kylien vauvakin on söpö, mutta Kimin vauva on jotenkin liian kaunis vauvaksi. Ap

Antaa sinusta moukkamaisen kuvan. Toisaalta, et vaikuta olevan penaalin terävin kynä muutenkaan,kun katsot tuollaista wt-soopaa telkkarista. Lapsen ulkonäön arvostelun sijaan kannattaisi keskittyä itsensä sivistämiseen. Opiskele jotain ja lue hyvää kirjallisuutta. Sivistä itseäsi.

Vierailija
24/28 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän vauvojen ulkonäköä tulee kommentoitua, mutta enemmän kyllä positiiviseen sävyyn. Jokaisesta löytyy kyllä jotain kaunista.

Jos on läheisiä ihmisiä niin saattaa ihan suoraan sanoakin jos vauvassa on jotain veikeitä piirteitä tai on jotenkin poikkeuksellisen kaunis lapsi.

Itse en loukkaannu jos lasteni ulkonäköä kommentoidaan, omasta mielestäni mulla on ihan kauniit lapset, joidenkin toisten mielestä varmasti ei ole.

Vierailija
25/28 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyen aikaa päiväkotitätinä työskennellessäni tuli hoitopaikkaan reilun parin vuoden ikäinen tyttö, joka kieltämättä näytti aivan nukelta ja oli kaunis kuin mikä. Muiden lasten vanhemmatkin kävivät todella usein omiaan tuodessaan tai hakiessaan ihastelemassa, että onpas uskomattoman kaunis lapsi, aivan ihana prinsessa, kuin posliininukke. Minua vähän painoi se, että mitenhän tällainen vaikuttaa muihin lapsiin, kun hekin saavat toistuvasti kuulla yhden heistä olevan erityisen silmiähivelevä. Varmasti sillä on vaikutuksena myös siihen, jota aina kehutaan ulkonäöstä, eikä välttämättä pidemmän päälle mikään positiivinen vaikutus.

Vierailija
26/28 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvojen ja lasten ulkonäön arvostelu taitaa kuitenkin olla aika yleistä, mitä on lukenut esim. Kardashianin perheen vauvojen ulkonäöstä käytyjä keskusteluja. Btw mun mielestä Khloen vauvakin on oikein söpö. Ehkä söpöin niistä kolmesta, näyttää eniten ”tavalliselta vauvalta”. Kylien vauvakin on söpö, mutta Kimin vauva on jotenkin liian kaunis vauvaksi. Ap

Antaa sinusta moukkamaisen kuvan. Toisaalta, et vaikuta olevan penaalin terävin kynä muutenkaan,kun katsot tuollaista wt-soopaa telkkarista. Lapsen ulkonäön arvostelun sijaan kannattaisi keskittyä itsensä sivistämiseen. Opiskele jotain ja lue hyvää kirjallisuutta. Sivistä itseäsi.

Olen itseasiassa hyvä oppilas (olen ysillä) ja kirjallisuutta luen aika paljon. Ap

Vierailija
27/28 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai! Luulen, että kaikki tätä tekevät. Olen jopa kautta rantain esim. neljän lapsen äidille vertaillut eroja lastensa kyvyissä (ei tietenkään lasten kuullen), ja hän oli ihan samaa mieltä.

Positiivista saa sanoa tietysti, muttei silloinkaan vertaillen.

Vierailija
28/28 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa arvostella. Minulla on minulle kauneimmat lapset ja lasten lapset. Se ei muille kuulu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan