Oletko törmännyt minkään maan tiedustelupalveluun täällä kotimaassasi?
Kerro akenttitarinasi. Epäilykin käy sellaisesta. Mitä tapahtui?
Kommentit (7)
En varsinaisesti tiedustelupalveluun, mutta oletettavasti brittien SAS-joukkojen porukkaan Tunturi-Lapissa.
Kaikki (neljä heppua) noin kolmekymppisiä, hyväkuntoisia ja lyhyttukkaisia kavereita, asiallisia mutta etäisiä, vahva brittiaksentti joka tunnistettavissa selkeästi vaikka puhuivat hiljaisedti js vähän .
Se mikä paljasti heidät sotilaiksi, siviilikamoista huolimatta, oli tapa jolla pakkasivat rinkkansa: koko ajan lähtövalmiina ja tavarat löytyivät kaikilla samoista taskuista - vanha kikka jolla varmistetaan että tiukassakin tilanteessa löytyy kaverinkin repusta esim EA-pakkaus ilman isompaa etsimistä.
Ai mitä tekivät täällä? Koulutukseen kuuluu myös arktisen alueen "vaelluksia" niin Nirjassa, Ruotsissa kuin Suomessakin. Siviilit päällä toki, "lomalla".
Varmaankin. Paljon vaihto-opiskelijoita yliopistolla...
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti tiedustelupalveluun, mutta oletettavasti brittien SAS-joukkojen porukkaan Tunturi-Lapissa.
Kaikki (neljä heppua) noin kolmekymppisiä, hyväkuntoisia ja lyhyttukkaisia kavereita, asiallisia mutta etäisiä, vahva brittiaksentti joka tunnistettavissa selkeästi vaikka puhuivat hiljaisedti js vähän .
Se mikä paljasti heidät sotilaiksi, siviilikamoista huolimatta, oli tapa jolla pakkasivat rinkkansa: koko ajan lähtövalmiina ja tavarat löytyivät kaikilla samoista taskuista - vanha kikka jolla varmistetaan että tiukassakin tilanteessa löytyy kaverinkin repusta esim EA-pakkaus ilman isompaa etsimistä.
Ai mitä tekivät täällä? Koulutukseen kuuluu myös arktisen alueen "vaelluksia" niin Nirjassa, Ruotsissa kuin Suomessakin. Siviilit päällä toki, "lomalla".
Luulen että olet oikeassa.
Itse olen kuunnellut viereisessä pöydässä vieraan vallan diplomaattien (agenttien) keskustelua eräässä Ullanlinnassa sijaitsevassa ravintolassa. Juttelivat lähinnä golfista ja matkailusta.
Ihan kotimainen tiedustelupalvelu on kylän juoruämmien kerho. :D Sori, oli ihan pakko.
Jos on törmännyt salaiseen tiedustelupalveluun, on tiedustelupalvelu mokannut pahasti. No toimivat näkymättömästi. Ellet ole myynyt itseäsi nukkuvaksi agentiksi jolloin et siitä täällä puhu mitään. Odotat vain salaista merkkiä jonka jälkeen teet mistä sinulle maksetaan.